Hallo dames Ik ben bijna 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Ik was van twee symptomen benieuwd of anderen het herkennen: 1) Niet heel smakelijk: veel vaginale afscheiding. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Soms schrik ik me rot want dan 'voel' ik het zo eruit lopen en ik ren dan steeds naar de wc omdat ik bang ben dat ik misschien wel bloed en er iets mis gaat... 2) Tegenstrijdig met wat je vaak hoort: ik heb nu meer energie dan anders, vooral in de avonduren. Normaal gesproken lig ik het liefst om (nog voor) 22:00 uur in bed. Nu zit ik al enkele avonden tot 24:00 uur op en moet ik mezelf echt dwingen om naar bed te gaan... Dit had ik tijdens mijn vorige zwangerschap niet, toen was ik tussen week 6 en 10 echt extreem moe...
De afscheiding hoor je heel vaak voorbij komen. Blijkt er echt bij te horen. Ik had er mijn eerste zwangerschap geen last van terwijl juist wel bij mijn tweede en derde. En eigenlijk is het bij het verhaaltje over het slapen hetzelfde, bij mijn eerste zwangerschap bleef ik ook steeds wakker en bij mijn tweede en derde viel ik om van de slaap. Hoort er allemaal bij, maar kan per persoon verschillen. Oh en gefeliciteerd natuurlijk!!