Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, en ik heb ook nog nooit op een forum gezeten... Maar nu, ik ben gestopt met de pil (1 maand geleden) omdat ik mij niet prettig voel met hetgeen wat de pil met mijn lichaam doet. Mijn vriend en ik willen nog niet beginnen met kinderen want we zitten nog in een hele grote verbouwing :/ Ik heb dus 4 weken geleden de laatste keer een pil geslikt, in de week daarna dus "ongesteld" geweest, en daarna niet meer begonnen met een nieuwe strip. Na een week had ik in een keer ontzettend veel zin in seks, dit hield wel een week aan! Dus in die week een paar keer ontzettend (sorry) fijne en goede seks gehad. Nu zou woensdag mijn ongesteldheid kunnen beginnen (maar dit verwacht ik niet omdat ik pas gestopt ben met de pil). Ik ervaar een paar vage klachten: Sinds anderhalve week heb ik een opgeblazen gevoel en lichte steekjes in mn onderbuik. ook heb ik sinds een week gevoeligere tepels dan normaal en ze jeuken ook af en toe... de meest vervelende klacht is nog wel dat ik bij vlagen ontzettend dizzy ben en dan bijna van m'n stokkie ga, soms word ik daar misselijk bij en soms niet. Soms heb ik ook een beetje hoofdpijn maar niet ernstig. Ook zoiets stoms is dat ik sinds een week dat ik af en toe moeite heb om scherp te zien, en dan ben ik ook 'afwezig' zeg maar... Herkent iemand dit als klachten van het ontpillen? Het blijft namelijk ook in m'n hoofd spoken dat ik zwanger zou kunnen zijn... Alvast bedankt
hoi, ik herken het van het ontpillen/ongesteld worden. had dit elke maand wanneer ik niet zwanger was. Toen ik wel zwanger was had ik juist helemaal nergens last van 2de keer daardoor zelfs pas rond een week of 6 door dat ik überhaupt zwanger was. Sommige vrouwen worden pas na een half jaar weer ongesteld na de pil. Na het ontrekkingdbloed (wat jij ook hebt gehad) dus als je niet meteen ongesteld word na 28 dagen hoeft het helaas ook niet te zijn dat je zwanger bent. Wat je zelf ook al zegt in je post. Niet dat je dalijk super enthousiast bent en uiteindelijk een negatieve test in handen hebt dat is altijd zo sip. Succes!
Jullie willen nog geen kinderen maar k neem aan dat je weet hoe kinderen gemaakt worden. Het kunnen klachten zijn van t ontpillen maar tuurlijk kan je ook zwanger zijn. Je stopt met anticonceptie en hebt dan meerdere keren onbeschermd seks.. 1+1 = 2
Ik heb dergelijke klachten 9 maanden lang gehad van het ontpillen, toen ik zwanger bleek had ik dus werkelijk nergens last van. Dus tja, het is erg lastig te zeggen of je aan het ontpillen of zwanger bent. Het is trouwens bekend dat als je stopt met de pil je libido kan stijgen en aangezien jullie nu nog geen kinderen willen is het misschien raadzaam om condooms te gebruiken
Ja, het is inderdaad niet handig om onbeschermd te vrijen als je nog geen kinderen wilt. maar we hebben alletwee een hekel aan condooms... Dus mocht ik zwanger worden dan is dat zo, maar we zijn er niet actief mee bezig. Ik vroeg me alleen af of mijn klachten bij ontpillen of bij zwangerschap :/
Dat kan ik me voorstellen. Wij hebben ook veel moeite moeten doen voor deze zwangerschap dus is de logica ver te zoeken.