Lieve allemaal! Ik ben nieuw op jet forum ik en mijn man zijn sinds kort aan het proberen om een kindje te krijgen. Nu hebben we op de vruchtbare dagen flink geklust en heb ik vandaag 12 dgn na m'n eisprong wat helder rood bloedverlies. Ik heb wel een inlegkruisje nodig maar t is niet genoeg voor een tampon. Normaal zou ik over 2 à 4 dagen pas ongesteld moeten worden. En ik heb meestal tijdens een menstruatie ook bruin bloed en nu helemaal niet, wel heb ik buikkrampen maar ik twijfel zo en ik weet ook niet wanneer ik nu zou moeten testen. Ik hoop dat jullie wat weten 😘
Misschien dat je luteale fase deze cyclus wat korter is? Mijn LF is gewoonlijk 14 dagen maar de afgelopen 2 cyclussen werd ik na 13 dagen al ongesteld.
Klopt. De luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) kan per cyclus wisselen en is vaak niet standaard elke maand 14 dagen. De mijne varieerde van 11 tot 14 dagen. Het kan dus goed zijn dat je ongesteldheid in de komende dagen echt los gaat barsten helaas.
Hier deze maand juist hetzelfde aan de hand. Ik ga er dus ook vanuit dat mijn luteale fase deze maand korter is. Normaal moest ik morgen pas ongesteld worden, maar al sinds gisteren wat roodverlies. Ook niet veel en heel slijmerig (sorry voor het detail ) Ik heb het gevoel dat mijn maandstonden morgen echt gaan doorbreken.