Hoi meiden Ik wou graag even mijn verhaal kwijt. In april hadden mijn vriend en ik besloten om voor een tweede te gaan. Vorig jaar september mijn spiraal laten verwijderen vanwege vervelende symptomen, kan niet zo goed tegen die hormonen blijkbaar. Na een aantal hele vage en rare cyclussen aangeklopt bij de HA veel zwangerschapstesten gedaan telkens negatief zelfs een bloedtest laten doen kwam niets uit volgens de huisarts. Zelf aangegeven dat ik door gestuurd wil worden naar een gynaecoloog, want er zat iets niet goed vond ikzelf ( en ik ben niet zo een type die om elk wisse wasje naar de dokter gaat) maar eerst zei de assisente nou soms kan een cyclus wel is raar doen, ja dat snap ik maar er waren meerdere symptomen wat ik niet vertrouwde vandaar dat ik naar een gynaecoloog wou. Nou toch een verwijsbrief gekregen. Meteen een afspraak gemaakt en kon 2 sagen later terecht en zij nam meteen actie, inwendige echo , bloedtest uitstrijkje. Heel fijn en goed gesprek gehad met haar en moest 2 weken later terug komen. Nou dat was dus gister en heb de diagnose Pcos gekregen dat was even een shock! En daarbij ook nog is positief getest ok chlamydia!! Hoe ik daar aan kom?? Maar als je dus te lang door loopt met chlamydia kan je dus onvruchtbaar worden en ze weet niet hoe lang ik het precies heb want dat kan je niet zien. Maar ben er dus oom achter gekomen door de gynaecoloog dat je zoiezo eerst een soa test moet doen voordat je een spiraal krijgt want van een spiraal kan de chlamydia verergeren en omhoog gaan naar je eierstokken en dat kan fan dichtslibben en dus onvruchtbaar worden. En dat heeft mijn HA dus nooooit gedaan ook na na het eruit halen. Ben nu zo boos om hem misschien had ik het toen al en heeft dat spiraal het alleen maar verergerd :x. En dan ook nog is Pcos erbij. Ik zit er even doorheen vandaar mijn verhaal. Wij willen zo graag een boertje of zusje voor ons prinsesje.
WoW ik snap je reactie heel goed. Jij zal je vast wel even goed genaaid voelen als ik even een verkeerd woord mag gebruiken. Wat slecht zeg dat je dat nooit hebt gehad! kun je je ha vragen waarom hij dat niet gedaan heeft? Krijg je nu iets tegen de chlamydia? Sterkte!!
Och jeetje wat een heftig verhaal. Kan me goed voorstellen dat je flink boos bent op de ha. En wil je dan nog wel bij deze ha blijven? Of een klacht indienen? Dat is wel een klap ineens, PCOS & Chlamydia. Weet je al wat ze nu gaan doen? Sterkte...
Och meis toch! Das ff schrikken ja alles in 1 x.. wil je ff dikke digi knuffel geven! Ik weet wel dat chlamydia een bevruchting/innesteling tegen kan houden. Ik meen dat hier pas een topic over was. Heb ook wel eens ergens gelezen dat iemand daarvoor ook niet zwanger raakte, en na een of ander medicijn wel zwanger werd. Weet wel dat je jaren lang drager kan zijn van dat.. Krijg je nu medicatie? Succes!
Wauw bedankt voor de lieve woorden! Ja heb medicijnen tegen de chlamydia en mijn vriend ook. Over 3 weken moet ik weer terug komen om mijn eileiders en eierstokken te onderzoeken. En vanaf daar gaan we kijken hoe we verder gaan maar we gaan sowieso proberen voor een tweede. mamba25 ja ga het zeker vragen waarom hij dat niet gedaan heeft. Dat mag hij weten ook! Tearmiss ja denk een klacht indienen en misschien naar een andere HA? mutskuh ja ik hoorde het van de gynaecoloog dat je inderdaad een drager kan zijn en als je vriend dat ook is of het ooit heeft gehad ben je weer makkelijker vatbaar ervoor.
Jeetje meid wat een verhaal! Gadsie! Ik hoop voor jullie dat je ondanks dit toch snel zwanger bent! Een virtuele knuffel van deze kant.