ik snap niks van mijn lichaam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lautje86, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje86

lautje86 Nieuw lid

29 mrt 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik hoop dat er iemand is die mij wat zou kunnen helpen of het zelfde misschien gehad heeft..

Ik gebruik al jaren als enige anticonceptie een condoom en nu hebben mijn man ik besloten deze niet meer te gebruiken omdat wij graag een kindje zou willen.
    Ik ben al die jaren zeer regelmatig in mijn cyclus. Altijd 28 of 29 dagen.
    Nu heb ik deze maand voor het eerst na +/- 16 dagen heel licht wat bloedverlies gehad. Alleen zichtbaar bij het afvegen. Het begon s avonds en de volgende dag was het aan het einde van de middag over.
    Ondertussen ben ik nu 4 dagen overtijd en nog steeds niet ongesteld maar de zwangerschapstest was negatief.
    Vanavond viel mij op dat ik van mijn slijm draden kan trekken, zoals aangegeven wordt bij ovulatie kenmerken.. Het was wel wittig van kleur.
    Heb ik nu (voor het eerst) na 16 dagen alweer mijn ongesteldheid gehad en heb ik dus nu weer mijn eisprong? Of kan ik toch nog zwanger zijn?

Ik hoor graag van jullie!!

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Het is logisch dat je tijdens pilgebruik een cyclus van 28 dagen hebt. Dit komt omdat je 3 weken de pil slikt en dan een stopweek inlast. Het bloedverlies dat je dan krijgt is een onttrekkingsbloeding. Je kan tijdens pilgebruik overigens niet echt van een cyclus spreken, je hebt namelijk geen eisprong of slijmvlies opbouw.

Nu je gestopt bent met de pil kan het een tijdje duren voor je een regelmatige cyclus krijgt (of dit gebeurt zelfs helemaal niet). Je lijf moet zelf weer hormonen gaan aanmaken en de hormonen van de pil het lijf uit werken. Dit noemen ze onthullen. Dat lichte bloedverlies dat je alleen hebt gehad bij afvegen is geen menstruatie. Een menstruatie is echt wat heftiger bloedverlies en duurt minimaal 2 dagen. Het kan zijn dat je een beetje bloedverlies hebt gehad rond je eisprong (ovulatiebloeding).

Je zal dus even af moeten wachten wanneer je weer echt voor het eerst gaat menstrueren (dit kan best 5 weken of in sommige gevallen zelfs 2 maanden duren) Mijn eerste menstruatie na pilgebruik brak door op dag 34, maar elk lijf is anders.

Veel plezier de komende tijd en ik zou niet vaker dan 1x per week testen en dan lekker met de testje van de kruidvat (2 voor 5 euro) of die van de action 2 voor 2.40.

3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ze is niet gestopt met de pil. Alleen condooms. Toch?

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik begrijp er indd uit dat TS alleen condooms gebruikte.

@Lautje: Als je 16 dagen geleden je menstruatie hebt kan het best je eisprong zijn, die komt tussen de 10 en 20 dagen na de eerste dag van je menstruatie. Ligt aan de lengte van je cyclus. Bij mij kwam die vorige maand op dag 18 met een cyclus van 30 dagen. gemiddeld springt die op dag 14. en dan ongeveer 14 dagen na je eisprong word je weer ongesteld.
    Dus.. Ik vermoed dat je nu je eisprong hebt. Lekker klussen dus!

5. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hier sluit ik me bij aan ja.. :) veel plezier!

6. lautje86

lautje86 Nieuw lid

29 mrt 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad alleen condooms, heb de pil niet gebruikt.
    Ik heb dus natuurlijk altijd een regelmatige cyclus gehad van 28/29 dagen.
    Ik snap dat ik nu 14 dagen na het vorige bloedverlies mijn eisprong kan hebben, ik snap alleen niet waarom dat bloedverlies er ineens was na 16 dagen terwijl ik altijd zo regelmatig ben..
    Daarom vraag ik mij af of dat nu een menstruatiebloeding was of dat het een ovulatiebloeding was?!
    En ik had dus (volgens normale schema) op 26 maart ongesteld moeten worden, maar dat is dus tot nu toen niet gekomen..

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Kan altijd gebeuren dat je eisprong wat later is, ik had hem de eerste 2 rondes na stoppen met de pil stipt op dag 14 en werd ik na precies 28 dagen cyclus ongesteld. vorige maand was mijn ei ineens pas op dag 18 en werk ik op dag 31 ongesteld. Terwijl ik ook altijd spot on cyclus van 28 dagen heb gehad

8. lautje86

lautje86 Nieuw lid

29 mrt 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dan zou je dus denken dat op die zestiende dag toen ik wat licht bloedverlies had mijn eisprong was? en dus niet een nieuwe ronde van ongesteldheid?!
    Als ik dan namelijk die 16e dag (15 maart) mijn eisprong heb gehad dan zou ik rond de 29e weer ongesteld moeten worden..
    We hebben die hele periode om de dag geklust dus dan weet ik eigenlijk nog steeds niet zoveel :(
    Wat ik mij vooral ook afvraag is (aangezien ik nu dus weer 15 dagen later ben na 15 maart) of ik nu een eisprong heb en dus druk aan het klussen moet zijn of niet.. :( ( ook al is het altijd fijn natuurlijk ;) )

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zou lekker gaan klussen..
    Je lichaam doet gekke dingen wanneer je voor een kindje gaat.. Dan is er constante strijdt tussen je hoofd en de rest van je lichaam. Het kan af en toe afwijken

Deel Deze Pagina