Hey allemaal, Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Ik ben 28 jaar en probeer een kindje te krijgen met mijn verloofde. In sept 2015 onverwachts zwanger geraakt door koperspiraal, wat eindige in spontane miskraam. Vanaf toen is het beetje gaan kriebelen. Juli 2016 zijn we begonnen met proberen en gelijk zwanger 15 aug positieve test. Hele vroege echo gehad op 6 wk vanwege onduidelijheid buitenbaarmoederlijke zwangerschap met spiraal. Toen zagen we mooi kloppend hartje. Echo met 8 weken was kindje bijna niet gegroeid en klopte hartje nog langzaam, op 11 weken gecurreteerd voor missed abortion. Na de curretage zijn we gelijk weer gaan proberen en nu zou ik woendag ongesteld moeten worden, nu voel ik me eigenlijk al sinds afgelopen woensdag zwanger, gister een test gedaan die was heel licht positief. Vanochtend weer een die was al duidelijker positief, maar durf niet echt te geloven dat dit goed komt vorige zwangerschap zoveel complicaties gehad, curretage was niet goed gelukt, zat nog weefselresten in mijn baarmoeder etc. ik hoop gewoon ervaringen van andere mensen te kunnen lezen. Liefs Sara
Hey Sara Allereerst wat erg voor je zeg dat je dit allemaal hebt moeten mee maken.. En ik snap je gevoel van onzekerheid, en ik weet zeker dat hier vast meer dames zullen zijn die een vergelijkbare ervaring hebben meegemaakt of iniedergeval jou onzekerheid herkennen.. Die onzekerheid snap is trouwens heel normaal denk ik zo na dat je dit meegemaakt hebt. Als je inderdaad zwanger bent, hoop ik voor jou het allerbeste een mooie zwangerschap! ( het lijkt me alleen wel handig om even een eigen topic te openen op dit forum bovenaan nieuw onderwerp voor misschien wat meer reacties op jou verhaal om ervaringen te delen en steun te vinden in elkaar ) Liefs, Manuela
Hee lieve Saartje, welkom op dit forum. Het is hier heel erg fijn en gezellig en er zijn ook meiden die net zulke nare ervaringen hebben gehad als jij. Ik hoop voor je dat je zwanger bent en dat het dit keer allemaal goed komt.
Graag gedaan sara! Ik hoop dat je hier antwoorden vind Ik vind het hier iniedergeval fijn met allemaal lieve dames die elkaar steunen . Komt vast goed Succes!
Ja, in principe is het nog niet zo lang natuurlijk, maar zo weinig kansen hebben is wel wat vervelend. Baal er ook wel van dat het nu sowieso langer duurt dan bij zoontje (en daar kreeg ik al het deksel op m'n neus omdat dochter* een verrassing was, maarja naïef gedacht ook natuurlijk ). Dankjewel! Ah okay, dat lijkt me inderdaad spannend dan om na zo'n tijd te kijken hoe het er uitziet zonder spiraal.. Ik hoop dat je cyclussen zo mooi blijven (of negen maanden wegblijven )! Zal ik doen, dankje! Pita jij ook bedankt.
Saartje wat rot allemaal zeg! Ik duim dat je zwanger bent en dat je een prachtige zwangerschap tegemoet gaat met een lief baby'tje in je armen over een maand of acht.
Ja ik hoop het ook zo erg pff vandaag nog maar testje gedaan en durf nu wel echt te zeggen dat ie positief is. Nu hopen dat het goed blijft gaan. Zit nu 1 dag voor mijn nod. Ben al blij dat ik weer zwanger ben was bang dat er tijdens de vorige curretage schade was gedaan. Ik duim mee dat jullie ook snel positieve test hebben!! En ik probeer elke dag dat ik zwanger blijf als positief te zijn.
Nou dat is zeker een mooie test!! Ik ben na 2 curretages (na bevalling kwam placenta niet ivm vroeggeboorte) vrij snel weer zwanger geraakt.. Dus het hoeft niet altijd iets te zeggen... maar zoals ik je test zie is je geen schade aan gedaan ! Ik hoop voor je dat deze zwangerschap goed zal blijven gaan! Dat moet wel toch! Gefeliciteerd!
Nee t is misschien niet zo lang maar als je iets erg graag wilt dan is het wel lang en zeker als je minder kansen hebt is dat niet fijn nee.. Voorgaande zwangerschappen ging het zwanger worden snel bij mij.. maarja als je zoveel te voorduren hebt gehad en daarna 5 jr gewacht weetje ook niet echt hoe het nu zal gaan, dus voor mij ook nog even een verassing of het weer snel gaat zoals hiervoor of juist niet? haha. Nouja we zullen het wel zien toch! Uiteindelijk komt het er vast wel. Mag ik je vragen? Zie dat je ook een ''vlinderkindje'' hebt je dochter? Maar ook een mooie gezonde zoon?
Haha ja dat is waar, elke maand is er dan eentje te veel. Maar ik ben al blij als ik in 2017 zwanger word (denk dat dat wel een realistische hoop is, kan me niet voorstellen dat het NOG langer duurt nu.. ). Komt allemaal goed! Ja, ik had iets van je verhaal voorbij zien komen, wat ongelofelijk heftig zeg, meerdere keren.. Dat is echt afwachten dan ja, pff wat zenuwslopend allemaal! Ik hoop echt dat het deze keer ook weer snel lukt en dat alles goed gaat.. Vragen mag altijd! Klopt inderdaad, dochtertje* is met 26 weken opeens geboren. Bij zoon heb ik tijdens de zwangerschap medicijnen gehad en 1x opgenomen geweest met longrijpers en weeënremmers en toen wel een mooi aantal weken gehaald met een zoontje die het heel goed doet.
ja ik geloof ook niet dat het veel langer zal duren.. 2017 is zeker realistisch. Daar gaan we voor!!👍 Echt!? jemig... ook geen goede reden voor gevonden dan? Waarom ze zo plotseling kwam? Wat heftig en ontzettend naar voor jullie... dat moet ook een zware tijd zijn geweest. Wel super fijn en wat een geluk dat je nu een prachtige zoon hebt!♡ Ja dat zou kunnen een keer ergens eens gereageerd, Mijn zwangerschappen eindigde met 26-27 weken, na 20 en 23 weken groeiachterstand door slechte placenta met infarcten enz. Mijn 3e zwangerschap was een tweeling, 1 van mijn dochters deed het zo slecht met 26 weken dat ze haar niet optijd konden halen maar mijn andere dochter wel ook longrijpingsprikken gehad enz.. gehaald met spoedkeizersnee. Zijn ze geboren met 455 gr. 4 lange heftige maanden ziekenhuis. Kleine 2 kilo naar huis eindelijk.. nu prachtige dame van 5. Maar toen eigelijk nooit echt een duidelijk antwoord gekregen waarom het steeds zo ging? En waarom ik? 3x ? Maar een jaar geleden toch de draad opnieuw opgepakt in een ander ziekenhuis om het uit te zoeken en mijn vermoedens bevestigd werden.. ook voor een stukje verwerking afsluiting dat je eindelijk weet waarom? En wat dit betekend voor mijn dochter? En kunnen we hier iets mee of juist niet?. Nu dus een jaar geleden is alles uitgezocht, en kinderen waren gezond wij ook, alleen heb ik tijdens zwangerschap hyperhomocysteinemie ,stolling in het bloed waardoor placenta infarcten vertoont slecht werkt kindje niet meer groeit en overlijd. Gelukkig niet erfelijk. En het geeft geen garantie maar wel zeer grote kans dat het nu wel goed gaat door vanaf posi test aspirine te slikken ( dat bloed verdund ) en vanaf 1e echo dagelijks anti stolling prikken tot 36 weken. En in kraamtijd 6 weken ivm trombose na bevalling. Strenge controles.. maar het ziet er zeer positief uit! Word wel weer super spannend maar we gaan ervoor! Waar ik nog het meeste tegen op zie is dat ik bij alle drie hg had.. zo extreem ziek. Maarja we blijven positief toch! Het komt allemaal goed
Jeetje wat verschrikkelijk, geen woorden voor.. Hoeveel verdriet kan een mens aan. Wel fijn dat je nu weet waar het aan ligt en je er bij een volgende zwangerschap dingen tegen kunt nemen enzo, maar pff.. Ben er stil van. Ik hoop heel heel heel hard dat het met behulp van dat alles goed gaat! HG ook dikke ellende inderdaad, pff.. Nee, nooit een oorzaak gevonden, al is er ook niet echt gericht onderzoek naar gedaan (vind ik).. Bij zoontje begon vanaf ong. 22 weken m'n cervix zich te verkorten, dus toen medicijnen geslikt tot week 35 om de boel rustig te houden en drie weken later kwam hij (had ik nooit verwacht, er werden elke keer al geen nieuwe afspraken meer ingepland 'want die datum zou ik toch niet meer halen'). Ik denk dat datzelfde zich bij de zwangerschap van Misha afgespeeld heeft, maar omdat we dat niet wisten en ik dus ook geen medicatie heb genomen of er andere maatregelen getroffen zijn, het verkorten bij haar dus wel heeft doorgezet en ze daarom zo vroeg gekomen is. Maar zeker weten zullen we het nooit.. Maar ik heb er vertrouwen in dat het volgende keer weer goed gaat, al blijft het spannend met een nare kriebel in je buik natuurlijk..
Jeetje wat heftig.. Nou wel raar dat je niet de echte oorzaak weet.. maar als ik lees hoe je 2e zwangerschap verliep kan het bijna niet anders dan dat de eerste ook zo is gegaan maar ze dan dus niet ingegrepen hebben.. Lastig is dat he.. Ik had het in mijn situatie dus ook 1e keer zeiden ze gewoon pech.. maar 3e keer dacht ik dit is geen pech meer kreeg daarom wel hoog foliumzuur en vit b maar dat heeft onvoldoende gedaan.. En zo kreeg ik nooit echt een antwoord.. en ben ik zelf gaan uitdokteren wat het betekende.. en nu precies een jaar geleden de stap gezet om het toch uit te zoeken omdat ik gewoon een antwoord wilde.. daar kwam dit dus uit wat ik al vermoedde. Jammer dat ze soms zo makkelijk mee omgaan he en niet gewoon even goed uitzoeken. Ze hebben bij mij alle 3 kindjes wel gelijk alles nagetrokken of ze wel gezond waren en dat was gelukkig het geval het lag echt alleen aan de placenta. Ja, ik heb er ondanks alles ook een goed gevoel bij. Ik hoop dat onze beide zwangerschappen bij de volgende goed blijven gaan! <3 Maar dat moet haast wel toch!
Zo hehe daar was ik eindelijk weer. Ja inderdaad lastig. Bij jou ook zeg, en inderdaad drie keer pech zou wel heel bizar zijn.. Jammer dat je er dan zelf zo achteraan moet zitten. Ja, dat moet zeker! Ik heb er wel vertrouwen in. Jij al bijna weer bij je eisprong volgens je banner. Spannend! Heb je het gevoel dat ie er weer bijna aankomt (ben even kwijt of je ovulatietesten gebruikt)? Hoop dat je weer gewoon zo'n nette cyclus hebt in ieder geval.
Hoii Ja natuurlijk we blijven positief! Ik ben er ook weer, 3 dagen met ik denk griep op bed gelegen pff.. alleen maar spugen aan een stuk.. Weet meteen weer hoe t was toen ik zwanger was pff Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten.. vanmorgen beetje doorschijnend laaange rekbare slijmdraad.. zou erop kunnen wijzen toch? Spannend!
Hoii Ja natuurlijk we blijven positief! Ik ben er ook weer, 3 dagen met ik denk griep op bed gelegen pff.. alleen maar spugen aan een stuk.. Weet meteen weer hoe t was toen ik zwanger was pff Ik gebruik (nog) geen ovulatietesten.. vanmorgen beetje doorschijnend laaange rekbare slijmdraad.. zou erop kunnen wijzen toch? Spannend! Hoe is het nu met jou cyclus?
Oh blegh, wat rot de griep! Ben je nu weer helemaal opgeknapt of nog een beetje aan het kwakkelen? Oef ja, ellende.. Soms ben ik heel misselijk (denk honger en/of moe ofzo ) en dan denk ik neeeee, en dat dan weer maandenlang.. Maar ik had eigenlijk niets te klagen hoor, want nooit nodig geweest om opgenomen te worden o.i.d. Ja, volgens mij kan dat erbij horen! Spannend, hopelijk gauw je ei dus. En daarna een positieve test natuurlijk. Weet niet, zit nu op dag 27 maar heb niet het gevoel dat er iets gebeurt of dat ik überhaupt een eisprong heb gehad tot nu toe.. Al merk ik dat nooit dus dat zegt weinig, maar toch. Afgelopen dinsdag is er bloed geprikt, nu wachten tot ik gebeld word met de uitslag en als er iets is krijg ik het recept van de medicijnen thuisgestuurd. Ze heeft niet gezegd wanneer het binnen komt, maar ik ga maar uit van max. twee weken.
Nou.. ik lig vandaag weer in bed.. weer zo misselijk voelde me echt niet goed. Dus denk dat hij niet helemaal weg is ben ookal 2 weken aan het otteren met verkoudheid samen met dochterlief. Schiet niet op.. Ja ik weet het ook niet echt hoor nooit mee bezig gehouden en nu let wel wat meer op dit soort dingen haha.😆 Maar zeker weten doe je het niet. Oh spannend! En waar heb je precies bloed geprikt en wat voor medicijnen? Voor je cyclus? Spannend! Ik hoop dat het snel rond is!