Lichte ovulatietest toch als positief beschouwen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Fleur88, Mar 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur88

Fleur88 Actief lid

Dec 12, 2012
    342
    289
    63
    Op de verpakking van deze sensitest ovulatietesten staat dat een lichter streepje ook kan duiden op een LH piek indien de rest blanco is. Mijn teststreepje lijkt namelijk nooit zo donker te worden als de controlestreep. Zit nu op cd 21 (onderste op de foto is vandaag) met een gemiddelde cyclusduur van 31 dagen. Kan ik er vanuit gaan dat ik dinsdag op cd 17 mijn piek heb gehad? Zo onduidelijk dit 🤓 Dank voor het meekijken!!

Attached Files:

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk idd in jou geval dat je hem toch gehad hebt al. Merkte je verder wat aan je lijf? Vruchtbaar slijm.?

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb zelf geen ervaring met ovu testen die geen piek laten zien, ik zou deze iig als negatief beschouwen. In jouw geval kun je misschien beter gaan temperaturen naast de ovulatietesten, dan kun je adhv de stijging in je temperatuur met zekerheid stellen of je al dan niet een eisprong hebt gehad en of dat dit streepje in jouw geval een lh piek betekent.

4. Fleur88

Fleur88 Actief lid

Dec 12, 2012
    342
    289
    63
    Nee pitaya merkte deze cyclus geen duidelijke pijntjes oid. Ben afgelopen week enorm verkouden geweest met op cd 14,15,16,17 wat koorts. Misschien is er wel een follikel gegroeid wat de streep op cd17 verklaart zonder dat deze gesprongen is? Ivm ziek zijn en stress van nieuwe baan.. zou zo jammer zijn als deze maand verloren kans is...
    Temperaturen is inderdaad een goeie voor de volgende ronde! Zijn nu toch inmiddels ook bijna een jaar bezig (wel een mk gehad in oktober).
    Niemand met vergelijkbare ovu testen verder?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

5. Bloemp27

Bloemp27 Lid

Oct 23, 2016
    71
    85
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb wel regelmatige vergelijkbare ovulatietesten gehad, welke wezen op geen eisprong.. Geen eisprong gebaseerd op follikelmetingen via echo en tempen. Ik heb vaker geen eisprong dan wel, ben nu gestart met Clomid.

Daarnaast was ik ook nooit echt fan van sensitest, ik heb duidelijker resultaat met de testen van zwanger & kids.

Succes!

6. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

Nov 20, 2014
    597
    46
    28
    Ik had eerst ook zo'n test zoals die va jou dat ik dacht dat die het misschien kon zijn. Uiteindelijk nog een knaller gehad pas later in de cyclus. Zou sowieso evdn door testen gezien je cyclus misschien dit keer langer kan zijn dan de 31 dagen.
    Heb maar 1 ronde testjes gedaan, dus ben verder geen kenner. Wel daarnaast getempratuurd dus daarmee duidelijkheid gekregen wanneer ei ook echt gesprongen was.

Succes en hopelijk snel raak.

7. Upke

Upke Lid

Sep 5, 2016
    24
    0
    0
    Hier t zelfde! Ook n gemiddelde cyclus van 31 dagen. En heb getest van dag 11 tm dag 26. Geen knaller kunnen vinden. Wel 2 dagen n iets donkerder streepje, maar was geen positieve test. Inmiddels zit ik nu op dag 33 en ben nog niet ongesteld. (Kan niet zwanger zijn omdat we geen seks gehad hebben deze cyclus ) Nu denk ik shit misschien had ik toch beter verder kunnen testen na dag 26... Ik zou gewoon nog ff doortesten al ik jou was. Hoe vaak test je per dag? 1x? 'S morgens? 'S middags? 'S avonds?

Share This Page