Middagtester?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Stphax, 15 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Hoy allemaal!
    Vandaag zit ik op 8 dpo.
    De afgelopen maanden heb ik verschillende tests uitgeprobeerd en kreeg ik vaak indrogers (op echt verschillende merken). Deze maand heb ik Telano dipsticks gekocht om uit te proberen. Ik ben ze beginnen gebruiken wanneer er echt nog geen zwangerschap kon zijn om te zien of ze indrogers of voorgedrukte lijntjes gaven, en ze bleven echt witter dan wit, oef!

Gisterenochtend testte ik, niet echt iets te zien. Gisterennamiddag testte ik opnieuw, en er verscheen een streepje binnen afleestijd. Zeeer licht, maar het stond er en was met het blote oog te zien voor mij (het was wel niet fotografeerbaar) Met hetzelfde plasje 2 andere tests gedaan (om te zien of het niet toevallig een slechte test was), ook streepjes! Whaaat???
    Met het eerstvolgende plasje een clearblue early gedaan en die gaf ook een zeeeer lichte streep (geen pennenstreepje) binnen de tijd.

Vanochtend test ik opnieuw: negatief...

Schommelt HCG nog erg in het prille begin van een zwangerschap? Of is het mogelijk dat mijn ochtendurine niet geconcentreerd genoeg is? (Bij alle tests raden ze aan 's morgens te testen). En indien ja, hoe weet je dan of je urine geconcentreerd genoeg is?

Alvast bedankt!

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Sommige mensen testen inderdaad beter in de middag of avond. Dus de kans is nog niet verkeken ;)

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zeker op 8 dpo is een schommeling in je urine vaak funest voor het resultaat omdat het nog om lichte hcg waardes gaat :).
    Grote kans dat je idd een middagtester bent.
    Ik zou vanaf nu gewoon elke dag in de middag pas testen.
    Hopelijk loopt ie op!

4. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie dus dan zou het kunnen dat ik gisteren gewoon per toeval een hoog geconcentreerd plasje had en dat ik nu niet meer positief test tot het hcg hoger is als de urine minder geconcentreerd is?

5. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Dat zou inderdaad kunnen.

Zelf ben ik ook een middagtester en hoe geconcentreerder mijn urine is, hoe beter de streep (zeker in het begin van een prille zwangerschap) toch zichtbaar was.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dat zou kunnen idd.
    Had je vanmiddag nog opnieuw getest?

7. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Ja, vanmiddag en zonet. Ook expres niet veel gedronken :D maar helaas geen lijntjes zoals gisteren. Vreemd wel. Mochten het toch voorgedrukte lijntjes geweest zijn, heb ik toevallig 3 testen uit een pakje van 25 gebruikt gisteren die dat hebben. Lijkt me iets te toevallig. Maar vandaag dan weer niets meer is ook niet logisch. Ach, ik zal het afwachten. Misschien komt het alsnog wel, blijkbaar kan dat dan toch...

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je bent nog erg vroeg :).
    Ik zou even 2 dagen wachten (als dat lukt) en niet te vaak op 1 dag testen haha ;)

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Spannend hoor! Heb je nog getest?

Deel Deze Pagina