Wie ook snel een tweede?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Veertje1979, Sep 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onze meid is nu 6 maanden geweest en we verlangen al naar een 2de kindje. We hebben altijd graag 2 kids willen krijgen en het lijkt ons dan super als ze qua leeftijd niet veel verschillen.

Heb bij mijn dochter een keizersnede gehad dus heb ik eerst overleg gehad met mijn gyn. Hij zegt dat mijn wond goed genezen is en tegen de tijd dat mijn buik weer zwaar wordt zijn we een hele poos verder. (de rondes waar het niet meteen bij lukt erbij gerekend) Dus wij gaan er weer voor!

Dit keer echt spannend want onze meid was voor ons een verrassing en nu "plannen" we echt :)

Wie gaat er ook voor een volgend kindje zo snel na de geboorte van de vorige?

2. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Tussen mijn twee kindjes zit 2 jaar en 3 maand. Het grote voordeel is inderdaad dat ze heel goed samen kunnen spelen en zelfs nog ff bij elkaar op school zullen zitten...het nadeel vond ik dat ik de babytijd van m'n jongste veel minder intensief kon meemaken omdat de oudste net een beetje meer aandacht vroeg altijd. Wij hebben dan ook besloten juist nog ff te wachten voor we aan deze derde begonnen (mijn jongste wordt in januari 4). Het heeft zowel voordelen als nadelen denk ik. Je bent wel lekker snel uit de luiers zo! Ik ben nu (sinds 3 weken) uit de luiers na bijna 6 jaar! En ik hoop volgend jaar om deze tijd weer nieuwe te kopen :)

Veel plezier met het "plannen" van jullie tweede!

3. mimitje

mimitje Lid

Jan 10, 2007
    44
    0
    6
    Wij zijn er ook weer voor gegaan toen ons mannetje 9 maanden oud was. Wilde ook graag kort op elkaar twee kindjes. Helaas heb je niets te willen, we zijn nu bijna een jaar verder en ik ben nog niet zwanger.

Gelukkig hebben we een gezond mannetje, en weten we dat alles werkt, dus geduld is een schone zaak......

4. charlie01

charlie01 Bekend lid

Mar 22, 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    hi mimitje,

ik herken dat ook. we zijn weer begonnen toen ons mannetje 10 maanden was maar nu 1 jaar verder en 1 MA nog geen nieuwe aanwinst op komst.

super jammer, maar we genieten wel heel erg van ons lieve kleine boefje..

groetjes,
    charlie

5. Niet meer actief

wij zijn begonnen voor een 2e toen onze meid 16 maanden was en nu zijn we meer dan 3 jaar verder en helaas nog niks......

6. Precies. En omdat wij het heel erg leuk zouden vinden dat ze qua leeftijden niet zoveel verschillen gaan we het nu weer proberen. Net zoals jullie aangeven heb je niks te willen en moet je afwachten wanneer het je lukt. Het kan inderdaad zo zijn dat het nog máánden duurt voordat we weer positief testen. En in de tussentijd blijven we ontzettend genieten van onze kleine meid.

7. Niet meer actief

8. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Onze dochter is ruim 8 maanden en ook wij zijn weer gestopt met anticonceptie... zijn er niet heel erg mee bezig maar het zou heel erg welkom zijn als ik toch zwanger raak!

9. Zo denken wij er ook over. Ik ga niet bewust mijn eisrpong in de gaten houden maar mochten we gezegend zijn met een zwangerschap dan zijn we dolblij.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij zijn bezig voor nr 2 Daan is nu 8 maanden

11. Ik denk dat het best pittig kan worden. Twee van die kleintjes in de pampers. We zitten ook al aan de praktische zaken te denken zoals de nieuwe babykamer e.d.
    De leuke kanten wegen bij ons zwaarder dan de wat moeilijke kanten.
    Hoe denken jullie daarover?

12. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,
    Wij willen ook graag een tweede, en het liefst ook niet te lang uit elkaar. Maarja dat heb je niet voor het zeggen. Eind van het jaar gaan we het waarschijnlijk weer proberen. Dan is mijn dochter bijna een half jaar.

Mijn zusje heeft een zoontje van 9 maanden en is nu alweer bijna 3 maanden zwanger, ze had er niet op gerekend, maar bleek dus vrijwel gelijk zwanger..
    Bij mij was het de eerste keer gelijk raak, dus misschien moet ik nu wel langer wachten...

Veel succes allemaal. Misschien tot snel want de condooms gaan wel snel vervelen, haha! Pil is nog niet echt een optie vanwegen BV

13. Lovebtweenus

Sep 9, 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Jeetje, wat een fijn forum is dit zeg... Heel herkenbaar en het geeft me een goed gevoel dat ik niet de enige ben die er zo over denkt... We zijn nu nog in het praten fase, zoals ik het noem... Goed nadenken over wat we willen en of het allemaal kan en mogelijk is qua financien... Maar mijn hartje zegt: GA ERVOOR

;)

14. Ja he? ;)

15. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Hi Veronique,

Hier precies hetzelfde. Ons zoontje is bijna 5 maanden en eigenlijk "jeukt" het vanaf zijn geboorte al terwijl ik de eerste 4 maanden doodziek was.

Ik denk dat we ook stiekem een beetje onveilig gaan vrijen :) en wel zien waar en wanneer het schip strandt.

16. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Hier ook een klein leeftijdsverschil als alles goed gaat, mijn zoontje wordt 1 oktober 8 maanden, en ik heb vanmorgen weer positief getest!
    Nu nog even afwachten of alles ook goed gaat.
    En dan pas ga ik echt juichen. :)

17. Gefeliciteerd Anabella! Geweldig! Je bent dan de eerste van ons die snel weer zwanger willen worden! Top!

18. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Gefeliciteerd Annabel!

Zijn wij allemaal nog aan het nadenken en wikken en wegen en jij bent gewoon lekker al weer zwanger van de tweede :)

Onwijs leuk!

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Bedankt!
    Ik vind het nog maar gek hoor, eerst maar eens mijn nod afwachten, die is volgens mij zondag. :p

20. Nou, als je dan nu al een positieve test hebt dan denk ik dat het wel goed zit ;)
    Nu wij nog! Ben benieuwd hoe lang het gaat duren :)

Share This Page