Hoi, ik heb een vraag, en er zullen denk ik meer mensen zijn die hier mee zitten: We zijn nu een jaar "bezig"en onze dochter is inmiddels ruim 2 en een half. Nu krijg ik vaak de opmerking: en waneer komt de tweede? Ik voel me dan best gekwetst, en zou dan graag een gevatte opmerking teruggeven , niet meteen een uitleg(dit gaat niet over vrienden, maar over kennissen, of bijna vreemden). Heeft iemand een idee voor zo'n opmerking? Groetjes Kikker
Waarom zou er een tweede "moeten" komen, ik en mijn vriend hebben al lang geleden besloten dat wij het maar bij 1 kindje zullen houden Als we zo gezegend zijn dat we er 1 mogen krijgen natuurlijk
Wanneer komt de tweede? -Zodra wij er klaar voor zijn. Dan kunnen ze hoog of laag springen, een duidelijker antwoord kunnen ze niet krijgen .
als het tijd is! en zelf zei ik altijd van:nou wat dacht je van niet! het vragen er over was snel afgelopen. mijn zoontje word 16 maart 3 jaar. succes meiden.
Nou ja zeg, waar bemoeien mensen zich mee zeg. Die realiseren zich helemaal niet hoe pijnlijk dit soort vragen kunnen zijn. Wat als het nu niet meer zou kunnen of id. Je kan van alles antwoorden: * Wanneer komt jouw eerste kleinkind (of een variant)? * Wanneer komt jouw zesde? * We houden het bij 1. * Ooit! * Wie zegt dat wij een tweede willen.
Ik zou zeggen denk ik; dat vragen wij ons ook af?! Misschien dat mensen dan eens leren dat ze bij zo'n gevoelig onderwerp al zwangerschap, niet te pas en te onpas vragen zoals deze kunnen stellen?!
Even iets anders. Bij mij zeggen de mensen juist: bij jou komen er voorlopig nog geen kinderen he, eerst nog maar es genieten van je leven! Dan denk ik: waar bemoei je je mee? Wie zegt dat kinderen krijgen NIET genieten van je leven is? Pfff kan daar zoo kwaad om worden. Niemand bepaalt voor mij wanneer ik kinderen krijg. Sorry..moest ik even kwijt .
haha lees fe mee want hier hetzelfde, getrouwd en zinsdien : * en al zwanger, * drink je nog wel, * ben je aangekomen * wanneer wordt ik tante/oom/opa/oma etc snap niet dat mensen t durven vrage :S
bij ons is het juist andersom. Iedereen gaat er van uit dat we geen derde meer willen. Dus krijg je vragen als 'zullen we het logeercampingbedje maar weggeven', 'Waarom ruim je de babyspullen niet op', 'waarom bewaar je alle kleding die je kids toch allang te klein is?'. AAAAAARG! En dan wil je zoooo graag vertellen dat je al 9 maand bezig bent voor die derde! En wat voor antwoord moet je geven? Tot nu toe weet ik nog smoesjes te verzinnen, als 'het staat me niet in de weg' of 'ik zal die-en-die eens vragen of zij er nog wat aan hebben'. Maar ik kan maar beter snel zwanger zijn, anders kunnen we alles nieuw gaan kopen! Ik ben trouwens zelf ook wel nieuwsgierig naar de kinderwens van anderen hoor, maar vragen wanneer er een kind of een tweede komt, doe ik alleen als ik zeker weet dat ze ze al in de planning hebben. En anders vraag ik óf ze eventueel nog denken over een tweede kind. ('zouden jullie nog graag een tweede krijgen?' 'willen jullie wel of niet aan kinderen beginnen of wacht je liever ). Mijn buuv bv wou heel graag kinderen. Toen haar zoontje al bijna 4 was heb ik het haar maar eens gevraagd. Én, komt er bij jullie nog een tweede of laat je het bij [NAAM] ? ' Als antwoord kreeg ik dat ze 2 mk's heeft gehad en dat ze het nu maar bij eentje laten. Maar op deze manier bleef het voor haar wel open om zelf antwoord te geven zoals zij dat wou. Ze vertelde zelf van haar mk's, maar had met 'we laten het bij deze' ook al een goed antwoord gehad. Ikzelf zei altijd maar, we laten het 'voorlopig' maar bij deze twee.
Het gaat mij er ook vooral om, omdat het je zelf ook pijn doet, dat het nog niet is "gelukt"en dan kan ik zo'n opmerking niet altijd (altijd niet) hebben, waar bemoeien ze zich inderdaad mee! wij zouden ook wel anders willen, maar ja, wat niet is kan komen. Al begin je er wel aan te twijfelen, ik ga er nu al een beetje vanuit dat ik deze maand toch wel ongesteld wordt. Groetjes kikker
gewoon zeggen: t moet wel lukken! nou dan zijn ze ook wel stil hoor als ze ene beetje respect hebben tenminste
Ik vind het niet zo erg als iemand serieus vraagt of wij kinderen willen maar het is pas echt irritant als ze gaan vissen (Ooh wil je geen wijntje.... goh). Of als ze er steeds weer over gaan beginnen. Dan heb je allang gezegd dat je best wel kinderen zou willen dus lijkt mij duidelijk genoeg, maar dan duurt het ze blijkbaar te lang ofzo dus dan vragen ze het voor de zekerheid nog maar een keer.
Ik heb dat ook, erg vervelend! Vorig jaar getrouwd, een maand later gestopt met roken... "Goh, waarom ben je gestopt met roken? Ben je zwanger?" Ik: Nee, het schijnt slecht te zijn voor je gezondheid, duh! En inderdaad ook de opmerking: "Nee, jij gaat nog veel te graag stappen enzo, voorlopig krijgen jullie nog geen kinderen" Ik: Fijn, hoef ik daar zelf in ieder geval niet meer over te beslissen! "Oh? dus je wilt wel kinderen?" Ik: Heb je er wel eens bij stil gestaan hoe wreed die vraag zou zijn als iemand geen kinderen KAN krijgen? Ach, het blijft moeilijk, en mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig, dus hoop maar gewoon dat hij afgelopen weekend raak heeft geschoten...
ik heb een keer van een dame in onze winkel te horen gekregen, dat ik maar gemeen was om mijn kind enig kind te laten blijven ik heb gezegd dat het niet ieders eigen keus is, maar dat werd weggewuifd. irritante ouwe #@$^&
Ik zeg als mensen vragen of we nog een tweede willen dat er nog altijd een verschil zit tussen willen en krijgen . Pim
Dat vind ik wel heel brutaal zeg :x Dat iemand zo'n opmerking maakt is al dom natuurlijk maar als jij zegt dat het geen eigen keuze is moet zo'n persoon zich toch gaan schamen!