bewaren afgekolfde melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door girlnatasja, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn kraamhulp vertelde dat ik afgekolfde melk niet liggend mag bewaren in de koelkast, klopt dit? Lijkt mij toch niet veel uitmaken of het staat of ligt?
    Mag ik bij afgekolfde melk melk uit de vriezer toevoegen?Mijn dochtertje drinkt zo'n 130 ml, maar als ik een borst kolf haal ik daar maar 100ml uit. Mag ik dan hierbij 30ml doen wat ik al ingevroren heb? Uiteraard doe ik dit er pas bij als het beide dezelfde temp heeft. Ik laat de melk uit de vriezer eerst ondooien in de koelkast en doe dit bij de melk die al in de koelkast staat.
    Hoevaak doen jullie met een fles? Ik steriliseer de fles en speen na iedere voeding maar is dit wel echt nodig?

Alvast bedankt allemaal!

Groet,
    Natas

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik denk dat als het ligt je eerder kans hebt op lekkage?
    Alle soorten gekolfde melk mogen bij elkaar, mits op dezelfde temperatuur en liefst zo kort mogelijk voor de voeding. De melk is dan zolang houdbaar als de oudste (of ingevroren) voeding houdbaar was.
    Steriliseren hoeft maar 1x per dag. Na elke voeding goed omspoelen met koud water. En als je een vaatwasser hebt hoeft het ip helemaal niet. Houdbaarheid van een schoon flesje is in de koelkast (afgesloten, ook de speen, dus afsluitdop op de fles) 24 uur.
    Succes!

3. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt!!!

Deel Deze Pagina