Zou hij ooit gaan doorslapen:(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelymum87, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word er nu echt een beetje moe van....
    13 maanden lang elke nacht wakker....
    Het leek even goed te gaan na de bezoekjes van de osteopaat...
    Nu sinds 5 dagen erger dan ooit....
    Hij slaapt wel....maar huilt in zijn slaap.....
    Dan mag hij bij ons in bed ( ivm mijn zwangerschap zodat ik even kan bijslapen ) maar ook geen doen meer....hij is zo onwijs onrustig!
    Hij draait om de 2 minuten...heb vannacht 1,5 uur geslapen en ben kapot....
    Ik weet echt niet meer wat ik moet doen....
    Wat doe ik verkeerd? Of wat zien we over het hoofd?
    Laatste hoop van van vsm tabletjes halen maar daar zit melksuiker in maar meneertje heeft koemelkallergie....
    Iemand nog laatste tips? Want ik weet echt echt niet meer....
    Overdag slaapt hij wel erg goed! 2x 1,5 uur...zonder enig probleem!
    Dit al gedaan :

Bij hem blijven
    Matras ligt naast zijn bed dat we naast hem kunnen liggen
    Even laten huilen om de 5 min komen
    Bij ons in bed
    Camping bedje op onze kamer
    Bedje anders neer gezet in de kamer
    Later naar bed
    Flesje later geven
    Bad en dan slapen
    Andere nacht kleding

2. KimK

KimK Niet meer actief

Weet je zeker dat hij wakker is als hij huilt? Bij onze zoon was doorslapen ook een probleem! Hij is een echt ontdekkingsreiziger dus wil alles doen en vond slaap niet leuk! Hij huilde vaker in zijn slaap kwamen wij achter. Wij hebben heel strikt een schema: zoonlief gaat in bad/douche, tandenpoetsen, aankleden in pyama, slaapzak aan en bij een van ons de fles drinken (zoon heeft ook kma, vandaar nog flesje voor slapengaan ipv bijv een toetje). Dan leggen we hem in bed en gaat hij slapen. 'S nachts is hij wat onrustig met draaien en huilen maar wij hebben hem laten liggen. Bij ons duurde het huilen nooit langer als max 5 min en was meer snikken. Hij heeft ook wel eens dat hij echt hysterisch huilt dan halen we hem eruit, even knuffelen en dan weer terug. Misschien toch het huilen, mits niet hysterisch, eens aankijken en hem allesn troosten of zelfs gewoon even laten huilen?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier helaas nog 1...

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oh meid wat vermoeiend! en ik zie dat je ook nog zwanger bent... petje af.

Kan het er aan liggen dat hij overdag teveel slaapt?

Heeft hij al eens bij iemand gelogeerd, zoja hoe gaat dat? Misschien zowieso een idee om hem een of twee nachtjes weg te brengen.. dan kunnen jullie even bijtanken en wie weet valt bij hem het kwartje van doorslapen..

Sterkte in ieder geval!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat doe je als hij huilt in zijn slaap? Ga je er meteen naartoe? Huilt hij lang? Hier huilt ze soms ook in haar slaap, echter is dat vaak nog geen minuut en dan slaapt ze weer verder. Lijkt oo dromen. Ik ga er dan dus ook niet heen want dan wordt ze echt wakker.

Heb je al eens 1 slaapje geprobeerd? Weet niet of hij dat redt omdat hij in de nacht natuurlijk niet veel slaapt.
    Nachtlampje?
    Ik noem maar wat hoor.

Succes meid.

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wakker houden ook geprobeerd, nachtlampje en muziekje heeft hij ook....
    Strak ritme ook:) drama af en toe....
    Heb nu 4 nachten niet meer dan 4 uur geslapen....
    Logeren doe ik nog niet omdat hij heel erg prikkelbaar is en dus bang ben dat hij helemaal overstuur is...
    Hij huilt in zijn slaap wel, maar kan eens proberen dan niet naar hem toe te gaan....
    Naar 1 slaapjes lukt echt niet....
    Gelukkig Idg niet de enige maar idd met de prille zwangerschap onwijs vermoeiend:(:(

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb mijn dochtertje ook pas voor het eerst uit logeren gedaan met 17 maanden dus ik snap je voorzichtigheid :)

Maar het kan voor je zoontje echt geen kwaad om een nachtje elders te gaan slapen en waarschijnlijk maak jij je drukker dan hij op dat moment. Ik denk echt dat het jullie allemaal goed zou doen.

Heb jij al eens ergens anders geslapen? (niet in een andere ruimte maar niet in huis zeg maar) Misschien dat dat ook nog een optie is. Dat je man er even een nachtje alleen voor staat, kijken hoe de nacht dan gaat. (en kun jij even bijtanken)

8. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op vakantie is hij ergens anders geweest en slaapt hij dus wel door....
    Terwijl wij er dus ook waren....
    Dat is bij ons ook nog steeds een groot ?.. Waarom daar wel?
    Zaten ook te denken om zijn kamer naar de babykamer te doen zodat ze van kamer wisselen zeg maar.

We hebben overdag ergens anders slapen wel geprobeerd maar dat is een groot huil/ krijs drama!

Tja op een gegeven moment weet je het niet meer.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter huilt ook in haar slaap, maar dan is ze echt niet wakker. Maar hangt er natuurlijk van af wat je bedoelt met huilen: jammeren of krijsen.

Verder: dat nachtlampje, blijft dat aan? Is bij mijn dochter wel een noodzaak, anders is ze 's nachts in paniek. Misschien helpt white noise ook? Mijn dochter is beginnen doorslapen toen we in de winter een luchtbevochtiger op haar kamer plaatsten. Dat lichte gezoem was blijkbaar prettiger dan pure stilte.

Heb je de oortjes overigens al laten checken? Hier nooit last mee gehad, maar op het forum al veel verhalen gelezen..

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Als mijn dochter huilt gaat ze ook staan in bed en gooit haar beer weg dus moet er altijd heen, troosten of even wat drinken.

11. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nachtlampje op de babyfoon als een ander lampje blijven de hele nacht aan en ook in zijn zich...

Oortjes zijn nagekeken en waren prima, laat ik overig altijd extra nakijken of het cb

Hij is met huilen/jammeren niet echt wakker maar wel heel onrustig om bed dat hij zijn hoofd bonkt tegen zijn ledikant...

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoofdbonken doet ze hier ook als ze een beetje wakker is. Ik reageer niet meer op elke kik omdat ze 9 van de 10 keer gewoon verder slaapt.

Ik zou het een keer aankijken wanneer ze wakker wordt. Echt overstuur dan reageer ik, maar ik laat haar vaak ook echt even zelf in slaap vallen. Weet natuurlijk niet hoe ze bij jullie is.

Als ze op vakantie wel heeft geslapen, kan het misschien zijn dat je het bedje een keer ol een andere plek kunt zetten? Kindje van mijn vriendin sliep onruatig, hebben het bedje op andere plek in kamer gezet en ze sliep beter. Valt te proberen.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Dan zou ik het bedje eens anders neerzetten (staat het nu toevallig in de buurt van een stopcontact?)

Als hij op vakantie wel heeft doorgeslapen zou ik toch eens proberen ergens te laten logeren. In het ergste geval is hij daar ook een paar keer wakker maar wat zou het fijn zijn als toevallig hierdoor het patroon doorbreekt toch;).
    Overdag ergens laten slapen is toch anders, zijn ze vaak minder moe... maar na een dag lekker spelen lijkt het mij niet dat hij van 18.00-6.00 hysterisch wakker gaat blijven.

Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten en je er goed bij voelen.
    na meer dan een jaar niet doorslapen zou ik het wel het proberen waard vinden. Succes!

14. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedje hebben we al anders neergezet dat was het eerste waar we aan dachten:)
    Staat niet bij een stopcontact. Nu bijna midden in de kamer zodat hij alles kan zien omdat ik weet dat toen ik klein was dat mijn probleem was....ik stond in een hoekje en zag niks..dus dat meteen bij hem veranderd...
    Ga vannacht is proberen niet meteen naar hem toe te gaan in de hoop dat hij dan zelf in slaap valt...
    Lastig en zeer vermoeiend:(:( al hou ik zielsveel van hem:)

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat het beter ging op vakantie, vind ik niet verwonderlijk. Er zijn daar veel meer prikkels (dus meer moe), en bovendien wordt toch altijd gezegd dat kinderen zich vooral 'misdragen' buitenshuis. Hier ook altijd een betere slaper op verplaatsing.

16. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Geen tips hier helaas. Ik wilde je sterkte wensen!

Onze oudste heeft ons ook ongeveer 2 jaar 1 of 2 keer per nacht bezig gehouden met een flesje, knuffel, schone luier of slokje water. :)
    Sinds de geboorte van zijn broertje gaat het echter een heel stuk beter, dus wie weet... ;)

Wat ons trouwens heeft geholpen, is om de beurt 'dienst' te hebben 's nachts. Ik word wel wakker als mijn vriend eruit gaat, maar het is stiekem wel lekker om er dan niet uit te hoeven. En we slapen om de beurt uit in het weekend. Sliepen, moet ik zeggen, met onze tweede gaat dat nu iets lastiger. ;)

Succes en weet dat het over gaat! :)

(hoe en wanneer zeggen 'ze' er alleen nooit bij helaas!)

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou toch het medische niet direct uitsluiten. Een oorontsteking kan veel dieper zitten dan het CB of de huisarts kan zien. Het hoofdbonken lijkt mij wel een beetje duiden op pijn... misschien eens langs de KNO-arts?

18. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kno arts kan ik inderdaad wel eens naar kijken...
    Osteopaat zei al spanning op zijn hoofd en het bonken erna ook echt minder geworden....

Hoop ik maar dat als nummer 2 komt hij besluit te gaan slapen hahaha:):)
    Om en om is geen optie....mijn man moet om half 7 opstaan terwijl ik thuismoeder ben....vind ik niet echt oké....
    Buiten dat heb ik snachts 10x meer geduld dan hem met de kleine omdat ik beter tegen de vermoeidheid kan:)

Blijven duimen en hopen dat het over gaat:)
    Neem niet aan dat als hij 16 is nog bij papa en mama wilt slapen;)

19. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik heb niet alles door gelezen dus misschien is deze tip al langs gekomen. Mijn oudste sliep ook onrustig totdat ik erachter kwam dat hij telkens wakker werd omdat hij zijn hoofd tegen het ledikant stootte wat zeer deed en hem wakker maakte. We hebben toen een beschermkussen in het ledikant bevestigd en toen ging het meteen een heel stuk beter.
    Succes.. weet helaas zelf ook hoe slopend die nachten zijn!

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier ook vanaf 6maanden geen enkele nacht meer door geslapen tot de laatste weken ineens lijkt hij het door te hebben en slaapt een hele nacht door nu ik er op terug kijk heeft hij heel snel achter elkaar zijn tanden en kiezen gekregen dit hebben wij nu achter de rug hij heeft sinds een maand alles al. Ik merk wel dat als ik een hele dag weg ben geweest met hem en hij zelf regel wanneer hij dan slaap in de buggy hij veel vaster slaapt ook merk ik dat als mijn vriend s uit bed haal hij een paar dagen aan het proberen is of het bij mij ook lukt s slaapt dan weer onrustiger. Ik gaf hem wel altijd een flesje als hij wakker werd met het gevolg dat hij gelijk weer ging slapen en ook maar 1x wakker werd in plaats van een keer of 4. Ik heb ook en reserve tut in bed liggen en 2 auto's om te spelen. Ik weet niet of je er wat aan heb maar wil je heel veel succes wensen ik weet hoe zwaar het is heb dikwijls met mijn handen in het haar gezeten en heel vaak bij de ha

Deel Deze Pagina