Hoi dames, Ik heb een dochtertje van 5 maanden, ze is 5 weken te vroeg geboren. Ik geef bv en dat liep eigenlijk meteen goed. Na een paar weekjes begon de onrust. Hele avonden huilen, ontroostbaar, langzaam werd dat steeds langer en ook overdag. Toen kwam ik erachter dat ze slecht reageerde op melk. Loop nu bij dietiste vanwege kma, ei en soja allergie. Ook vanaf het begin continu de melk niet weg kunnen krijgen, kwam continue omhoog, ze was er na elke voeding gewoon een uur mee bezig. Toen ze 3 weken oud was ook zware verkoudheid gehad en hoesten. Ze stikte zowat in het slijm. Darmpjes blijven een zwakke plek, melk komt nog steeds omhoog maar gaat wel stukken beter. Sinds 1 mei werk ik ook weer en zit ze 1 dag op het kdv en 1,5 dag bij mijn moeder. Ook dat gaat niet goed. Ze weigerde ineens uit een fles te drinken en deed dat ook echt de hele dag niet. Toen na 2 weken pakte ze het ineens en had ze rust. Ze pakte toen ook een speentje, was vrolijk, ging super als ik aan het werk was. Dat was echt een zorg minder. Maar sinds vorige week maandag heeft ze de waterpokken en is het weer helemaal mis. Heb het gevoel terug bij af te zijn. Ze weigert weer uit een fles te drinken, drinkt ook echt niets de hele dag, slaapt bijna niet overdag terwijl ze dat eerst heel goed deed, nachten onrustig, heel veel huilen. Eigenlijk wordt ze bijna alleen maar bij mij rustig, wat ik ook wel snap als ze niet lekker in dr vel zit. Heb het gevoel al vanaf dr geboorte bezig te zijn met zoeken voor haar. En net toen het goed ging kreeg ze waterpokken en ging het weer mis. Nou verdenk ik ook dr eerste tandje hoor. Maar heb het idee dat het een opstapeling is van waterpokken, tandje, niet lekker in dr vel zitten en vermoeidheid omdat ze niet goed meer slaapt. Ze heeft dr hele leventje gewoon nog niet dr rust gevonden. Elke keer is er wat. Vind het zo zielig voor dr. Herkent iemand dit? Of hebben jullie nog tips waar ik nog niet aan gedacht heb? Vind het zo erg dat ze de hele dag huilt als ik er niet ben en weigert om iets te drinken. Misschien toch maar gaan beginnen met bijvoeding zodat ze dan iets binnen krijgt.
jee vervelend voor je! heb je al geprobeerd der een fles te geven als ze nog slaapt ? (met een warme speen) dat helpt hier wel . heel veel sucses
Ligt het er misschien aan dat jij een bepaald ritme hanteert wat er op de opvang en bij je moeder niet is? Ik schrijf voor de opvang op wanneer ze op bed moet etc, anders blijft mijn dochter veel te lang wakker en is ze de hele avond van slag. Ik denk dat je misschien een gevoelig kleintje hebt die meer behoefte heeft aan structuur. Maar kan ook dat ze gewoon niet lekker is of in een sprongetje zit. Dan drinkt mijn dochter ook iets minder en wil ook niet iedere dag haar pap of groentehapje. Wat hier helpt is samen douchen en de schommelstoel, dan komt ze vaak weer tot rust. Ook heeft ze in bed Sophie de Giraffe, daar leeft ze zich lekker op uit haha.. Het is toch even zoeken denk ik wat haar relaxed maakt en dan moet de opvang en je moeder dat ook overnemen. Kan het ook zijn dat jezelf te gespannen bent op deze dagen? Dan zou bijvoorbeeld iemand anders haar naar de opvang kunnen brengen, kijken of dat wat uitmaakt.. sterkte!
Ja ook al slapend geprobeerd. Maar net ff gekeken, ze zit idd ook in een sprongetje. Ik denk en hoop ook dat het van alles bij elkaar is wat haar nu niet zo happy maakt. Er is verder weinig wat haar troost, alleen de borst. Maar dat ze dan zo enorm terug valt als ze niet happy is, snap niet dat ze eerst wel de fles pakte en het dus nu weer weigert. Maar het is ook zo dat ze elke keer heel erg begon te huilen als er iets in haar mondje kwam, alsof het veel pijn deed. Miss tandje of waterpok in dr mondje. Op het kdv en bij mijn moeder doen ze wel hetzelfde als ik hier thuis, alleen hebben ze daar niet wat ik wel heb wat haar zo rustig maakt. Maar als ze niet lekker in dr vel zit snap ik ook wel dat ze van de borst het rustigste wordt, zoekt ze gewoon de veiligheid. Ze heeft vannacht wel iets rustiger geslapen. Sliep wel pas heel laat. Kwam om 5 uur voor voeding en toen doorgeslapen tot 8 uur. kijken of ze vandaag even goede slaapjes pakt.