Okee, het duurt nog heeeeeeeeeel voordat het zover is, maar ik vind het leuk om er nu al over na te denken. Straks (april) als de baby er is zal ons zoontje 16 mnd zijn. Hoe, kan ik hem en de baby dan het beste vervoeren? Ik loop graag naar de winkel om boodschappen te doen (15 min lopen). Welke kinderwagen raden jullie aan en waarom? Liefst met foto's als voorbeeld.
Wj hebben een draagdoek en binnenkort ook weer een draagzak. En we hebben een tweedehands phil en teds. Onze kids verschillen trouwens 1,5 jaar.
Dit dus. Inmiddels zit mijn zoontje natuurlijk al lang in de wandelwageninzet. Ik vind de Easywalker echt een heerlijke wagen. Hij rijdt soepel, is makkelijk met 1 hand te besturen en ik pas door alle winkelpaden, ja...óók in de Kruidvat.
Ik he een x-adventure twinco gehad met babynestje. Super smalle wagen en toch naast elkaar. Staat nu te koop.
Hier 20 maanden verschil en de baby in de draagdoek en mn dochter in de kinderwagen. Kan het ook omdraaien, mn dochter dragen op mn rug en mn zoontje in de wagenbak.
Dit zou ik ook doen. Heb ik ook gedaan trouwens, maar zowel M en T waren ouder toen ze grote zus/broer werden (25m). M kon toen nog niet goed op het plankje, T wel. Mijn schoonzusje kreeg haar tweede toen zoon een maand of 20 was. Zij hebben het ook zonder duowagen gedaan, met een plankje met zitmogelijkheid.
Veel gebruiken dus ook een draagdoek. zit ik ook steeds meer over na te denken. Maar kom er maar niet uit welke. En ik lees buggy. Is dat anders dan een kinderwagen of word daar het zit gedeelte van de wandelwagen mee bedoelt? Mijn ervaring met een buggy is altijd dat die dingen irritant lopen. (maar misschien is dat alleen als je de allergoedkoopste koopt.)
Een geweven draagdoek kan je het langste mee doordragen, een rekbare ( bv bykay ) is vaak maar tot 8-9 kilo prettig. Kijk bv eens rond op www.babybij.nl of www.slingomama.nl of indedoek.nl welke knoopdoek maakt niet zo veel uit, wat je mooi vind! Er zit redelijk wat verschil tussen maar ze dienen voor 1 ding.
Wij hebben een Emeibaby draagzak en een duowagen en een Babymee voor op de fiets Onze kinderen schelen ook 16 maanden. Ik heb even geen foto's hier op de iPad, maar ik ben SUPER blij met m'n wagen. Het is een ABC Design Zoom. Fantastisch. Niet té duur, rijdt erg soepel. Echt een geweldige aankoop. Ook heel veel ruimte om boodschappen mee te nemen! Echt een aanrader dus. De draagzak nog niet zo vaak gebruikt. Blijkt in de praktijk dat ik toch de wagen verkies. Maar dreumeslief loopt niet graag lange stukken en babylief wordt soms onrustig in de draagzak. Dan wil ze liever liggen Soms ga ik wel weg met dreumeslief in de duw-driewieler en baby in de draagzak, maar dan zit boodschappen doen er niet in, geen bagageruimte. De fiets gebruik ik als ik ergens heen moet wat te ver is met de wagen. Wel lastig dat je daarna een baby in een maxicosi hebt en een dreumes en géén buggy oid. Ook niet altijd even praktisch Maar Babymee is onmisbaar als ik bijv. de kinderen met de fiets van de opvang haal.
Ik vond het met de keuze voor een duowagen trouwens belangrijke criteria dat je 2 volwaardige zitplekken hebt die allebei verstelbaar zijn, dus dat elk kindje zou kunnen liggen als ze moe worden (al weet ik niet zeker of ze allebei TEGELIJK volledig plat kunnen, denk het niet). Ook leuk is dat je de zitjes van de ABC Design Zoom naar elkaar toe kan draaien, gezellig heb je wel iets minder bagageruimte, maar nog steeds meer dan in een Phil&Teds bijvoorbeeld. Onze dreumes is trouwens een mini-reusje, en ook daar hebben we rekening mee gehouden met de aanschaf van de wagen. Ze past er nog goed in!