Wat is dit nou?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Hallo,

Ons zoontje is inmiddels 8 weken, hij krijgt nutrilon standaard 1.Sinds 3-4 weken drinkt hij zijn flesjes niet meer leeg, en huilt en strekt zijn beentjes tijdens de voeding. Hij duwt dan de fles weg, maar gaat vervolgens huilen omdat hij hem dan terug wil...althans dat lijkt, soms drinkt hij dan nog een beetje maar soms ook niet.Wij dachten misschien zit er een boertje in de weg, maar ook dit is niet altijd het geval. Hij spuugt sinds een tijdje ook (daarvoor helemaal niet), en heb het idee dat hij het soms ook terug slikt. Hij woog 3 weken geleden 5190 gram, en soms drinkt hij maar net 600cc per dag. Ik gebruikte eerst avent, heb ook difrax geprobeerd maar die zuigt hij vacuüm. Vorige week adviseerde iemand van het cb mij de 123speen, met als gevolg dat hij zich erin verslikte dus dat was geen succes. Vanochtend het cb maar weer gebeld, nu adviseerde ze me om nutrilon omneo te proberen deze zou wat dikker zijn, en lichtverteerbaar, dit geprobeerd maar deze weigerde hij echt...heb nu op advies van nutrilon zelf maar speen 3 gehaald, dus hopelijk gaat dat straks beter.
    Hij heeft trouwens wel goede plasluiers en ontlasting.

Verder is het een vrolijk mannetje dat veel lacht en brabbelt.

Vind het verschrikkelijk om mijn kindje pijn te zien hebben...
    Herkent iemand iets in mijn verhaal, en wat was het uiteindelijk?

Groetjes

2. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dit lijkt heel erg op reflux klachten!

Ik zou anders een een afspraak maken met je HA en bovenstaande uitleggen.
    Die kleintjes kunnen hier heel veel last van hebben hoor!
    En tis ook echt zielig.....:(

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Ja daar zat ik ook aan te denken, maar zou hij dan niet meer moeten spugen?

Ik moet morgenmiddag naar de ha.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet bij verborgen reflux. Google maar eens op de symptomen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stom zeg van het CB om een 123 speen te adviseren! Daar zit juist een super groot gat in, mn dochter kan door stand 1 en 2 gewoon pap drinken... Maar is het nu de bedoeling dat hij sneller drinkt dat je een grote speen moet proberen? Ik zou zelf vaker kleine flesjes aanbieden, want als hij last heeft van opkomende melk kan je beter proberen kleine hoeveelheden te geven. En idd eventueel even langs de huisarts.

6. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Eylem: idd, ik ben benieuwd wat de ha morgen zegt. Wat zielig als kleintjes dat hebben :(

Suusjeuh: ja, ik las naderhand op internet dat deze speen voor pap is, dus ik ga die vrouw er donderdag even op aanspreken (hij moet dan zijn eerste prikjes) vind het ook belachelijk, je zou met zulke dingen een goed advies verwachten :(

7. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    O over de speen, dit adviseerde ze omdat hij na 10 minuten drinken moe werd, maar ik denk dat dit met het warme weer te maken had, want dit is nu niet meer.

8. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien off topic maar mijn dochter drinkt ook uit difrax. Toen ik nieuwe flessen kocht (oude verbrand oepsie.... Lol) had ik opeens problemen elke keeg zoog ze ze vacuum. We hebben toen difrax gemaild en nieuwe goede flessen gekregen en zelfs een knuffeltje misschien de moeite waard om te proberen ;)

9. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Oh echt waar... Dan ga ik morgen even contact opnemen, want vind het wel fijne flessen verder. Bedankt voor je berichtje .

Deel Deze Pagina