Hallo allemaal! Ik ben trotse mama van een meisje van januari 2016. Ik had vrij snel de wens voor een 2e kindje. Mijn relatie is voorbij maar de wens is er nog enorm! Ik heb daarom vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts om een verwijzing te vragen voor het ziekenhuis om te gaan voor kid. Vind het allemaal erg spannend en ben me er van bewust dat het allemaal nog wel een tijdje zal duren voor het zover is. Ben benieuwd of er dames zijn die ook bewust deze keuze gemaakt hebben om er alleen voor te gaan? En die net het traject ingaan enzo. Lijkt me leuk er samen over te kletsen!
Ik ben al ruim 2,5 jaar bezig om een bewust alleenstaande mama te worden Er zijn hier wel meer dames die er bewust voor kiezen. Het rijtje met donorspermabanken Nij Geertgen Nij Barrehus UMC Utrecht Rijnstate Arnhem AMC Amsterdam Medisch centrum kindewens leiderdorp (werkt met postcode gebied) Isala Zwolle Reken wel op een wachtlijst bij de meeste klinieken/ziekenhuizen. Cyros of ESB is ook mogelijk. Nij Barrehus en Nij Geertgen werken daar oa mee. Je kan oa. op de site van meer dan gewenst ook een oproepje voor een bekende donor/donor plus/co ouder plaatsen. Is het ook nog mogelijk dat je ex zou willen donoren? Misschien een rare vraag. Maar misschien wil hij wel mee werken. Desnoods kan het ingevroren worden. Daar zit wel een quarantaine termijn bij en het moet geschikt zijn om in te vriezen.
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb indd een verwijzing gevraagd voor rijnstate Arnhem. Had al gelezen op de site dat er een wachtlijst zal zijn ga ook uit dus dat het allemaal wel een tijd zal duren ( helaas ) haha. Nee doneren van mijn ex is geen mogelijkheid. Wat bedoel je precies met oproep voor bekende donor/donor plus/co ouder? Maar al zolang bezig nog geen zwangerschap dan of?
Wij gaan zelf naar Hengelo binnenkort, werken samen met Düsseldorf. Geen wachtlijst. AMC zou nog minimaal 1.5 jaar duren en Arnhem net zo zeiden ze tegen mij. Ongeveer hè....
Hey Ik zit nu midden in het traject om BAM te worden ik heb 8 feb. IUI gehad.. Nog niet ongesteld maar ook nog geen positieve test, heel frustrerend haha. Ik ben 4 jaar terug eerst begonnen met informatie zoeken.. Of ik een bekende donor zou Willem of een donor via kliniek, verhalen over hoe het voor het kindje is zonder papa op te groeien, hoe wil ik mijn kind vertellen over de donor, wat wil ik precies vertellen, wat weet ik van de donor, zodat ik misschien al wat kenmerken kan geven over waar ze vandaan komt, om het maar even zo te zeggen. Ook nog bekeken financieel, ga ik het wel redden alleen, hoeveel wil ik werken.. Pro forma salarisstroken aangevraagd zodat ik daarmee een beetje kon bedenken hoeveel inkomsten ik ongeveer nodig heb.. 2,5 jaar terug de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt. Uiteindelijk voor umc gekozen als kliniek. Op mn 30ste heb ik me ingeschreven en toen kwam er een wachtlijst van 1.5 jaar.. Nu heb ik 8feb poging 4 gehad. Weet wel dat je door een commissie moet komen of ze je willen helpen. Je krijgt dan een gesprek met een maatschappelijk werker, hij bekijkt of het geen bevlieging is, maar of je informatie hebt gezicht over dit alles. Daar zou ik je wel op willen wijzen om een duidelijk beeld te krijgen van dit traject en wat er bij komt kijken.. Ze vinden het vooral belangrijk wat je je kind gaat vertellen of je een netwerk hebt enz. Als je nog meer wilt weten, brand los succes!