Ik heb me ook niet helemaal aan het Belgische schema gehouden, en tot 12 weken gebruikt en toen afgebouwd.
Ik heb het meende ik laten onderzoeken en het was goed (slik wel vit d en visolie op advies). Maar wie weet wat ik nog niet weet, toch maar eens het boek lezen... Maar wat doet dan die prednison extra?
Met alle respect, maar die visolie schijnt bij helemaal niemand echt te helpen, van wat ik erover heb gehoord. Liep je nou bij Pfeiffer? Die werd toch gesponsord door die visoliefabrikant? Prednison zorgt dat je nk-cellen geen kans krijgen om je gezonde foetus je lijf uit te werken, even heel kort door de bocht. Maar het is ingewikkelde materie, je moet echt het boek lezen als je geïnteresseerd bent. Je kunt hier ook vast mijn verhaal lezen, daar staat ook het een en ander in: Herhaalde miskramen - over de weg naar een effectieve zwangerschap » Suus, 5 miskramen Suus
Met alle respect tot nu toe ook geen bal geholpen.... Was idd op advies van dr P. Heb je verhaal al eens gelezen op die site, veel vrouwen die het meemaken helaas. Visolie draagt iig wel bij aan een goede gezondheid, daarvoor maar doen dan.
Succes ermee, hoop dat de Utro helpt. En Pfeiffer geeft inmiddels zelf ook toe dat die visolie niet helpt, en schrijft dus nu ineens regelmatig prednison voor, omdat dat wel helpt. Suus
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh hier ben ik even in shock van. Maar goed je kunt natuurlijk altijd op dingen terugkomen, wel goed dat je dat kan. Ik hoop ook dat de utro gaat helpen (eerst weer zwanger worden..)
Op prednison zit al 100 jaar geen patent meer, dat kost echt geen drol meer. Dus denk het niet . Hij heeft een paar patiënten (gehad) bij wie hij heeft gezien dat niets hielp, behalve prednison. Suus
Ik heb de mails van dr P eens even teruggezocht. Dit is wat er uitkwam: decreased cd 28 epression on cd8 tcells is an indicator for a slight chronic activation Toen was het advies dus visolie, maar is dit nu werkelijk een immuunprobleem?
Ze, wie is ze? Als je naar dit onderwerp googled kom je er idd achter dat het geen schade kan voor het vruchtje. Ook heb ik mijn Nederlandse internist naar informatie gevraagd. Hij keek mij namelijk aan alsof ik een volslagen idioot was toen ik met hem wilde bespreken of Prednison niet een optie zou zijn. Het zou levensgevaarlijk zijn en ik zou zoiets niet moeten willen. Ik heb aan hem gevraagd of hij met onderzoeksresultaten kon komen waar uit zou blijken dat het schadelijk zou zijn, aangezien ik die niet kon vinden. Hij kon dit ook niet vinden. Én is nu hij mijn zwangerschap langs de zijlijn heeft mogen meemaken ineens stukken minder negatief over mijn Prednisongebruik Op internet vond ik wel 1 onderzoek dat is geweest naar vrouwen die vanwege HG Prednison gebruikte. Dit onderzoek gaf aan dat er mogelijk een licht verhoogde kans was op een kindje met een hazelipje, maar dat men niet dat als gevolg van de Prednison durfde toe te schrijven. Het onderzoek ging dus naar vrouwen met extreme zwangerschapsmisselijkheid, oftwel HG. Zij kregen als behandeling tegen de misselijkheid Prednison. In de conclusie van dit onderzoek staat duidelijk dat men niet weet of in die groep de licht verhoogde aantal kindjes met een hazelipje toe te schrijven is aan de Prednison. Waarschijnlijker is dat het door de stress (vanwege de misselijkheid) van deze dames komt of vanwege het vele spugen van deze dames en hierdoor mogelijk een te kort aan foliumzuur. Ik heb derhalve een dubbele hoeveelheid van de aanbevolen foliumzuur geslikt. Bij de 20 weken echo is op mijn verzoek extra goed op het lipje en op het ruggetje gelet. Dit is allemaal mooi gesloten, althans, voor zover men het met de echo kon zien. Ik weet niet meer de precieze dosering wat zonder schadelijke effecten gebruikt kon worden. Maar kan het wel voor je opzoeken. Ik heb namelijk me compleet suf gezocht op internet naar mogelijke afwijkingen vanwege het Prednison gebruik voordat ik de Prednison ging gebruiken. Ik heb al die informatie in een mapje bewaard, dus zou ff kunnen zoeken voor je. Ik meen dat het of 60 of 80 of 120 mg per dag was. In ieder geval blijf je met 10 mg per dag daar ver onder. Het enige schadelijke effect wat de Prednison op het lichaam van de vrouw kan hebben is een kans op vroegtijdig gebroken vliezen. Daarom dient de dosering ook met 25 weken volledig afgebouwd te zijn. Tot die tijd moet namelijk alles op alles gedaan worden om te voorkomen dat je lichaam het kindje zou afstoten. Mocht je lichaam dat wel doen, dan zou vanaf de 25 weken er alles aan gedaan kunnen worden om het kindje buiten je buik in leven te houden... Hoe verschrikkelijk het ook zou zijn als het zo vroeg al geboren zou worden.... Sim, als je het prettig vind zou je je complete onderzoeksresultaten van Pfeiffer hier mogen posten, of per PB mogen sturen. Je mag het ook inscannen en dan het mailen. In dat geval moet je dat maar ff aangeven en dan wil ik per PB wel ff mn emailadres sturen. Ik wil de uitslagen wel voor jou interpreteren aan de hand het Alan Beer boek. Pfeiffer komt idd terug op het visolie geblablablaaa. Het klopt dat hij gesponsord werd door een visoliefabrikant. Hij is daar overigs altijd wel erg eerlijk in geweest. Hij deed namelijk onderzoek naar de goede resultaten van visolie op ons dames. En fabrikanten van visolie moedigen dat onderzoek aan, logisch. Nu echter steeds meer meiden (mogelijk ook via internet ) aan Pfeiffer vragen om Prednison en we daar ook goede resultaten mee boeken, zie je dat hij ook meer mee gaat in het Prednison gebeuren. Hij wilde mij aanvankelijk ook alleen visolie laten gebruiken. Ik heb ook keurig zes weken zijn visolie geslikt. Enkele van mijn bloedwaardes verbeterden toen, maar ook een aantal verslechterden. Aan de hand van wat ik oa in het Alan Beer boek had gelezen en wat ik op diverse sites had gelezen (voornamelijk Amerikaanse info) en wat ik besproken had met de bioloog van de IVF kliniek in DD (hij heeft ook in Amerika in een IVF kliniek gewerkt) heb ik er op gestaan dat ik Prednison ging gebruiken. Mijn probleem was dat ik maar niet zwanger raakte. Alan Beer noemt deze groep vaak tegelijk met de groep die alsmaar miskramen krijgt. Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Sorry, daar zou ik Alan Beer op moeten naslaan en dat gaat niet nu ik in het ziekenhuis lig. Maar ik dacht eerlijk gezegd dat P vooral visolie voorschreef aan mensen met een immuunprobleem.
Ter aanvulling op Maartjes verhaal, ik ben bij 12 weken al gaan afbouwen. Nog veel eerder dus. Mijn vliezen zijn hoogstwaarschijnlijk gebroken door een verwaarloosde streptokokkeninfectie. Mijn ziekenhuis wist al een maand dat ik geïnfecteerd was, maar heeft mij dat niet laten weten en dus ook geen antibiotica voorgeschreven. Was dat wel gebeurd, dan had ik hier waarschijnlijk niet gelegen. Dit is overigens de zoveelste medische misser die ik heb mogen meemaken. Bovendien heb ik begrepen dat Pfeifer ook de ontstekingswaarden in je bloed checkt als je met prednison begint. Mochten die stijgen, dan schrijft hij preventief AB voor. Suus
Met ze bedoelde ik artsen Als je de waardes eens voor me wil checken die ik heb opgeschreven maartje zou heel fijn zijn. Zet ik straks ook wel even de bevindingen na 6 weken slikken hier neer, want toen ging het eens over cd4 die verbetert was geloof ik. Wat goed dat je dat heel goed hebt uitgezocht, ik moet er ook niet aan denken iets tot me te nemen wat later niet goed is voor het kind. Maar als ze het voorschrijven bij zw misselijkheid, dat zullen ze ook niet zomaar doen. (zonder te weten wat ze doen bedoel ik) Wat een misser Suus, wat erg.(heel erg vind ik zulke dingen) Wat is AB?
Na 6 weken visolie en vit d slikken was dit het eindoordeel (hoop dat je duits een beetje goed is....) Im vergleich zum vorbefund dd....jetzt grenswertliche Leukozytose prozentualer anteil regulatorischer T zellen diskret angestiegen bei deutlicher zunahme der gesamten CD4 plus t zellen damit absolut zunahme der regulatorischen t cellen grenzwertige B zellexpansion ingesamt zunahme der regulatorischen T zellen unter omega 3 substitution.