Zou ik baat hebben bij meer mg utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door sim, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, dus wees gewaarschuwd en laat je geregeld checken op o.a. blaasontstekingen, en op de GBS-streptokok. 1 op de 5 vrouwen draagt die met zich mee, en ik denk dat je toch vatbaarder bent voor een infectie als je prednison gebruikt.

Suus

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aan alleen die stukjes van pfeiffer heb ik niet zo veel. Zou je je complete onderzoeksresultaten willen typen/PB'en of mailen?

Ik bedoel dus de precieze uitkomst van alle afzonderlijke bloedwaardes. Pfeiffer hanteert namelijk niet dezelfde referentiewaardes als dan Alan Beer deed.
    Aan de hand van die getypte stukjes van Pfeiffer kan ik je dus niet verder helpen.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus de bloeduitslagen van deze onderzoeken:

Allergie:
    -IgE

Entzundungsmarker:
    - Interleukin-6
    - Interleukin-2 Rezeptor (losl)
    - Interleukin 10

Haematologie
    - Leukozyten
    - Erythrozyten
    - Hamoglobin
    - Hamatokrit
    - MCV
    - MCH
    - MCHC
    - Thrombozyten
    - Neutrophile
    - Lymphozyten
    - Eosinophile
    - Basophile
    - Monozyten

Immunologie:
    - Akuter Aktivierungsmarker (CD8+ HLA-DR+)
    - Chron. Aktivierungsmarker (CD8+CD28+)
    - Chron. Aktivierungsmarker (CD8+ CD57+)
    - Regulatorische T-Zellen
    - Immunglobin G
    - IgG 1
    - IgG 2
    - IgG 3
    - IgG 4
    - Immunglobin M
    - Immunglobin A

KI. Chemie - Sontige
    - Ferritin
    - Transferrin-Rezeptor (sol)
    - Interleuking-2 Rezeptor (losl)
    - 25-Vitamin D3

Lymphozyten-Subpopulation
    - Leukozyten (absolut)
    - Lymphozyten (absolut)
    - Lymphozyten (relativ)
    - Granulozyten (absolut)
    - Granulozyten (relativ)
    - Monozyten (absolut)
    - Monozyten (relativ)
    - T-Lymphozyten (CD3+) relativ
    - T-Lymphozyten (CD3+) absolut
    - T-Helfer (CD4+) relativ
    - T-Helfer (CD4+) absolut
    - Zytotox T-Zellen (CD8+) relativ
    - Zytotox T-Zellen (CD8+) absolut
    - CD4/CD8 Ratio
    - B-Lymphozyten (CD19+) relativ
    - B-Lymphozyten (CD19+) absolut
    - Nat. Killerzellen (CD16+/CD56+) relativ
    - Nat. Killerzellen (CD16+/CD56+) absolut

Tumormarker:
    - Tumor-Nekrose-Faktor alpha

3. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knip en plak morgen even!

4. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb eens flink gegoogled over prednison, het lijkt me in mijn geval niet verstandig gezien er suikerziekte in de familie voorkomt.
    Zou het gebruik van aspirines evt ook wat zijn?

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wil hier toch even op reageren. Hier ook een ervaren utro gebruiker vanwege te laag progesteron gehalte. Ik kreeg ook elke keer miskramen toen ik dat gebruikte, toen heeft het ziekenhuis een bezoek gehad van de fabrikant en die vertelde dat er uit nieuwe onderzoeken was gebleken dat bij een te laag progesterongehalte je later moest beginnen en niet het gebruik van bijv. ivf moet hanteren.
    Ik gebruikte ook elke keer 1x daags 2 bolletjes, maar ben toen op aanraden begonnen op de 3e dag na eisprong en zie resultaat in mijn banner, was meteen raak. Ik had daarnaast ook een te hoog prolactine gehalte en pcos.
    Ik weet dat je ipv utro ook pregnyl kan gebruiken, je moet dan de 3e, 6e en 9e dag na eisprong een dosis van 1500 spuiten. Hebben ze een speciaal doosje voor met dit hierin klaar zitten. Dit hielp bij mij niet, utro wel, maar misschien is het ook het proberen waard.
    succes en hopelijk mag je ook snel een wondertje verwachten

6. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit de kunst er dan in omdat je pas de 3e dag na eisprong begint zj? Please tell me more. Heb je veel miskramen gehad? en dus ook pregnyl geprobeerd? En eerst wou de utro niet helpen?

7. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    En is je utro dosis ook opgehoogd?

8. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij zat het er inderdaad in dat ik dus de derde dag na de eisprong ben begonnen ipv dezelfde dag.
    Mijn dosis is niet verhoogd is gewoon 1x daags 2 bolletjes inwendig geweest. Juist utro werkte bij mij wel en pregnyl niet.
    Heb met utro op dezelfde dag als eisprong bewezen 3 miskramen gehad, maar waarschijnlijk was het elke keer raak (heb het 9 maanden gebruikt)
    Omdat ik best wel last had van bijwerkingen (wat achteraf waarschijnlijk telkens zwangerschapskwaaltjes bleken te zijn) hebben ze dus 3 maanden pregnyl geprobeerd, maar dit had geen enkel effect op zwanger worden. Wel werden mijn waardes hoger ipv 12 werden die wel rond de 40, maar met utro eerst telkens rond de 30, maar de maanden dat het raak was ruim boven de 100.

9. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wonderbaarlijk maar wat mooi, dat het zo.n verschil maakt

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja heel raar en onwerkelijk hoor. Hoop dat je er iets aan hebt

11. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wie weet, zo te voelen heb ik vandaag mijn eisprong. Ga ik dinsdag met utro beginnen en ga voor de zekerheid 2x2 bolletjes doen.

12. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eisprong is vroeg trouwens 9e dag, maar schijnt wel eens voor te komen na zw verlies

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    succes, ga voor je duimen :)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Die optie zou ik als ik jou was toch niet zomaar doorstrepen, maar gewoon grondig met betreffende arts doorspreken mocht Utro toch niet zijn wat je nodig hebt. Ik heb ook suikerziekte in de familie, maar heb de hele zwangerschap al prachtige waardes.

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik denk ook dat dat veel uit kan maken, alleen al omdat begin van de LH-piek lang niet altijd betekent dat de eisprong meteen volgt. Bij mij zat er soms wel een paar dagen tussen. Dat weet ik omdat ik ook tempte. Als je te vroeg bollen schiet, houdt de Utro de eisprong tegen.

Suus

16. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo had ik het nog niet bekeken, maar toendertijd kreeg ik utro wel vaak na mijn eisprong. Ik was wel eens inseminatie met eisprong voor.
    Ik zal grondig met arts bespreken omtrent suikerziekte en prednison, mocht ik voor die keus staan

17. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo de eerste smurrie zit erin (2 bolletjes). Heb de afgelopen 2 dagen best veel kramp gehad (ongipijn). Dit had ik niet eerder na eisprong.
    Zit nog een beetje te dubben, tussen 4 of 6 bolletjes per dag.
    Wat is wijsheid?
    Maartje ik heb nog steeds je aanbod in gedachte, als dit niet werkt pb ik je met gegevens dr P.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou 6 doen, dat krijg je in Gent en Dusseldorf ook.

19. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok thanx, kan ik mezelf ook niet voor het hoofd slaan als het weer mis gaat, dan heb ik iig de max dosis gedaan. (zal het daar niet aan liggen).

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee dat is de max dosis, dus daar kan het dan niet aan liggen!

Deel Deze Pagina