Zou ik baat hebben bij meer mg utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door sim, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    overleg het anders even met je gyn. want je kan ook weer teveel gebruiken. Jij hebt je cyclus/hormoonhuishouding niet stil laten leggen zoals wel gebeurt bij ivf. Dit is gewoon in je eigen cyclus. Let dus weer op met te hoge doseringen!

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dit zijn de normale doseringen bij herhaalde miskramen in een eigen cyclus. Ik loop al enige tijd in het UZ Gent en ik ben bepaald niet de enige herhaalde miskramenpatiënt die deze dosering krijgt voorgeschreven. De woorden van professor De Sutter, tevens afdelingshoofd van de veelgeprezen afdeling fertiliteit van het UZ Gent: 'Progesteron kun je niet overdoseren, en bij herhaalde miskramen is het zaak om de maximale dosering voor te schrijven, omdat je die echt nodig hebt mochten je miskramen veroorzaakt worden door een corpus luteuminsufficiëntie'. Er is overigens geen enkele schadelijke bijwerking bekend en ik heb hier grondig onderzoek naar gedaan. Sterker nog, er loopt op dit moment een grote trial in het AMC (PROMISE) waarbij ze exact die dosering voorschrijven aan herhaald miskraampatiënten, omdat uit buitenlandse onderzoeken al gebleken is dat het voor sommige miskraampatiënten wel degelijk werkt.

Suus

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis andere dingen voorschrijft, want ik kreeg juist dit weer te horen...

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Klopt, in de meeste Nederlandse ziekenhuizen schijten ze in hun broek voor alles wat medicatie heet. Zelfs na 5 miskramen schrijven ze nog niet eens een cardio-aspirientje voor, terwijl dat toch echt voor sommige vrouwen de oplossing is om een miskraam te voorkomen. Dat heet gebrek aan kennis. Het is niet voor niets dat de wachtkamers van buitenlandse fertiliteitsklinieken afgeladen zijn met zogenaamd uitbehandelde Nederlanders. Veel van deze mensen krijgen dankzij buitenlandse hulp wel degelijk een kind. Ik bedoel te zeggen: Breek me de bek niet open.

Suus

5. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nederland loopt idd heel erg achter!

6. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag weer kramp dit begon zo´n 2 a 3 dagen na eisprong en heb ik nog steeds zo nu en dan.(toen gebruikte ik dus geen utro nog)

Kan volgens mij niet van de utro komen, staat niet bij de bijwerkingen.

Goed teken??????? Hope so!

7. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had immers een vroege eisprong en 14 dagen later 9 juli menstruatiekramp en 10 en 11 juli vandaag dus ook. Maar heb nog geen bloed gezien en heb veel last van maagzuur en missleijkheid wil me ook weleens overvallen, de 9e getest met etostest, pas na een dag blauw streepje te zien, Tsja wat moet ik er van denken? Vorige xen met utro 200mg drong de menstruatie gewoon doorheen, nu met 600mg ondanks de kramp niet of???? Ik weet dat ik later ben met hcg aanmaken, dus in die zin...Maar ik weet het dus niet en zal dan toch moeten bellen voor nieuwe utro binnenkort, maar durf ook niet te stoppen in geval dat ik wel zw ben. Maar vind het ook niet gezond niet te menstrueren als ik niet zw ben. Dames wie kan me wat wijzer maken? En Suus als je hier komt kijken, wat fijn, dat je weer thuis bent. Hoop dat je een beetje geniet ondanks alle noodgedwongen rust.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Spannend zeg. 600 utro houdt de menstruatie zeker wel tegen. Ik zou idd even doorgaan en over een paar dagen nog eens testen.

En dank je, we hopen er maar het beste van.

Suus

9. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kindje is levensvatbaar, maar natuurlijk wil je je kindje nog zo lang mogelijk dragen. Ben je erg ongerust?

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ben ik. Het gaat bij gebroken vliezen niet alleen om de termijn maar ook om de mate waarin de longen zich kunnen ontwikkelen. En dat valt niet te voorspellen. Over vier weken weten we meer.

Suus

11. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, ik ga voor je hopen dat het allemaal goed is. Al is het vanaf afstand ik leef met je mee!

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lief, dank je.

Deel Deze Pagina