waarschijnlijk is het weer mis

Discussie in 'Miskraam' gestart door Miron, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik kom net bij de echo vandaan. En er was een vruchtje te zien van 5 weken. Terwijl ik 7 weken ben. Geen hartactie. en weer precies hetzelfde als bij de vorige 2 miskramen.

ben er echt weer kapot van.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

O nee hè, Miron. Wat vreselijk. Kan de eisprong niet later zijn geweest?

Lfs, Suus

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee heb namelijk ovulatietesten gebruikt en ook toen alleen geklust.

en zo'n 14 dagen erna een positieve zwangerschapstest in handen gehad.

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat ontzettend klote. Wanneer moet je terug voor een echo?

Suus

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    We hebben meteen een afspraak gemaakt bij de gyn voor een afspraak

6. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ooh Miron wat klote! Veel sterkte!

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    sterkte meid!

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik neem aan dat je nu ook onderzoek wilt? Laat maar weten als je info nodig hebt. Ik vind het echt zo kut voor je.

Lfs, Suus

9. elisabett

elisabett Actief lid

23 mei 2011
    185
    1
    0
    Hoi Miron!

wat verschrikkelijk akelig allemaal!
    dan lijkt de grote blijdschap ineens weer allemaal weg!
    khoop van harte dat je bij je volgende afspraak alsnog goed nieuws krijgt!! we wachten af..

Sterkte!!

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja bij een positieve zwangerschapstest is het toch allemaal dubbel en je gaat er eigenlijk meteen er van uit dat het niet goed gaat. Toch een soort zelf bescherming denk ik.

Ik heb na de vorige miskraam al onderzoek laten doen. Daar kwam allen uit dat mijn schildklierwaarde licht verhoogd waren. Het moet max 5,5 zijn en bij mij is het 6.0. Maar alle andere waarde die betrekking hebben op mijn schilklier waren wel goed.

Ik weet op het moment niet meer wat er voor de rest ook nog geprikt is maar dat was wel allemaal goed.

Ik ga nu zeker voor het chromosomen onderzoek en ik wil ook even kijken wat voor onderzoeken nog meer. Maar het is wel zo dat ik wel makkelijk zwanger wordt. 3 zwangerschappen in een half jaar tijd maar het vruchtje stopt iedere keer zo rond de 5 a 6 weken met groeien.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Krijg je wel wat voor je schildklier nu? Ben je bij een endocrinoloog geweest?

En wat jij beschrijft kan ook nog een progesterontekort zijn in de beginfase van de zwangerschap: corpus luteum insufficiëntie. Dan zie je vaak dat het in de beginfase misgaat.

Ik zou om progesteroncapsules vragen als je de volgende keer weer zwanger bent. Utrogestan, heet dat.

Voor nu veel sterkte.

Suus

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee heb nu geen medicijnen voor mijn schildklier. Dit omdat mijn HB ook nog te laag is en pas las dit in orde is gaan ze pas verder onderzoek doen naar mijn schilklier. Dus ik heb nu staal tabletten om mijn ijzer waarde omhoog te krijgen. Deze was 3 weken terug 6,2 en ik moet binnenkort terug om te kijken of deze nu wel weer in orde is.

En over eventueel progesteron tekort wil ik zeker ook gaan beginnen. maar als ik lees hoeveel personen problemen heb om dat voorgeschreven te krijgen hier in nederland ben ik bang dat ik dat niet ga krijgen.

Kunnen ze dit onderzoeken?

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kunnen ze wat onderzoeken?

Je zou een keer een afspraak kunnen maken in Gent. Maar eerst maar weer even dit...

Suus

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Yup eerst even dit.

maar ik had het over onderzoek naar progesteron tekort.

15. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    heel veel sterkte!!

16. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Progesteron kan het beste geprikt worden (bloed) in de 2e helft van je cyclus

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als een arts je toch geen progesteron wil geven, heeft dat weinig nut. Maar je kunt vragen of ze in de beginfase van je zwangerschap twee keer per week naast hcg ook progesteron willen prikken. Maar er is vrijwel geen arts die daaraan meewerkt.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat is een ander onderzoek, namelijk om vast te stellen of je een goede eisprong hebt. Die heeft Miron wel.

19. sim

sim Lid

10 okt 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn weten kan je daardoor ook zien hoe het met het level staat dan. Igv zwangerschap zeker goed om tijdig te weten, dan te prikken. Progesteron is erg belangrijk voor een goede innesteling. Mss gewoon even zeuren om onderzoek naar het progesteron, wel vervelend dat dat zo moet.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Tuurlijk, je kan dan beginnen met prikken, maar bij corpus luteuminsufficientie als oorzaak van mk's zie je met name daarna pas dat het progesteron niet goed stijgt of zelfs gaat dalen. Sommige artsen geloven niet dat cli bestaat, dus je moet het ze even duidelijk uitleggen, anders stoppen ze te vroeg met prikken, hoor ik van meiden hier.

Maar nogmaals, als ze geen progesteron willen geven, is het een zinloos onderzoek. En volgens mij staat inmiddels de doodstraf op het uitreiken van progesteronpillen, want ik hoor dat ziekenhuizen in Nederland er steeds moeilijker over doen. Het Geertgen gaf het eerst wel, maar doen nu ineens ook moeilijk. Bizar, want progesteron kan helemaal geen kwaad en er loopt een groot onderzoek in het AMC naar progesterontekort als oorzaak van miskramen: PROMISE.

Suus

Deel Deze Pagina