Wie was er meteen weer zwanger na MK?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hummie, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik heb vorige week een MK gehad met 6,5 week :cry: we waren zo intens gelukkig dat het raak was maar helaas heeft het niet zo mogen zijn... Het is 2 dagen na de 1e bloeding vanzelf losgekomen en na mijn laatste echo zag de BM er alweer zo goed als schoon uit. De gyn zei dat het fysiek niet voor me uitmaakte om meteen weer zwanger te worden, maar mentaal is de een er eerder aan toe dan de ander. Ik vind het dus moeilijk....

Persoonlijk wil ik eerst een ongi afwachten omdat me dit voor je lichaam beter lijkt, mentaal maakt me het niet uit. Ik zou het geweldig vinden als het gelijk weer raak is, als er eerst een ongi komt is het ook goed. Anderzijds wil ik het ook niet tegenhouden en de natuur gewoon haar werk laten doen. Voor hetzelfde geldt duurt het weer tijden voordat het raak is.... Nou ben ik benieuwd naar meiden die na hun MK gelijk weer zwanger raakten en bij wie het goed is gegaan? Ik lees ook wel enge verhalen dat het dan weer mis is gegaan, daar moet ik niet aan denken, vreselijk weer zo'n klap!

Voor iedereen die hier ook net een MK heeft mee moeten maken, sterkte meiden! knuf! Ook onze tijd komt dat we een gezond mooi beebje in onze armen mogen sluiten!

liefs humm

2. Trees

Trees Niet meer actief

Er zijn verschillende onderzoeken gedaan, maar direct een nieuwe zwangerschap na een miskraam geeft geen verhoogd risico op weer een miskraam. Je mag gerust zwanger raken en als je lichaam er nog niet aan toe is, zal je ook niet zwanger raken. De natuur regelt dit erg goed zelf.
    Hier maakt het weinig uit of ik direct zwanger raak of 3 maanden wacht, het gaat sowieso mis. Dus ik ben niet echt het meeste positieve voorbeeld :rolleyes:.
    Sowieso nog heel veel sterkte met je verlies!

3. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    bedankt voor je antwoord trees... bij jou is het dus 6x misgegaan!? :confused: meid, wat een ellende... vreselijk hoor! ik wens je heel veel kracht en ondanks alle tegenslag probeer positief te blijven meid en geef jezelf de rust om het te verwerken... Het hoeft niet te betekenen dat je als je er weer an toe bent het een 7e x mis zal gaan he? knuf!

liefs humm

4. gimena

gimena Niet meer actief

weet ik niet nog afwachten :D

5. eefkoekie

eefkoekie Actief lid

8 mei 2008
    106
    0
    0
    Hoi Hummie,

Allereerst veel sterkte,...
    Ik hoop dat je dit verlies een plekje kunt geven.

Ik heb in dec. een miskraam gehad en ben direct weer zwanger geraakt. En hoor in mijn omgeving van meerdere mensen dat het soms heel snel kan gaan, maar dat verschilt natuurlijk! Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt en waar je voor jezelf aan toe bent! Als je graag een ongi af wilt wachten, zeker doen!
    Sterkte en succes!
    Liefs eefkoekie

6. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    hoi hoi

ik heb in aug. een miskraam gehad en 4 weken daarna mijn eerste menstruatie gehad! in die tussen tijd namelijk ook geen eisprong gehad. een volgende menstruatie is er daarna niet geweest want ik ben weer zwanger! dus er heeft maar 4 weken tussen gezeten.
    het kan dus allemaal wel, ik weet uit ervaring hoe je kan balen om op die eerste menstruatie te wachten, maar ik was uit eindelijk zo blij toen hij kwam toch een soort van bevestiging dat alles goed zit!

ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van de mk en neem er ook de tijd voor..

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Hoi Hummie, ik moet ook nog even afwachten, ik heb 17 januari en Mk gehad en ben daarna met ovulatietesten begonnen en heb dus wel een eisprong gehad dus ben benieuwd!

8. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    @Booboo: al weer een positieve ovutest? Dat is snel! Lijkt me geweldig. Ik had ook een positieve ovutest, maar werd helaas (nouja helaas) een week later ongi.

Mijn menstruatie duurde lang, maar ik vond het wel een prettig idee. Toch het bewijs dat je lichaam alles weer oppakt.

9. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ik ben elk maand zwanger geweest.
    Klinkt heel stom, en ik word er heel verdrietig van.
    Want in okt 08 6wk zwanger geweest. nov was ook meteen weer raak.
    Daar kwam het een dag na NOD eruit.
    En december wilde ik even niets meer maar ik vraag me af als we er gewoon voor waren gegaan of het dan weer raak was geweest.

In januari was het dus weer raak. Maar 2 dg voor NOD verloor ik weer alles en nu in feb voel ik het weer en alle symptomen zijn weer aanwezig maar eigenlijk wil ik er niks meer van weten.

Ik zou ten eerste willen dat ik de symptomen niet zo goed voelde maar het is duidelijk verschil met alle cyclussen van juni t/m sept 08 toen het niet raak was.
    En ten tweede als het dan niet wil blijven zitten dan wil ik eigenlijk gewoon als normaal ongesteld worden.
    Het sloopt me letterlijk.

Dus ja, ik word meteen weer zwanger na een miskraam. (maar nu moet het ook nog blijven zitten bij mij)

Gelukkig lees ik hier ook positievere verhalen.

10. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    thanx voor de antwoorden meiden!

ik ben op het moment even helemaal niet bezig met zwanger worden... denk dat ik toch maar eerst even een ongi afwacht. Lieffie en ik gaan binnenkort ekker een weekje weg en daarna kunnen we we er weer met 'frisse moed' tegenaan! ;)

liefs humm

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    @Trees: Geef de hoop niet op! Mijn tante (aangetrouwd) heeft in 7 jaar tijd niets anders dan miskramen gehad. Maar toch kwam op een gegeven moment mijn neefje eruit en een jaar later mijn nichtje ook!

@Hummie:
    Ik heb ook in week 6 een mk gehad. Wij zijn wel weer meteen aan het proberen geslagen. Ik was de eerste keer echt nog over de zeik, maar heb het inmiddels wel een plekje kunnen geven. Ik zit me alleen wel bijna dagelijks af te vragen of ik alweer zwanger ben. Ik heb namelijk een week lang bruine afscheiding gehad, met één dag ook echt bloed. En het voelde allemaal als een normale menstruatie. Ik ben echt benieuwd! Nou ja, tijd zal het leren. Ik baal wel dat ik nu dus ook niet weet wanneer mijn NOD is en wanneer ik kan testen. Als het echt een menstruatie was en mijn cyclus is hetzelfde gebleven, dan kan ik eind Februari al testen... Maar geen idee of dat ook zo is... Nou ja, we zullen zien.

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hier ook gelijk na mijn ma weer zwanger geworden
    Helaas ging ook dit fout, maar dat wil niets zeggen over het feit dat het dus wel mogelijk si weer gelijk zwanger te raken

13. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant

hey ja alweer een eisprong jah!ben ook met mijn mk 5 dagen ongesteld geweest maar nu heel raar.Constant zeurende pijn in de liezen ook op moment dat ik er helemaal niet mee bezig ben en kleine steekjes weer

Mn borsten doen weer super zeer en mn tepels zien er weer hetzelfde uit als toen ik zwanger was,blauwe aders,slaap weer heel slecht en veel enge dromen, nou ik droom nooit naar mijn idee,tenminste ik herinner ze nooit.

maar ja we hebben wel weer gericht geklust, op donderdag was hij positief en de laatste keer op woensdagavond geklust, dus denk aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet...

Kon t niet laten om vandaag te testen, maar helaas negatief:(:(

en jullie:S?

14. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Oh spannend meid!
    Ik heb mijn eisprong zaterdag of zondag gehad. Helaas dit keer niet gevoeld, maar wel een bijna positieve ovutest vrijdag gehad. Denk dat ik mijn piek gemist heb, want daarna werd hij alleen maar lichter.
    Sinds vanmiddag veel dikke wittige afscheiding. Dat had ik toen ik zwanger was ook, maar zou nu toch echt te vroeg zijn.

15. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ja heb ik nu dus ook, spannend joh!

16. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Wat denk jij nu bij jezelf? Zal ik weer zwanger zijn?
    Ik wil het eigenlijk niet denken. Stom he?! Maar zou erg snel zijn en ben bang voor teleurstelling. Mis het zwanger zijn echt erg. Lees nog telkens bij topic augustus. Nu misschien oktober of zelfs later. Tijd gaat dan ineens snel.

17. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ja dat denk ik jah, maar ben zo bang dak mezelf gek ermee maak, bij de miskraam testte ik pas 1/2 dagen voor NOD positief, dus het kan wel,,,durf niet te hopen maar het is zon leegte die er nu zit..

ja je zit zo al op t einde van het jaar ja

18. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had een positieve test drie dagen voor nod.
    Bij mij zou het nu toch echt te vroeg zijn om iets te voelen denk ik.
    Hoe lang is jouw lf? De mijne 11 dagen voor mijn miskraam. Hoop dat het nu niet veranderd is.

19. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Hey vorige maand was de 1ste maand met ovu testen dus heb geen idee wat mn LF fase is...

ik was ook de 2 cycli ervoor onregelmatig ongesteld, en nu slik ik die etos zwanger worden pillen en nu is ie 32...

20. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Oh oke, nouja, helaas kunnen we niet meer doen dan afwachten.

Deel Deze Pagina