hoi allemaal , misschien heeft iemand dit ook meegemaakt en kan mij raad geven want ik durf toch nog niet echt blij te zijn.. ik was in december 11 weken zwanger maar op de echo was er geen hartfunctie te zien , het vruchtje was gestopt met groeien bij 8 weken. ik ben toen op 18 december gecurreteerd. ik ben op 13 januari weer voor de eerste keer na de curretage ong. geworden, nu zou ik volgens mij berekening voor op 10 feb ong moeten worden . dat is dus nog niet het geval ik heb een test gedaan en die kwam er positief uit (2x van verschillende merken) zou het kunnen dat er nog steeds hcg hormoon in mijn urine zit van de miskraam? ik heb de dokter gebeld en die zei tegen mij dat ik waarschijnlijk toch opnieuw zwanger ben omdat ik al een keer ong. ben geweest en dan het hcg weer op 0 zou zijn . nu heb ik zelf niet het gevoel dat ik zwanger ben , ik heb nergens last van , vorige keer had ik onwijs pijn in mn borsten , nu niet alleen licht gevoelige tepels . wat denken jullie hierover zou ik toch weer zwanger zijn ? ik hoop er zo op maar ik durf nog nergens vanuit te gaan. mijn dokter gaat geen hcg testen omdat die dus op 0 heb moeten zijn toen ik ong werd. alvast bedankt , haha wel een lang verhaal
Ik denk dat ik je mag feliciteren hoor...(weet het eigenlijk wel zeker) Mijn gyn zei het ook : als je ongesteld wordt is het hcg uit je lichaam. En als je nu twee positieve testen hebt, dan ben je toch echt zwanger. Wel jammer dat je huisarts niet even een bloedtestje wil doen om jou de zekerheid te geven die je zoekt.
Tja mijn gynacoloog zei dat een positieve test gewoon zwanger inhoud, omdat er reactie op de HCG is. Als vervolgens jouw gynacoloog zegt dat het bijna niet van je miskraam kan zijn omdat je alweer ongesteld bent geweest, dan is er maar een conclusie mogelijk toch? Ik snap wel dat je voorzichtig bent en dat is misschien ook wel verstandig, je hebt gewoon (tenminste, dat had ik) tijd nodig om het echt te gaan geloven. Ik heb in de zomer een miskraam gehad na 7,5 week. En ik voelde me toen vreselijk zwanger, geen twijfel over mogelijk. Het begin van deze zwangerschap waren er wel een paar signalen, maar lang niet zo duidelijk als de eerste keer. Na de eerste positieve test heb ik echt nog een paar keer extra getest, omdat ik het eigenlijk niet kon geloven. Tot de laatste keer, toen 'rook' het staafje de urine nagenoeg pas en werd de streep knalblauw. Ik meen dat dat test 4 ofzo was. Toen was ik echt overtuigd. Ik hoop heel erg voor je dat het gewoon gelukt is!
Je zou inderdaad wel eens zwanger kunnen! het al dan niet hebben van symptomen doet helemaal niet terzake. ik ben ondertussen al 19 weken zwanger en heb nog steeds geen symptomen! En met de baby gaat tot nu toch wel alles perfect hoor! Waarom test je dokter geen hcg? Wordt er niet standaard een bloedonderzoek gedaan om de zwangerschap definitief vast te stellen? Hier in België is dat alvast zo.... Dan krijg je dus steeds je HCG-waardes mee. Veel succes nog!
mijn dokter gaat er gewoon vanuit dat mijn hcg waarde op het moment van mijn '1e' ong (na curretage) op 0 heeft gestaan en dat daar geen twijfel over mogelijk is . dus vandaar geen test maar zover ik weet word er hier (ned n-h)niet elke keer hcg waardes getest . ik denk dat ik dan toch maar de vk ga bellen bij wie ik de vorige keer ook ben geweest .