Ongeveer 7, alles daarboven is super goed. Kom je daar onder mag je vaak roosvise-ferro gaan drinken of krijg je wat pilletjes.
das een snel antwoord. hmm dan zit ik dus wat op de rand met m,n 7.4. heeft het ook te maken met hoelang je zwanger bent? daalt het bv in het eind van zw-schap meer dan in het begin. gr
Je zit heel netjes hoor met 7.4. Het zakt nml niet zo heel snel. Normaal is het rond de 8 (om te vergelijken) Aan het eind mag ie zelfs nog iets lager zijn dan 7, zolang je geen klachten hebt.
Ik zit ook meestal rond de 7,4. Dat is zelfs hoog voor mij. Ik ben vegetarier en moet nu goed opletten. Bij klachten altijd melden en in de gaten houden. Ik vul zelf aan met multi voor zwangeren, en eet veel spinazie/groene (blad)groente en peulvruchten.
HB is dat hetzelfde als ijzergehalte? Hier is het ook 6,7, iets aan de lage kant zei de vk. Ik blijf dus wel vitaminepillen slikken waar het ook in zit. Ik heb verder geen klachten.
Hier 6.8, niks gehoord over roosvicee ferro ofzo, maar ga er wel mee beginnen denk ik, want ben af en toe goed moe en duizelig.
HB is idd je ijzer. Ik ben van 8 naar 7.2 gegaan in mijn zwangerschap en zit nu aan de roosvicee ferro om wat extra binnen te krijgen. In de multivitamine voor zwangere zit ook extra ijzer. En natuurlijk je eten.
HIer was mijn hb 6.4 vorige week, aan de lage kant dus, maar hoefde nog geen ijzertabletten te gaan slikken Dat van die roosvice wist ik nog niet, dus dat ga ik wel gebruiken, ben namelijk vreselijk moe de laatste weken, hopelijk helpt het wat
Bij mij hebben ze mn hb alleen gecontrolleerd toen ik 7w4d zwanger was (dat was bij het totale bloedonderzoek) en daarna niet meer. Is het normaal dat ze dit regelmatig doen? Ik heb wel aangegeven dat ik heel erg moe ben, maar er werd niks over hb gezegd.
Standaard is dat ze het in de eerste 3 maanden een keer controleren en daarna nog rond de 30 weken Tussendoor is neit standaard, maar als je heel moe bent of duizelig, kun je miscshein wel vragen of ze een keer extra je hb willen bepalen om te kijken of dit misschien de reden van je moeheid of duizeligheid is
Hier 7.0 was keurig volgens de vlos. Betekende dat ik genoeg energie had voor de laatste 10 weken. Dat gevoel heb ik niet hahaha. Ben echt heel erg moe, maar hol ook achter een meid van 16 maanden aan.... Bij mij zei ze dat als je ziek gaat worden hij gaat stijgen en als je bloedarmoede hebt, gaat dalen.
rosvice en broccolie en tomaten eten dat is iets wat je makkelijk kunt doen en ook echt helpt!! vooral een tomaat kan je tussendoor snacken op je broodje met kaas doen .. saladetje tussendoor drinken inderdaad roosvice en dan savonds extra broccolie of spinazie eten .. door je avondmaaltijd lekker een tomaatje meebakken met het vlees door de jus.. dan verdampt hij maar het ijzer blijft aanwezig succes dames ps voor me zw had ik een hb van 9.5 nu van 7.4 dus ook behoorlijk gezakt voel het aan me moeheid maar verder geen last van
Mijn HB is normaal gesproken 9,6. Dus als de mijne onder de 8,5 komt, dan voel ik mij al beroerd... ben benieuwd hoe het zich tijdens de zwangerschap gaat gedragen.
Hier was ie onder de 6, ik voelde me dan ook echt zo moe.. ik kreeg het advies Floradix kruidendrank bij de apotheek te halen. Staalpillen adviseren ze niet, omdat dat verstopping kan veroorzaken en je in de zwangerschap daar toch al gevoeliger voor bent . Bepaalde groenten eten hielp geen flikker maar ja het was dan ook veel te laag.. ik voelde me al snel wat beter, maar moet het absoluut goed bijhouden anders val ik snel weer terug dat merkte ik wel toen ik in de tussentijd op vakantie ging en er wat minder op lette . Ik had het al vanaf het begin van de zwangerschap trouwens..