Hallo, ben een beetje op internet aan het speuren en lees heel vaak dat je drie liter moet drinken bij het spuiten van deca. Is dit zo? Dit is mij helemaal niet verteld. En waarom is dat als het zo is? Ben al een week aan het spuiten maar drink lang geen drie liter per dag. Heb wel erge dorst overigens...
Maar is toch gek dat dit nergens vermeld wordt? Ook niet in de bijsluiter? Ben nu gelijk maar weer een pot thee aan het zetten voor deze ochtend... Is het heel erg als ik dit afgelopen week nog niet gedaan heb?
Wij moeten pas veel water drinken (+ rustig aan doen) na de punctie om overstimulatie tegen te gaan. Maar wordt niet bij vermeld dat het 3 liter moet zijn. Ik heb 4X lucrin gebruikt tijdens ivf maar ook 1X decapeptyl en heb toen ook niets gehoord of gelezen dat je 3 liter zou moeten drinken.
nee bij de deca hoef je geen 3 liter vocht te drinken. want de deca zorgt ervoor dat de eierstokken rustig worden. Bij de puregon moet je straks opletten wanneer je teveel follikels ontwikkeld. dat was bij mij het geval, 2 dagen voor de punctie was dat bij mij, toen moest ik extra drinken op advies van arts. ik had ca 20 follikels. ook na de punctie moest ik blijven drinken. houd je een beetje rustig dat is wel belangrijk. succes met je verdere behandeling!
Dat is pas nodig tijdens stimuleren met dreigende overstimulatie. Anders niet hoor. Decapeptyl kan je maanden gebruiken zonder er extra bij te hoeven drinken.