hoi meiden,omdat ik rond de 8 weken zwangerschap erge buikkrampen kreeg werd ik na onderzoek door de huisarts doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een echo, (ik had hem eigenlijk bij 9 weken gepland staan)wij voor de echo (termijnecho,en vanwege de klachten)naar het z.h kon hij niks vinden op de echo ,dus of een mk of een prille zwangerschap,maar 8 weken was ik niet!wat een teleurstelling!we hadden afgesproken om na twee weken weer een echo te laten maken,dus wij weer naar het z.h en wat denken jullie een kloppend hartje echt zo mooi!ik was dus 7 weken en 1dag zwanger!(ivm onregelmatige cyclus heel verklaarbaar achteraf.)maar goed om een heel lang verhaal nu kort te maken:Heb ik nu nog recht op bijv een echo bij de 13 weken ipv alleen nog de 20 weken echo,ik heb wel een mooie echo maar je ziet zeg maar nog niet zo heel veel omdat het nog zo pril was! wat denken jullie? sorry voor het lange verhaal..
Hoi Mell, Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens mij heb je nog wel recht op een echo. Toen ik voor de tweede keer zwanger werd(eerste was een miskraam), kreeg ik een echo met 7 weken om te kijken of het hartje klopte en ik heb toen met 12 weken ook nog een echo gekregen. Toen deden ze gelijk een nekplooimeting. Maar ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met je verloskundige of gyn. Succes verder.
oke ,zal het vragen maandag ik hoop van wel!dankje voor de reactie!was erg benieuwd!fijne zwangerschap nog! gr mell
Ik heb een echo gehad met 5,5 week ivm bloedverlies, en alles was gelukkig goed, en krijg maandag mn 12 weken echo dus je hebt gewoon recht op nog een echo!
Mijn vriendin kreeg maar 1 echo met 8 weken, dat was gelijk haar termijnecho en mocht geen echo meer met 12 weken.
ik heb met 8w 2d een echo gehad en daarna met 12 weken gewoon nog 1 hoor.. verschilt misschien per praktijk denk ik..Bij ons maken ze zelf echo's bij de VK praktijk. Dat scheelt op zich wel denk ik.
Mijn eerste echo kreeg ik met 8 weken. Hiervoor 2 miskramen gehad daarom kreeg een vroege echo. Maar omdat alles goed was kreeg ik geen echo meer daarna. Wel de 20 weken echo dan
Ik heb de 31e mijn eerste echo gehad. Ze hebben meteen een nieuwe gepland voor 20 januari. Ik weet niet of dat standaard is of dat het is omdat het vruchtje kleiner was dan verwacht en dat ik dus waarschijnlijk een week korter zwanger ben. Ik heb ergens gelezen dat ze bij twijfel over de groei een 2e echo doen, maar het kan ook zijn dat het bij deze vk gewoon standaard is. Het hartje klopt wel dus op zich heb ik niks om ongerust over te zijn maar toch, al het onverwachte is eng
Ik lees dus veel verschillende verhalen,ik heb maandag mijn eerste controle bij de huisarts(is mijn verloskundige zeg maar)en dan zal ik het vragen.Was erg benieuwd of mensen wisten of ik nog recht zou hebben erop,maar die twee daagjes wachten moet kunnen hihihi! Weten jullie of de huisarts dan ook een echo apparaat heeft omdat hij zelf zwangerschappen begleid en bevallingen doet?of is dit niet standaard? gr mell
Ik heb er zelfs drie gehad. bij 7 weken, bij 10 weken en bij 12 weken. Ik liep daarvoor al onder controle van de gyn en die wilde de vooruitgang steeds zien. Dus ik denk wel dat je recht heb op meerdere echo's zeker de termijnecho.
hoi tonneke ,dan stond jij al onder extra controle of niet?omdat je daarvoor ook al bij de gynocaeloog liep! thanx voor de reactie maandag zal ik het weten eindelijk!
Ik heb in het ziekenhuis met 8.5 weken eeen echo gehad, omdat ik toen onder controle liep bij de gyn vanwege endometriose en hij wilde zeker weten of het goed zat voordat ik naar de vk mocht. Ik had daana alleen geen recht meer op een termijn echo met 12 weken. Ik heb toen een termijn echo laten maken. Het zou dus heel goe dkunnen dat je geen echo meer krijgt.
heb alleen nog recht op de 20 weken echo!dus zal nog even geduld moeten hebben!thanx voor jullie reactie.gr mell