Veranderen van baan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Quinta, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quinta

Quinta Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik weet het even :( niet meer.......
    Wij zijn bezig om zwanger :D te raken en ik wil / moet veranderen van baan.

De kans is groot dat ik of net zwanger :D ben als ik ga soliciteren of bij mijn nieuwe werkgever zwanger raak, dit zullen ze me niet in dank afnemen.

Een kindje gaat voor alles maar misschien hebben jullie hier ervaring mee of tips :(:

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik zou gewoon voor die andere baan gaan, misschien duurt het wel een tijdje voordat jullie een kindje mogen krijgen. Dan is het zonde van je tijd.
    Ik bedoel eigenlijk je moet doorgaan met je leven. Ik dacht zelf dat ik heel snel zwanger zou zijn, helaas is dit niet het geval.
    Dus lekker zoeken naar een leuke baan! Succes

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik zou ook gewoon doorgaan met het leven zeg maar.ik vind dat je nieuwe werkgever je niks kwalijk mag nemen.
    als je dat graag wilt een andere baan zou ik dat lekker doen :D

4. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    hoi quinta,

Ik heb met de zelfde keuze gezeten.
    Maar ik heb voor een nieuwe baan gekozen.
    Ik heb in juli een miskraam gekregen en dat was juist het punt dat ik dacht nu word het tijd voor een verandering.
    en idd net wat de anderen zeggen misschien lukt het wel niet meteen.
    En je moet doen wat jij wilt en niet van je nieuwe baan laten af hangen.
    ik begin per 1/11 bij een andere baas.
    en ben blij dat ik de stap heb genomen want je ziet het ben nog niet zwanger.
    heel veel suc6

5. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Nou meid, ik vind niet dat het geen keuze hoeft te zijn hoor, zeker niet in deze tijd! Bijna alle zwangere vrouwen die een baan hebben zijn gewoon aan het werk en alles is wettelijk heel goed geregeld met het verlof.

Toch blijven werkgevers idd niet blij met zwangere werknemers, want die zijn een paar maanden uit de roulatie.
    Ik begin zelf 1 november aan mijn nieuwe baan en heb hier heel veel in het buikenfotoboek zitten neuzen om te zien tot wanneer het nog te verbergen is....

Maar goed, het is meestal zo dat je een jaarcontract krijgt en daarna pas een vast. Nu maar hopen dat zwangerschap geen reden is om je geen verlenging te geven...

Good luck!

6. Quinta

Quinta Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties......
    Een nieuwe baan :D staat bij mij voorop en ik ga ook leker solliciteren maar het gaat er mij om dat ik eigelijk geen zin heb om te moeten :( liegen.

Een vriendin van mij is ook net begonnen met een nieuwe baan, in haar gesprek vroegen ze hoe haar prive leven er uit zag.
    Toen ze over kinderen begonnen heeft ze maar gezegt dat ze hier nog lang niet aan toe is terwijl ze ook bezig zijn.

Wat mij betreft mogen ze hier niet eens naar vragen, dat is prive maar ze doen het dus wel. Volgens mij is de kans groter dat je niet aangenomen wordt als je aangeeft dat je een grote kinderwens hebt / of zwanger bent.

Ik weet het, ik moet er niet te veel over na denken en niet te veel willen plannen (wat ook niet gaat) maar je denkt toch wel over dit soort dingen na.

Stel je voor dat je bent aangenomen, door je proeftijd heen en een week later moet je dan toch gaan vertellen dat je zwanger bent.....best een moeilijke situatie!

Ik vroeg me gewoon af of er mensen zijn die al zwanger waren op sollicitatie gesprek zijn geweest.
    Gewoon nieuwschierig :)

7. Quinta

Quinta Niet meer actief

Sorry mijn berichtje, stond er ineens 2x op! :oops:

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren naar een andere baan.
    Werkgevers weten dat als ze een vrouw in dienst nemen de kans bestaat dat zij zwanger raken/willen worden e.d.

en zoals de andere reacties ook al zeggen: je weet niet hoelang het gaat duren.

Ik ben na mijn miskraam in juni aangenomen op mijn stageplek. De eerste vraag wat ik kreeg was: wil je weer zwanger worden.
    Ik heb hier niet op geantwoord. Ik ben er mee bezig, maar wie zegt dat ik weer snel zwanger wordt! Ik zit nu inmiddels in ronde 4 na miskraam en het is nog niet raak!

Succes!

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hoi meiden ik sta dus ook voor dit dilemma.. Ik heb gesolliciteerd op een geweldige baan waarin eigenlijk maar weinig mensen parttime werken.. geen idee of ik aangenomen zal worden.. ik heb zelf aangegeven dat ik kinderen wil en of er een mogelijkheid is tot minder werken.. was volgens mij even schrikken maar ik kreeg een pluspunt voor mijn eerlijkheid.. Deze week hoor ik of ik een 2e gesprek krijg..

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Wij zaten in ronde 29 toen ik eindelijk in aanmerking kwam voor de werk-leren in de kraam. Ik was toen ook bezig met iui. Ik heb toch de baan aangepakt. Bleek toen zwanger te zijn en heb dit met een week of 7 tegen mn leidinggevende gezegd. Er was begrip voor. Inmiddels is het een miskraam geworden en zijn we nu bezig met ivf. Ook dat heb ik ze verteld en ze staan helemaal achter me!

11. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Ik ben per 1 september bij een nieuwe werkgever begonnen.
    Al is de kinderwens hier groot, we wachten hier nog heel even tot ik weet hoe het gaat met mijn werk.

12. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Ik ging net beginnen met een opleiding en stage te gelijk. Ik heb al een kind ,maar we hebben besloten om toch nog voor een 2de te gaan.
    Het was flink aanpoten en heb toen gezegd dat ik ging stoppen. met 2 kids en huishouden en stage en opleiding is het gewoon teveel. Nu ben ik veel rustiger geworden. En heb ik tijd voor mijn gezin.

Veel succes met je nieuwe baan!

13. Quirine

Quirine Lid

14 jul 2006
    44
    0
    0
    Haarlem
    Ik begin komende dinsdag met mijn nieuwe baan.
    Het uitstellen van onze kinderwens vonden wij geen optie, want, zoals hier eerder al gezegd is, bedrijven houden er vast en zeker rekening mee dat als ze vrouwen aannemen deze wel eens zwanger zouden kunnen raken!
    En ik werk in een echte vrouwen wereld waar part-time werken nooit een probleem zal zijn.

14. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Deze vraag houdt mij ook al maanden bezig :( , bedankt voor de antwoorden meiden! Hier kan ik echt iets mee ;)

15. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Ik ben vorige week bij mijn nieuwe baan begonnen.
    Gelukkig hebben ze mij in het gesprek niet gevraagd, of ik nog een kinderwens had, want dan had ik niet goed geweten wat ik had moeten antwoorden.

Wij zijn nu sinds 1 maand bezig, voor een tweede, en heb er ook wel over nagedacht hoe dat nu moet.
    Dan heb je net een nieuwe baan en dan moet je alweer aangeven dat je zwanger bent.
    En toch: ze weten inderdaad dat dat kan gebeuren bij vrouwen.
    Ik werk tussen allemaal vrouwen, in de zorg, dus ik denk dat ze best begrip hebben.

Laat je kinderwens niet in de weg zitten, voor een nieuwe baan... Succes

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik was 13 weken zwanger toen ik een sollicitatiegesprek had voor een nieuwe (tijdelijke) baan. Aangezien je niet verplicht bent te vertellen dat je zwanger bent en er ook niet naar gevraagd is tijdens het gesprek (het was zelfs al zichtbaar, maar ze dachten dat ik gewoon te dik was) is het ook niet ter sprake gekomen. Bovendien vond ik het ook niet noodzakelijk om het te vertellen, aangezien deze baan al weer afgelopen zou zijn wanneer ik met verlof zou gaan.
    Ze schrokken er wel van, waren er ook niet helemaal blij mee, maar ze begrepen het wel. Uiteindelijk mocht ik zelfs blijven tot aan mijn verlof.

Gewoon gaan voor een nieuwe baan dus, want zoals vele anderen ook al zeiden, je weet nooit hoe lang het gaat duren voor je zwanger bent.

17. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    misschien ligt daar ook een beetje mijn probleem.
    Ik werk in een praktijk met voornamelijk mannen. Ze weten wel dat het kan gebeuren, maar ik weet niet hoe ze er over denken.
    Ik zit helaas niet in de positie om dat risico te nemen.

Ik wil er eerst 4 maanden werken en dan zien we wel verder.

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik zit op me werk ook tussen de mannen.. heb ook geen idee hoe ze gaan reageren..het zijn allemaal dik 30+ ers en vreselijk vrijgezel zegmaar ;)

Maar goed het wordt idd vaak gevraagd bij solicitaatie gesprekken..en ik geef altijd me mannetje de schuld... "hij is daar zeker nog niet aan toe" hahaha Waar je ook voor moet uitkijken zijn de "ik toon interesse in je gesprekken op de gang..." een terloops gesprek over koetjes en kalfjes en na een half jaar wordt je contract niet verlengt omdat je een kinderwens in de toekomst heb...**ja ja niet zo heel slim van me** :oops:

Bij me vorige baan had ik zelfs een zwangerschaps verbod van 1 jaar.....personeel tekort dus lange verlooven zou niet lekker uitkomen...(ondertussen werd er niet naar meer mensen gezocht :-k )

kotom...gezoon doen wat je hartje zegt...jij moet gelukkig worden/zijn en niet het bedrijf waar je je centen verdiend 8)

Deel Deze Pagina