Hallo allemaal, In februari j.l. hebben wij onze dochter moeten laten gaan na 22 weken zwangerschap. Zij had een genetische afwijking (primaire ciliaire dyskinesie, een trilhaar functie stoornis) waardoor ze ernstige en meervoudige hartafwijkingen had en nog enkele afwijkingen. Buiten de baarmoeder had ze dit niet overleefd. Uit genetisch onderzoek bleek dat we pure pech hadden, de afwijking is bij haar ontstaan. We hebben een herhalingskans van 1%. Dat maakt dat we er vertrouwen in hebben om nog een zwangerschap aan te durven. Nu is het zo dat ik sinds ik ben bevallen tussentijds bloedverlies heb. 4 weken na de bevalling kwam mij menstruatie al door. Maar tussentijds bloeden bleef. Echo gemaakt, geen placenta rest. Nu is er duidelijk een patroon. Cyclus duurt 27 a 28 dagen. Ik menstrueer 5 a 6 dagen. Dan tot aan de eisprong heb ik wisselend bloedverlies. Vaak na gemeenschap, maar wel dusdanig veel dat ik er minimaal een halve dag maandverband voor moet dragen. Na de eisprong geen bloedverlies meer tot aan menstruatie. Bij de huisarts is een uitstrijkje gemaakt. Deze was goed. Nu gaat de huisarts weer overleggen met de gynaecoloog hoe nu verder. Ik dacht wellicht zijn hier dames die zich hier in herkennen? En zo ja, wat was bij jullie 'het probleem? Hebben jullie eventueel nog tips/suggesties die ik aan kan dragen wanneer ik de huisarts weer spreek? Betreft bloedonderzoek oid? Alvast bedankt voor de moeite!
Eerst en vooral wat verdrietig dat jullie jullie kindje verloren hebben ❤️ Ik dacht meteen van zou dit niet iets hormonaal zijn, maar je zegt dat het gebeurd na het vrijen. Is dit altijd het geval?
Dankjewel. Ja het is intens verdrietig dat we haar hebben moeten laten gaan.. De eerste 2 maanden was dat niet zo, de laatste 2 maanden wel ik denk zelf ook dat het iets hormonaal is. Want als het echt een contactbloeding is, zou het toch de gehele cyclus moeten aanhouden en niet alleen die specifieke 2e week.. maar wat zou het dan zijn he.. Het zou zo fijn zijn als m'n lichaam weer doet wat het moet doen met oog op kansen voor een nieuwe zwangerschap.