positieve thuis test negatieve bloedtest .. WAT NU!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mispanthera, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mispanthera

mispanthera Nieuw lid

8 mei 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi.
    ik ben kelly 18 jaar.
    ik moest 5 mei ongesteld worden.. dat ben ik nu ( 17-05-2012) nog niet.
    een week na 5 mei heb ik een test gedaan die was eerst positief daarna veranderde hy binnen een halve minuut naar negatief.
    de 2e test.. een dag later was negatief. de 3e test was rond de 12/13e die was positief. Maar omdat mijn moeder het niet vertrouwde omdat het een licht streepje was moest ik er nog een doen. die test was weer negatief. ben ik dus naar het ziekenhuis gegaan voor een bloedtest ook die was negatief.
    dus kortom alles negatief behalve 1 thuistest.
    nu .. de 17e ben ik nog steeds niet ongesteld .. ben vaak misselijk geweest nu niet meer zo erg.. heb het gevoel dat me borsten groeien en heb ook last van vochtige ondergoed. ik ben nu 13 dagen overtijd dus zou ik nu ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn. ik heb net al paar keer gelezen dat je zwanger kan zijn terwijl de bloedtest negatief is.. het komt weinig voor maar er is een kans.
    ik heb een raar gevoel in me onderbuik ik denk dat het me eierstokken zijn.. weet u misschien wat ik moet doen en denken, kan ik nou toch zwanger zijn?

met vriendelijke groet .. Kelly

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Je bloedtest geeft aan niet zwanger en die kijkt naar je zwangerschapshormoon, dus ik zou neigen naar niet zwanger.
    Ook geven de meeste testen negatief, is die eerste test afgelezen binnen de juiste afleestijd, dus niet te vroeg en niet te laat, dat is namelijk wel belangrijk.
    Wacht nog even af wat je menstruatie doet blijft deze uit, ga dan langs de huisarts om het bespreken wat te doen en evt. de bloedtest te herhalen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina