Vraagje; wij zijn inmiddels 15 maanden bezig voor een 1ste kindje. Ikzelf heb PCOs en wellicht is mijn man ook verminderd vruchtbaar. (zie onderschrift) Nu heb ik de laatste tijd positieve verhalen gelezen over acupuntuur, ook op deze site, van bijv. www.acupuncturist.nl Ik ben aanvullend verzekerd, dus ik zou hier vanuit mijn verzekering gebruik van kunnen maken. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Zo ja, wat was het effect? en wanneer ben je hiermee begonnen? Hoop wat reacties te krijgen. alvast bedankt!
Hi El80! Ik heb in het eerste jaar van het zwanger proberen te worden een acupuncturist bezocht. Hele goede ervaring mee, maar zwanger zijn we er niet van geworden helaas . Ik merkte wel dat in na elke behandeling helemaal in balans was, wat na 2 dagen wel weer snel verdween. (voelde me heel licht en rein). Ik hoor altijd wel positieve verhalen erover! Ook als ondersteuning bij vruchtbaarheidsbehandelingen. p.s. leuk plaatje heb je
Hi Lotteke, bedankt voor je reactie. Misschien is het toch wel het overwegen waard dan. Wij krijgen in feb nieuwe uitslagen van het zaadonderzoek. Afhankelijk daarvan wordt het vervolg IUI of zelf proberen met Clomid. Dus weet niet wanneer het dan handig is om ermee te beginnen? Zie dat je nu zelf ook (weer) in het alternatieve circuit zit? Mag ik vragen wat? Ben er zelf namelijk ook erg in geïnteresseerd. Alvast fijne jaarwisseling trouwens! Zie dat je de avatar inmiddels ook hebt, hij is leuk hè?
Hoi, Ik ben na mijn miskraam naar een acupuncturist gegaan. Ook positieve ervaringen en ik werd wel degelijk snel zwanger, maar helaas nu dus buitenbaarmoederlijk. Maar ik vond het met name erg rustgevend. Ook merkte ik echt veranderingen in mijn lichaam, bijvoorbeeld een langer durende menstruatie met echt zwart bloed. Dat was het opschonen van de baarmoeder. Ook mijn follikel was tijdens de behandeling erg goed en groot. Zeker het proberen waard! Groetjes Patricia
Hi, Wat vervelend dat jullie al zolang bezig zijn Hopelijk wordt 2013 jullie jaar! Ik loop zelf ongeveer 3 maanden bij de acupuncturist. Ben er nog niet zwanger van geworden, maar heb wel erg goede ervaringen. Ik merk dat m'n lichaam veel meer in balans is en dat mijn cyclus ook veel rustiger verloopt. Geen bakken met witvloed meer, geen erge buikpijnen. Gewoon een rustige fijne cyclus. Heel veel sterkte en ik hoop dat je er wat aan gaat hebben!
Wat leuk, een topic over acupunctuur! Ik heb vandaag, na mijn derde miskraam, een afspraak gemaakt. Ik ben helemaal niet bekend met accupunctuur, dus vind het best spannend. Voor degene die er meer ervaringen mee hebben; hoe ziet zo'n behandeling er ongeveer uit? Voel je wat van de naaldjes? Waar worden deze geprikt? Lig je naakt of mag je je kleding aanhouden? Kan het volgende week zelf ondervinden, maar ben nu al even nieuwsgierig, dus hoop dat iemand er iets over vertellen kan!
Bedankt voor alle reacties! Ga volgende week eens bellen voor informatie/afspraak. Wat balans kan ik momenteel ook wel gebruiken Had mezelf altijd beloofd om er niet zo mee bezig te zijn en dan betrap je jezelf er toch regelmatig op er net ff iets te fanatiek mee bezig te zijn.. Dus balans van lichaam en geest lijkt mij geen overbodige luxe Bijnamama, laat je weten hoe het is gegaan? Ben erg benieuwd! Als ik een afspraak heb, zal ik mijn ervaring hier ook delen. groetjes, El
Bijnamama vervelend van je miskraam Hoop dat acupunctuur wat voor je kan gaan betekenen! Wat betreft je vragen, een eerste afspraak is meestal ter kennismaking. Ik heb een kwartier ene gesprek gehad waarbij ze aan mn polsen voelde en mn tong bekeek. Hierna kon ik gelijk aan de naaldjes. Meestal lig je ongeveer 30 - 45 minuten met naalden in je lichaam en wordt er af en toe aan je polsen gevoeld hoe de energie stroomt. Naaldjes kun je voelen, als er per ongeluk in een zenuw wordt geprikt, maar als je dit aangeeft worden ze gewoon opnieuw geprikt. Echt pijn doet het niet, maar die zenuwen kunnen af en toe wel even protesteren. In principe voel je er niks van Ik wordt zelf vooral in mn buik geprikt, dus ik lig altijd met trui omhoog tot begin van mn bh en met broek open, maar er zijn ook mensen die alleen in hun armen en benen worden geprikt. Daar hoef je dan geen kleding voor uit te trekken. Gewoon lekker rekbare kleding aan Succes!
Precies zo! En vraag of ze ook in je ''derde oog'' wil prikken, dat is tussen je ogen. Voel je niets van, maar geeft echt rust!
Dankjewel voor je info! Ik ben erg benieuwd! Nog een weekje wachten en dan zal ook ik mijn ervaringen hier delen! Wordt vervolgd dus.....
Ik ben heel erg benieuwd! Zit er zelf ook aan te denken om iets alternatiefs te gaan doen maar ik twijfel nog over wat (acupunctuur, mesologie, of ?? Opties zijn open). Voor de dames met ervaring: hoe vaak krijg je zo'n behandeling? 1x per week, 1x per maand? En hebben jullie mannen het ook ondergaan? Ik heb echt dringend rust en ontspanning nodig zowel fysiek als mentaal dus ik hoop dat ik iets kan vinden wat ook nog het zwanger worden ondersteund...
Ik heb maandag een afspraak bij een geneeskundige die doet aan TCG (traditionele chinese geneeskunde). Ze zit gewoon in een gezondheidscentrum hier, is een nederlandse vrouw die studies gevolgd heeft, ook in China. Ze gaat maandag eerst een meridiaan meting doen om te zien of ik in balans ben etc. Daarna wordt de behandeling op aangepast. Doormiddel van acupunctuur en chinese kruiden. Wij zijn nu 18 maanden bezig en ziekenhuis heeft ons van de zomer, toen we alle onderzoeken positief hadden afgerond, naar huis gestuurd met de opdracht nog maar eens een jaar te wachten. Ik kan dit niet dus heb ik hier voor gekozen. Het geeft sowieso al weer een hoop rust en moed om verder te gaan. Bovendien heb ik gelezen en gehoord van verschillende artsen waar ik informatie heb gevraagd over acupunctuur dat het je sowieso helpt om rustiger te worden en de maanden makkelijker door te komen. Ik ben heel benieuwd wat het ons gaat brengen en hoe het maandag zal gaan. Maar ik geloof er wel in dat dit misschien heel goed kan helpen. Als alles in het ziekenhuis goed blijkt te zijn en toch wil het niet....dan moet er toch iets anders zijn?? Iets wat wij niet kunnen weten en zien?
Ik ga a.s. donderdag ook beginnen met TCG inderdaad. Er zijn wel veel positieve verhalen over en ik geloof er ook wel in. Ben benieuwd dus of 't ook echt gaat werken. Zijn ook wetenschappelijke onderzoeken gedaan waaruit bleek dat accupunctuur hielp, dus zeker het proberen waard.
Mammietammie ik kreeg in het begin twee keer per week een behandeling acupunctuur, daarna 1 keer per week. Mijn moeder is nu net begonnen en krijgt maar 1 keer per week, is dus echt heel verschillend per acupuncturist.
Mijn man en ik zijn in juni naar een accu geweest. Maar dit was toen een kennismakend gesprek en we gingen toen voor hem, niet voor mij. We hoopten dat zij het probleem met de anti-stoffen zou kunnen verminderen of oplossen. Gelukkig was ze wel heel eerlijk en gaf ze meteen aan dat dat niet ging lukken. De exacte uitleg waarom ben ik ondertussen al weer vergeten, maar we begrepen het wel. Ze vertelde toen wel dat eens we de mmm in gingen, ik gerust bij haar kon langsgaan want dat dat wel eens zou kunnen helpen ter voorbereiding van de baarmoeder. Ze vertelde er ook bij dat in Frankrijk accu behandelingen standaard zijn en in het ziekenhuis gegeven worden bij de mmm. Ik moet nu wel eerlijk zeggen dat ik er nooit echt nog aan gedacht heb.... Ik denk nu vooral doordat de mmm op zich al zo zwaar is en ik nu zonder die accu ook al dag in dag uit het ziekenhuis in en uit loop.... Maar misschien doen we het wel als alles nog wat verder loopt zonder succes.