Zou ik toch nog zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sylbi, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo, ik heb afgelopen week getest was ik zwanger. Nu de afgelopen donderdag kreeg ik een bloeding, en vrijdag ook,vandaag is het bijna weg. Nog steeds moe, gevoelige borsten,opgezette buik, droge handen,droog gezicht, als ik naar boven loop, hartkloppingen en op adem komen.
    Nu heb ik vanmorgen weer getest op aanraden van de verloskundige, nu was de test negatief. Volgens de verloskundige(had nu een andere) is het dan afgekomen. maar daar wil ik toch even iets over kwijt. Vorig jaar november was ik ook zwanger, toen is het ook afgekomen, maar daar zat wel degelijk vuil, stolsels en vellen bij. maar bij deze bloeding totaal niks, een soort menstruatie.

mijn buik is nog steeds opgezet, je ziet de rand van mijn baarmoeder boven mijn schaamhaar.

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap ook 3 maanden gemenstrueert, toen deed ik de testen en bleek ik absoluut niet zwanger(volgends de testen)
    maar was het wel degelijk. Na die 3 maanden bleef het weg en na negen maanden een pracht van een baby.

Maar nu kan ik dus over 2 weken nog eens een test doen, dat zei de verloskundige dan ook, maar dat had mijn man ook al gezegd. Maar zou die dan wel positief kunnen aanduiden? Ik heb de digitale van ClearBlue, omdat ik niet zo op streepjes ben :)

En hoe komt het dat de test nu ineens negatief aangeeft? Kan het ook zo zijn door deze eventuele menstruatie?

Ik hoop dat ik er een antwoord op krijg.
    Ik was vanmorgen zo overdonderd door de test, maar ben nu een stuk rustiger en heb het gevoel.... het komt goed....

Heel veel liefs,
    Sylbi

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sylbi,

het lijkt erop dat het in een heel vroeg stadium is misgegaan. Je hebt natuurlijk een bijzonder verhaal, waaruit blijkt dat je lichaam even van slag was vorige zwangerschap, maar het goed heeft opgepakt. De kans is niet groot dat et nu weer zo is, maar ik kan je dus ook niet echt met zekerheid zeggen dat het niet goed zit. Als je over 2 weken test en de zwangerschap is toch nog wel intact, zou je positief moeten testen. Wanneer je dan twijfelt, kun je aan de huisarts wellicht vragne om een bezoekje bij de gyn, die wellicht een echo kan maken, puur op basis van je vorige verhaal.
    Dat je baarmoeder boven je schaambotje uitsteekt kan bijna niet, omdat dit pas gebeurt bij 10-12 weken zwangerschap. Je zou dan wel een hele volle blaas moeten hebben en verder zwanger moeten zijn. Je kunt wel een opgeblazen gevoel hebben inderdaad, maar dan zijn het je darmen en de hormonen die je buik dikker maken.
    Ik wil je dus echt niet teveel hoop geven, maar ik kan me voorstellen dat je twijfelt en over 2 weken nog eens test. Succes.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina