ik heb zojuist de uitslag van mijn bloedprikken gehad en de doktersassistente zei dat die negatief was. Toen vroeg ik wat mijn hcg waarde was en stond er op moet dat niet altijd vermeld worden???? ik wordt hier echt niet goed van! Die stomme onduidelijke testen en dan die stomme doktersassistente. Alles zegt mij dat ik zwanger ben, maar nu door die uitslag van het bloedprikken weet ik het helemaal niet meer!! Zou graag willen weten of je HCG waarde vermeld wordt. En of je ook HCG waarde heb als je niet zwanger bent??????
Een HCG waarde staat altijd vermeld. Het kan wel zijn dat er helemaal geen HCG is gevonden dan geven ze dat aan met <1. Boven de 1 vermelden ze altijd het preciese aantal. Ben zelf doktersassistente dus als ik jou was zou ik vragen of ze hem voor je wil uitprinten, heb je recht op namelijk!
@Nikske: thanks voor je berichtje! dan bel ik morgen wel even, want voel me zo stom heb vandaag al 3 keer gebeld hihihi...en vraag er dan wel om. Want ik vroeg nog speciaal wat mijn HCG waarde was en ze zei dat staat niet vermeld... heel apart... Maar als je niet zwanger bent heb je dus ook een HCG waarde alleen heel laag dan natuurlijk...
Als je niet zwanger bent maakt je lichaam normaal geen HCG aan. Maar het kan zo zijn dat je wel bevrucht bent geweest maar dat het voor je NOD mis is gegaan. Dan kan het zijn dat je lichaam nog een lage HCG waarde heeft. Er moet dus altijd een waarde gegeven worden. In het ergste geval hebben ze misschien niet de goede buis geprikt en het niet kunnen testen. Maar daar zullen we niet vanuit gaan. Je mag de uitslag altijd inzien dus maak je assistente maar goed gek haha!
Hahahaha thanks ik heb net weer gebeld maar hing al 20 minuten aan de telefoon dus probeer het morgen nog maar een keer want dit duurt me te lang... Maar de verkeerde buis?? Ze hebben bij mij in het ziekenhuis 5 buisjes bloed afgenomen...maar ik moet zeggen dat de doktersassistente van de HA wel heel onzeker klonk door de telefoon, want toen ik voor de 3de keer belde (hihihi) en vroeg om mijn HCG waarde duurde het een paar tellen en was het eerst van nee die staat er niet op en toen vroeg ze waar ik voor geprikt was en zei dus zwangerschap zei ze van oh nee die is negatief
Normaal gesproken (maar dan heb ik het over onze praktijk) controleren we vrouwen die op zwangerschap geprikt willen worden meteen even op Hb, glucose, ontstekingscellen, en bezinksel van het bloed. En daarnaast nog de HCG waarde. Dan kom je inderdaad op 4 of 5 buisjes. Dus het zou kunnen zijn dat dat bij jou ook gebeurd is. Voor de HCG alleen is maar 1 buis nodig.
Hoi,toen ik 4 weken zwanger was,was mijn HCG gehalte 90.De assistente kon het terugvinden op het uitslag briefje.Lijkt me raar dat het er niet op stond. Dat het negatief is,is 1 ding,maar dan moet er toch wel een gehalte op staan?? Toen ik voorheen mijn 'vroege miskraam'gehad heb, was mijn waar maar 1,5 dus negatief...
mmmm....ga morgen nog maar een keertje bellen. Maar op het bloedprik formulier stond graviditeit aangevinkt ik had nog zitten zoeken naar HCG maar dat zag ik nergens staan. Misschien dat het hetzelfde is, want had het woord ook gelijk opgezocht op internet en het betekent: zwangerschap. Ik vraag me echt af of ze me wel goed getest hebben want de HA assistente begon te mompelen toen ik vroeg om mijn HCG gehalte over nieren, darmen, bloedgroep en weet ik het allemaal...ik doe anders nog wel een testje (just for sure)
Ik ben er nou klaar mee! ik zal wel schijnzwanger zijn of zo, want heb net nog getest en die was ook zo wit als het maar kon dus ik hou het hier maar bij...heb nog 2 testen liggen maar die bewaar ik wel voor de volgende keer. En die uitslag van het bloedprikken geloof ik ook wel, daar ben ik ook wel klaar mee! Ik heb helemaal geen zin meer om moeite te gaan doen voor mijn HCG waarde...
Als er geen HCG-waarde op de uitslag stond, dan is de waarde waarschijnlijk 0 of minder dan 1 geweest. Dat betekent dat je niet zwanger bent. In je bloed is al een week na de eisprong zichtbaar of er iets gaande is. Urinetesten zijn ook heel gevoelig tegenwoordig, dus ik ben bang dat je niet zwanger bent. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk. Sterkte & succes!
@ Jippie, ookal is de uitslag minder dan 1 dan geven ze dat aan met <1 @Cyntje1988, laat je ons weten hoe het vandaag gegaan is als je je assistente weer "lastig" gevallen hebt
@nikske: ik denk dat ik niet meer ga bellen. Vindt het wel goed...had gister ook nog getest voor de zekerheid en die was ook nega maar ik heb vanmorgen ook het verhaal van jojoo gelezen (4 weken oveetijd en nega testen maar nu toch pposi) begin ik wel een beetje te twijfelen maja hij was gister nog nega....
Ik zou toch zweren dat je gisteren dit topic ook hebt geopend bij onderzoeken en echo's. Deze doe ik dus dicht. Het is niet toegestaan je vraag op meerdere plekken te stellen. Elmo