hallo, Even een beetje van me af schrijven. Er is een kleine kans dat ik zwanger ben geraakt afgelopen maand....dus wacht ik met spanning op mijn NOD. Ik voel me sinds ruim een week zo raar, heel kribbig humeur, huilen om niks, bij vlagen heel misselijk, moe en heel slaperig, gerommel in mijn onderbuik en opgezette borsten. Nu kan ik behoorlijk pms hebben en bv opgezette borsten ken ik daar zeer goed van, maar dan beginnen ze meestal al op te zetten na de eisprong en zijn heel pijnlijk en 'knobbelig' . Nu bleven ze juist heel zacht, maar wel voller en pas sinds gisteren worden ze gevoeliger. Het meest 'nieuw' en op zwangerschap lijkend is de misselijkheid. Dat ken ik niet. En een honger! hele rare combi..... misselijk en toch maar blijven eten. Ik ben al eens zwanger geweest en kreeg toen een miskraam na 3 maanden, toen was ik niet misselijk maar had ik gewoon helemaal nergens trek in. Eigenlijk was ik er helemaal van overtuigd dat ik zwanger ben, maar toen deed ik een test (véél te vroeg, nl een week ....beetje ongeduldig) en was die negatief en toen ging ik twijfelen aan mijn voorgevoel. Vanochtend werd ik wakkker met een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, en dacht ohja daar komt de ongesteldheid. Maar ik ken dat gevoel ook van de vorige keer dat ik zwanger was dus tja En zo blijf ik vrolijk bezig met mezelf helemaal dol te maken met dit soort gedachten.........is het zwanger? is het pms? pfffffff Maar goed, zie hier dat ik niet de enige ben bij wie dit zich afspeelt! Allemaal succes en ik wens jullie allemaal een postieve test en een gezonde zwangerschap! Amma
Hey, Dit is dus altijd het vervelende, Waar horen de symptomen bij. Toen ik zwanger was dacht ik, dit gevoel herken je gewoon ,je voelt je echt zwanger, maar ik kreeg wel pas alle symptomen na NOD maarja iedereen is anders en elke zwangerschap is anders. Ik hoop voor jou je snel een positieve test in handen hebt. Liefs sancho
Hmmm ja weet inderdaad wat je voelt.... ben zelf ook katsmisselijk en word met de dag erger en zodra ik ga slapen hebik een partij ongesteldheidsbuikpijn en word de misselijkheid erger terwijl ik wel kan eten.... vaaaaaaaaaag.... ja als ik het zo hoor klinkt het wel als symptomen maarja inderdaad kan het zich ook weer allemaal tussen de oren afspelen want sja misschien ben je wel misselijk omdat je toch in spanning zit maar dan denk je weer bij jezelf van sja maar normaal als ik in spanning zit ben ik niet misselijk en heej die borsten worden die nu echt groter en de laatste keer dak ongesteld moest worden had ik toen al een week voorheen zo´n pijn aan mn tepels... als het bij mij deze maand niet raak is wil ik een dagboek gaan bijhouden met welke (meest idiote) pijntjes enzo ik wel niet heb... want anders draai ik ook door.... laat even weten wat je test doet...... en ja veel zeggen van ja voelde al wat vanaf mn ei en anderen zijn 6 maanden zwanger voordat ze de tekenen herkennen.... is geen richtlijn... wou ook dat je kon zeggen van ja.. dit voel ik.... daar komt het kleintje ps.. ik wil ook testen maar is idd ook nog te vroeg,,, zonde van geld en komt toch niks op.....
inmiddels dag 28 mijn cyclus is vrij regelmatig en meestal wordt ik ongesteld op dag 29. Heel af en toe heb ik ben ik het opeens eerder (27/28) of later (30)..... pffffff vind het spannend hoor! In mijn hoofd is het kamertje al ingericht en kan ik helemaal wegzwijmelen bij het idee dat..... En aan de andere kant ben ik heel nuchter want alles kan, en zelfs als ik nu zwanger ben dan is het nog allemaal zo kwetsbaar... Weet iemand of je eerder een echo mag als je al eens een miskraam had? Vorige keer was mijn termijn echo begin 14e week, maar de week ervoor kreeg ik een miskraam. Waarschijnlijk was t al een tijdje niet goed. Daarom zou ik graag dit keer eerder een echo willen zodat ik niet weer een maand of 6 weken al niet meer echt zwanger blijk te zijn terwijl ik dat zelf wel denk. groetjes amma
Hey, Bij mij zei de vrouw die echo maakte(en bleek dat het niet goed was) dat ik bij een volgende zwangerschap al met 8 weken mag komen, omdat je dan nog onzekerder bent. De verloskundige vraagt ook of je al eemiskraam hebt gehad en je kan het natuurlijk altijd gewoon zeggen dat je graag eerder wilt. Ik heb dus ook meegemaakt dat ik dacht nog zwanger te zijn en dat bleek ook al enige tijd te zijn gestopt met groeien. liefs sancho