Hallo, Ik heb vandaag mijn vk in haar spreekuur proberen te bereiken, maar helaas is dit niet gelukt. Vandaar dat ik het hier vraag. Ik heb sinds een paar weken al last van mijn lies (zowel links als rechts). Sta ermee op en ga ermee naar bed (vooral mij beweging) . Slaap daardoor ook niet lekker (draaien gaat moeilijk). Nu ging ik deze week lopend van het station naar mijn werk en kreeg ik ineens een hele erge pijnscheut in mijn zij. Het deed zo'n pijn dat ik even niet meer kon lopen. En toen ik wel weer voorzichtig doorliep bleef de pijn aanhouden. Vanmorgen was ik met de ons hondje aan de wandel en weer precies hetzelfde. Ik maak me nu wel een beetje zorgen. Niet alleen omdat mijn bekkenpijn lijkt aan te houden, constant, maar ook om die pijnscheuten. Groetjes Petra (ps ben nu 28 weken zwanger)
Hoi Petra, steken in je lies zijn eigenlijk heel normaal in de zwangerschap. Daar heeft je kindje geen last van. Jij helaas wel De banden van je baarmoeder rekken op door de groei en dat voel je meestal als venijnige steken in je liezen. Ook als je een verkeerde beweging maakt of lang loopt of zit kun je hier meer last van hebben. Ook kunnen er vaker zenuwen knel komen te zitten en die kunnen ook pijnscheuten geven. Soms in je been, dan weer in je lies en ook in je zij. Luister goed naar je lichaam en wissel rust af met beweging. Het is wel verstandig om je urine eens na te laten kijken bij de huisarts, omdat een blaasontsteking ook wel eens de oorzaak kan zijn van stekende pijn in je liezen, vooral als je er al even last van hebt. Neem als je gaat slapen een lekkere warme kruik mee naar bed en bouw jezelf in met kussens. Op je zij is vaak de prettigste houding, leg dan wel een kussen tussen je benen. Dan ligt je bekken het stabielst. Van tevoren een warm bad nemen helpt ook wel om wat beter te slapen. Groetjes Brigitte
Heb vrijdag even een plasje ingeleverd bij de huisarts en heb idd een blaasontsteking... (tweede keer). Blijf het vreemd vinden dat ik niet de "standaard" klachten heb zoals brandend gevoel enzo. Groetjes Petra
hoi Petra, in de zwangerschap heb je vaak helemaal geen klachten van blaasonsteking, of heel andere dan je gewend bent. Dat is dus niet raar maar gebruikelijk. Gelukkig weet je nu wat het is en kan er wat aan gedaan worden. Als je kuur is afgelopen nog eens urine inleveren om te zien of het over is. Mirjam