Man naar huis?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liefjes, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Even een vraagje, ben benieuwd wat jullie zouden doen!
    Zijn bijna een jaar bezig, helaas zonder resultaat. Sinds vorige maand begonnen met ovu-testen en dat gaf geen verrassing (netjes op dag 13, zoals ik verwacht had). Nu zit mijn ei er aan te komen (waarschijnlijk morgen positieve ovu test).

Maar... mijn man zit regelmatig een paar dagen per week aan de andere kant van het land. Zo ook aankomende week, vanaf maandag. Woensdag komt hij weer thuis. Hij zou op zich maandagavond naar huis kunnen komen, maar dat is natuurlijk geen ideale situatie (laat thuis, 's ochtends weer heel vroeg terug). Zitten dus te twijfelen of dit nodig is. Morgen gaan we natuurlijk nog even aan de slag, maar daarna zou het woensdag pas weer kunnen.

Wat zouden jullie doen?

2. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Maandagochtend geen optie?

Persoonlijk ben ik niet van het eisprong volgen, we vrijen wanneer we zin hebben. De maand dat ik er echt niet mee bezig was, was het raak....

3. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Liefjes, 8 dec 2012
    Laatst bewerkt: 8 dec 2012
    Hm, dat zou een optie zijn, maar dat is heeeel vroeg.
    Maar heeft dat wel zin? Na morgenavond (ben een heel erg avond-mens :D)

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als je morgen een positieve ovulatietest verwacht dan zou je (als het net zo gaat als bij mij) maandagavond je eisprong hebben. Dan denk ik dat woensdag klussen te laat zijn volgens mij. Als je morgenavond nog wel even klust dan zou dat goed moeten zijn, zaadcellen kunnen vaak 48-72 uur overleven.

Mocht je ovulatietest toch 1 of 2 dagen later positief worden (bij mij was het vorige ronde cd15+16 en deze ronde cd16+17) dan zou woensdag wel kunnen.

5. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Het is een beetje koffiedik kijken, ik kan je daarover dan ook geen advies geven.
    Wat ik je wel wil aanraden is dat je doet waar je het minst last van hebt. Als je man niet naar huis komt en jij de rest van de maand daar rot over voelt omdat je het idee hebt dat het een gemiste kans is, dan kan hij misschien toch maar beter naar huis komen.

Succes meid!

6. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan sowieso morgen (zondag) en woensdag aan de slag! We missen dan maandag en dinsdag. Dus mocht mijn eisprong maandag zijn en we klussen zondag, is dat voldoende (?)
    Mocht mijn test maandag pas positief zijn, moet man wel echt naar huis komen! Wanneer is dan het beste? Maandag of dinsdag?

7. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Oh maar als je op zondag al klust.... ik heb gehoord dat te snel achter elkaar niet kwaliteitbevorderend is voor de zaadjes, dacht dat om de dag beter was.

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb gelezen dat je juist de dag voor je eisprong het meest vruchtbaar bent. Dus als je maandag je eisprong hebt dan is zondag juist erg goed.
    Als je pas maandag een positieve ovulatietest hebt, dan zal je eisprong dinsdag zijn? Dan zou dinsdagavond of woensdagochtend toch wel aan te raden zijn als zondag dan de laatste keer was.

9. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, in ieder geval nog even wachten om te kijken wanneer mijn test positief is. Als ie morgen positief is, hoeft man niet perse naar huis te komen dus. Is ie maandag pas positief moet ie wel naar huis komen (maandagavond of dinsdag?).

en wat als de test 2 dagen positief is? Dit heb ik namelijk vorige maand gehad...

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Als ik elke dag 1 keer op hetzelfde tijdstip (14.00) test dan springt mijn eitje op de 2e dag 's avonds.
    Volgens mij springt je eitje binnen 24-48 na de start van je LH-piek.
    Dus als jij zondag en maandag positief test dan denk ik dan je eisprong maandagavond is.
    Als je eisprong pas dinsdag is dan zouden de zaadcellen van morgenavond nog actief moeten zijn en zou dan dinsdagavond vroeg genoeg zijn.

11. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar dinsdagochtend is geen optie (maandagavond of dinsdagavond wel). Pff, veel te ingewikkeld allemaal :). Ik hoop gewoon op een positieve test morgen (test altijd om 18.30u), dan klussen we morgenavond en dat moet dan voldoende zijn. Mocht ie maandag weer positief zijn, moet man maar in de auto springen en doen we het nog een keer maandagavond!

12. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Als de test vandaag positief is is vandaag klussen prima timing hoor. Zaadjes kunnen wel even overleven, dus zou je er niet te druk om maken.

13. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, de test was net positief (een knaller!). Dus vanavond nog klussen. Maar wat als ie morgen nog een keer positief is, zoals vorige maand? Dan man naar huis laten komen dinsdagavond?

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb ook 2 dagen een positieve test. De eerste vaak een knaller en de tweede een bijna knaller, of andersom. En dan is mijn eisprong op de 2e dag 's avonds.

Als je morgen nog een (zo goed als) knaller hebt dan is de kans groot dat je morgenavond je eisprong hebt. Volgens mij moet een eitje bij voorkeur binnen 12 uur bevrucht worden, dus dan zou dinsdagavond klussen te laat zijn. Ik zou je man daar niet zoveel moeite voor laten doen.

15. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Ik zit soms met mijn man in dezelfde situatie, maar gaan daar niet te ver in hoor. Dan gaat het heel je leven beheersen. Zo laat thuis, vroeg op en dat met de sneeuw die weer op komst is.
    Hoop dat jullie vandaag lief voor elkaar zijn geweest en dan zie je wel weer toch? Succes.

16. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik doe geen ovu testen en weet dus ook mijn eisprong niet. Mijn vriend zit bijna de gehele week in 't buitenland, af en toe is hij door de weeks thuis, dus die kan niet ff naar huis komen om te klussen. Ik zou gewoon zondag (late reactie) en woensdag klussen en dan gewoon kijken of het raak is. Wij hebben dat ook gedaan voor de zwangerschap van mijn dochtertje en toen was het ook raak bij ronde 2 dus het kan echt wel...

17. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn vanavond heel lief voor elkaar geweest :D.
    En nu laten we het even afhangen van de rest van morgen... Dit is ook de eerste keer dat we overwegen om hem naar huis te laten komen hoor. Heeft er een beetje mee te maken dat we nu bijna een jaar bezig zijn. En dan wil je er alles aan doen...
    We zien het morgen wel!
    Thanks voor de tips weer!

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Manlief werkt hier in onregelmatige diensten en de vorige ronde viel mijn eisprong precies in een periode dat hij 5 middagdiensten had. Toen hebben we ook gepuzzeld om toch zoveel mogelijk te kunnen klussen.
    Nu zijn wij nog niet zo lang bezig, maar ik kan me voorstellen dat je na een jaar je kansen zoveel mogelijk wil benutten.

19. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

wat ik me zo zo afvraag, als je zo op die "vaste"dag MOET klussen, wordt het dan geen lopende band werk?
    Het beheerst je hele leven, de hele dag indeling draaid zo om het klussen, Heb je dan nog wel echt, echt zin. wordt het dan geen moetje??

overigens niet naar bedoeld hoor!!

20. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hier niet in ieder geval. Rondom mijn eisprong heb ik sowieso de hele dag door zin, dus het is dan niet zo dat we zin moeten maken.

Dat puzzelen om een moment te vinden voor de seks doen wij niet alleen tijdens de vruchtbare dagen, ook als ik op een ander moment in mijn cyclus zit.

Deel Deze Pagina