Derde kindje...wel/niet, wel/niet, wel/niet

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Twijfelkont1979, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twijfelkont1979

Twijfelkont1979 Nieuw lid

24 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben niet helemaal nieuw, maar omdat bekende mij kennen onder mijn andere naam, ff een schuilnaam ;)

Wij hebben twee heerlijke makkelijke jongens uit 2003 en 2010, de jongste gaat na de zomer naar school toe.
    Ze zijn natuurlijk al behoorlijk zelfstandig, als de jongste straks op school zit heb ik mijn handen weer helemaal vrij.
    Maar ik twijfel zo erg, ik zou er heel graag een derde kindje bij willen, voor mijn man hoefde het niet, hij vond ons wel compleet zo.
    Hij weet van mijn wens, de laatste 2 maanden draait hij bij, zegt hij dat er met wat aanpassing best een kamertje bij te realiseren is, we hebben pas een nieuwe auto, nu zou er dus best een maxi cosi bij passen. Wanneer de zwitsal of pamper reclame op tv is, zegt hij: ahhh zou toch wel echt leuk zijn he?
    Afgelopen weekend, na het vrijen zei hij: stop maar met de pil:$

Maar nu......nu weet ik het niet meer! Raar he, al 1 jaar heb ik deze wens, nu mijn man ook wil ga ik twijfelen..
    Zwanger, borstvoedingstijd is prachtig, maar opnieuw de slapeloze nachten in, ff weg hier of daarheen is weer wat lastiger, we hebben na de jongste alle baby-spullen verkocht...

Ik word echt gek van mezelf, ik kan sinds zijn woorden: stop maar met de pil nergens anders meer aan denken, het lijkt wel alsof ik alles op een weegschaal leg, de voors en tegens..
    Dat heb ik een jaar lang niet gedaan...

Is er iemand die dit herkent, en hoe ging je ermee om?

2. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Je weet hoe heerlijk het is om kinderen te hebben. En je weet ook dat die rompslomp-tijd voorbij is voordat je het weet. Dus waarom die twijfel? ;)

Als jullie er allebei achterstaan en financieel is het mogelijk zou ik het zeker doen. Maar ja, ik ben iemand die 2 kinderen standaard vind en graag 3 kinderen zou willen :p

Onthoud ook: wacht niet te lang.....het kan zomaar jaren duren voordat het echt zover is. Maar ja misschien ook niet ;)

3. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben in hetzelfde schuitje gezeten. Precies jouw verhaal. Toen mijn man eindelijk zei, oke we gaan ervoor sloeg bij mij alle paniek toe! Weer negen maanden zwanger, slecht slapen, hoe moet dat met mn werk, met de oppas, de auto en kan ik het nog wel aan eentje erbij? Ze vliegen elkaar nu al in de haren af en toe (3 en 5 jaar). Maar inmiddels zitten we alweer in ronde acht en ik wil niets liever dan NU zwanger zijn. De eerste twee waren direct in ronde 1 raak en dit hadden we dus totaal niet verwacht. Om me heen wordt de een na de andere derde baby geboren of hoor ik van vriendinnen dat ze zwanger zijn van de derde. Waardoor ik weer zoiets krijg, straks denken ze dat ik dat dan ook maar wil, alsof we ze naapen, niet wetende dat we al maanden bezig zijn. Maar daar moet ik natuurlijk lak aan hebben.

Het blijft jullie keus en ik denk dat de twijfels er altijd wel een beetje zullen zijn, maar volg je hart. Ga je er spijt van krijgen als je er nu niet voor gaat later?

Succes met je keuze en als jullie ervoor gaan hoop ik dat je snel zwanger mag zijn!

4. mamavan2of3

27 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thaha, hier nog iemand met dezelfde gekte :D
    Hier ook nog even mijn verhaal:

Hallo,

hier ben ik dan, na maanden, of neen, een jaar half zoekend op het internet naar soortgelijke verhalen... Wel of geen derde?
    Ik heb altijd 3 kinderen willen hebben.... tot we onze 2de dochter mochten verwelkomen en we heel wat problemen hebben gehad met haar. We waren overtuigd dat er geen kinderen meer zouden komen. Toen ze 4,5 jaar was, was ik wat aangekomen, vooral op men buik... zou ik zwanger zijn? (ik had een spiraaltje, en dus niet mijn regels) Eerst wat in paniek, erover gepraat met mijn ventje en we kwamen er op uit dat een derde kindje toch wel welkom zou zijn. Toen een testje gedaan, negatief. Toen ben ik helemaal gaan veranderen van mening, ik moest en zou nog een 3de kindje krijgen, maar mijn man was er niet voor te vinden. Heb ik toen tranen gelaten!! Na een tijdje zei hij: we geven het nog een paar maanden, als je dan nog steeds wil, gaan we ervoor. Ik heel gelukkig natuurlijk, maar hoe dichter het kwam, hoe meer van ik van die (ook voor jullie gekende) 'beren' zag. Ik kreeg schrik, en was niet meer zeker of ik wel nog een kindje wilde... We waren zo gemakkelijk met onze 2 grote dochters!! (nu intussen 8,5 en 6 jaar) Dus kwam er geen 3de, toch bleef dat gevoel vaak terug komen en kon ik er niet over zwijgen... Na een jaar nalf op en neer te gaan (qua gevoel voor een derde) zei men man plots zelf: zouden we toch niet voor een derde gaan? Ik supergelukkig natuurlijk!! Spiraaltje is er intussen uit, en nu een maandje aan de pil... ik moet nog 8 pilletjes nemen, en hoe dichter het weer komt, hoe meer twijfels ik weer krijg... Ik durf dit niet zeggen tegen mijn man, want ik denk niet dat ik hem nadien nog een derde keer kan overtuigen!! Ik ben ook niet zeker of het twijfelen ooit volledig zal weggaan? Zoooo lastig hé!!! Ik weet echt niet meer wat gedaan :(

Financieel kunnen we het wel aan, het lukt nu makkelijk. Ook ben ik altijd thuis en hoeven we geen kosten aan opvang uit te geven. Een grotere auto hoeven we niet te kopen en ruimte in huis hebben we ook genoeg. Zelf ben ik 26, dus de leeftijd valt ook heel goed mee. Het gaat vooral om 'luxe' probleempjes. Doe ik mijn oudere kinderen niet tekort hiermee? Want nu is het zo leuk, elk jaar op vliegreis, wat met een baby ook wel lukt, maar toch niet meer zo simpel is natuurlijk, en kameelritjes en dergelijke zitten er dan ook niet meer in :p Pretparken zijn ook heel leuk nu, want ze kunnen haast overal op, en niemand hoeft alleen te zitten... Ze gaan overal lekker mee naartoe en kunnen lang opblijven, geen middagdutjes, lekker makkelijk, je trekt gewoon de deur achter je dicht, eten en drinken koop je wel elders en hoef je niet mee te sleuren... Ah, eigenlijk simpele dingen hoor, waar ik zelf niet zo mee zit, maar eerder schrik voor mijn grote dochters...

Pfffff, intussen al een hele rij staan, hoop dat ik niemand verveel met mijn lange verhaal :)

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik lees mee :D

6. mamavan2of3

27 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste pil 3 dagen geleden genome, jaja, we gaan ervoor :D Mijn ventje heeft me kunnen overtuigen!! Ik pieker teveel en denk veeeel te ver vooruit, hij zegt: we zien wel wat er op ons afkomt, als er een probleem komt lossen we het op, maar we gaan nu niet denken over welke problemen er binnen x-aantal jaar zouden kunnen komen, en gelijk heeft hij!! Ik moet stoppen met altijd zo te denken, we weten toch niet wat er zal komen, dusja ;) Me happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben eens benieuwd of ik even snel zal zwanger zijn als van mijn 1ste 2 :) (en dat was direct!!)

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik lees ook graag mee!! Niet voor nu, maar voor over een tijd. Had altijd gedacht dat ik graag een derde wilde, maar nu na de tweede ben ik heel erg aan het twijfelen wat dan het juiste tijdstip zou zijn. Ik wil niet over een aantal jaar weer "opnieuw" beginnen, maar binnen korte tijd weer zwanger zijn ga ik ook niet trekken vrees ik. Dus ben wel erg benieuwd naar jullie beweegredenen!

8. mamavan2of3

27 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zal er zeker al een verschil van 9 jaar nalf en 7 jaar zijn, vind ik persoonlijk wel leuk :) Heb 2 dochters die het super zullen vinden om samen doopsuikers te kiezen en te maken, samen eerste kleertjes halen, en dan een baby in huis... ja, dat komt goed ;)
    3 kort op elkaar zou ik niet aangekund hebben, nu voelt het goed om nog een kindje te krijgen, terwijl ik er bvb 3 jaar geleden niet mocht aan denken dat er nog eentje zou komen! :p

9. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Hier ook lang getwijfeld, maar derde kindjes zijn zoooo leuk! De oudste zaten al op school en idd je hebt je handen vrij en begint weer helemaal opnieuw.
    Sowieso vond ik de zwangerschap met twee oudere bijzonderder.
    Alle beren die ik heb gehad en dat waren er veel, vallen allemaal weg tegen de gezelligheid, de trotse broer en zus en weer een heerlijk boefje (nu bijna 2)

En ja die gebroken nachten, die we nog steeds hebben zijn killing! En ja het is druk. Ik vind de overgang van 2 naar drie groter van van 1 naar 2, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Vooral als ze wat ouder zijn zat ik in het begin erg met school, zwemles, sportclubjes, vriendjes afspreken en de beeb moet overal mee naar toe, tussendoor nog ergens eten en slapen.

Maar het is zooo leuk. Hij is echt ons kersje op de slagroomtaart.
    Finiancieel is het natuurlijk wel weer wat duurder en dan studeren ze nog niet.
    Maar ik zou zeggen gooi die beren uit het raam en ga ervoor!
    Wel moeten jullie er beide echt achterstaan, want met drie vind het het wel handig als het echt met zijn tweeën is. Samen schiet er soms even bij in. Maar wij genieten en als ik zou moeten overdoen zou ik het weer doen.

Deel Deze Pagina