Minder beweging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Daan0201, 22 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Hoi,

Ik weet dat het normaal is dat je op het eind van je zwangerschap je kindje wat minder voelt bewegen, maar toch maak ik me (waarschijnlijk) onnodig ongerust...(Komt misschien ook omdat ik laatst een verhaal las van iemand die een week voor de uitgerekende datum haar kindje verloor...)
    Wat is normaal? Ik voel het nog wel af en toe bewegen, maar echte porren enzo zijn er niet meer bij. Het is echt een stuk rustiger, ook minder vaak op een dag heb ik het idee. Is dat dan toch normaal?

Groetjes,
    Daan

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Daan,

ja het is normaal dat je de baby minder voelt bewegen op het eind. Er is geen ruimte meer voor echte porren en schoppen. Het gaat nu meer om schuifbewegegingen. Je moet het wel minstens 5 keer per dag voelen, liever iets vaker. Maar ook een kleine beweging telt mee!
    Als je het weinig voelt kan het helpen om ontspannen in een warm bad te gaan liggen. Maak contact met de baby door je handen op je buik te leggen, en meestal voel je de baby weer.
    Als je je zorgen maakt, bel dan je eigen verloskundige.

Mirjam

Deel Deze Pagina