Heb me een hele tijd goed gevoeld,vorige week was alles oke bij de gyne. ik had het gezegt van die harde buiken etc..en hij heeft me gecontroleert en heb nog geen ontsluiting (bij jonas vanaf week 25 1,5 cm) Hij zei wel er is nog geen opening maar doe het wel rustig aan. maar dat kan dus niet..Jonas gaat wel halftijds naar de opvang maar dan ben ik bezig met poetsen etc...ale jullie kennen het wel. Nu heb ik gisteren enorme krampen gekregen en t was voor heel de avond. Eerst dacht ik: t zijn mijn darmen,ben eens naar de grote toilet geweest. Nu ben ik wakker geworden en zijn ze er nog steeds k heb precies zo een zwaartegevoel. vond vannacht zelfs mijn draai niet om te liggen. Wat kan dit zijn ? is dit ook bandenpijn? Ik voel ze nog bewegen dus daar is niks mis denk ik.
Hoi trotse mama, Buikpijn die komt en gaat, en blijft en die dus niet met rust weggaat, dan zou ik je toch adviseren om wederom contact op te nemen. Een vermoeden van een diagnose is afhankelijk van veel meer gegevens. Zoals jouw voorgeschiedenis en verdere klachten. Ik kan je dus alleen adviseren om toch even te bellen. Krampen, kan vele oorzaken hebben, de belangrijkste oorzaken zijn bandenpijn/groeipijn, iets verkeerd gegeten, darmen die opspelen, veel gedaan. Oorzaken die ook voorkomen maar gelukkig veel minder zijn een te vroegtijdige bevalling, nierbekkenontsteking, blindedarmontsteking en nog vele minder bekende oorzaken. Succes, groetjes, Japke
ja ga het zeker melden en als er echt iets is ga ik naar spoed. Heb gisteren een goed warm bad genomen en daarna was alles weer rustig tot nu toe... Ik heb eens aan de gyne gevraagt hoe het komt dat ik het telkens heb. hij zei sommige vrouwen hebben moeite met uitdragen van de baby. Maar is daar dan een reden voor? bv ik ben niet zo heel groot (1.63m) en slank. Heb ooit een vroeggeboorte gehad op 23 weken en 6 dagen en die heb ik niet voelen aankomen. Werd toen s nachts wakker met weeën en 10 min later brak men water met een harde ploef.
Gelijk nu heb ik bv harde buiken maar geen krampen en soms is het harde buiken met ongesteldheidskrampen. Maar ik heb dagelijks harde buiken dan voel ik dat zo trekken. Maar mijn beeb schopt er tussen vrolijk op los. Zijn harde buiken nu normaal of niet?
kan roze verlies kwaad in dit stadium? Ik ging net naar toilet en zag wat bloed in toilet op wc papier licht roze. Ik bloed niet hevig hoor. Ik kan altijd naar t ziekenhuis dan roepen ze de gyne op maar wil daar niet staan voor iets tja.....
hoi, harde buiken zijn normaal. Zeker als je wat drukker bent zul je ze regelmatig hebben. Dit kan geen kwaad. Pas als er regelmaat in komt zijn het weeen, en dan moet je natuurlijk zeker contact opnemen met het ziekenhuis. Jouw lengte en gewicht zeggen niets over de kans op een vroeggeboorte. Is er een oorzaak gevonden dat je eens te vroeg bevallen bent? Soms komt het door een cervixinsufficientie, dat wil zeggen dat de baarmoedermond niet goed sluit. Maar daar lijkt me nu geen sprake van, als er de laatste controle gevoeld is dat het niet open staat. Als je wat roze afscheiding hebt kan dat geen kwaad. Heb je helderrood bloedverlies, dan moet je wel contact opnemen met het ziekenhuis. En verder geldt: als jij je onzeker voelt en het gevoel hebt dat het niet goed gaat, dan moet je bellen. Liever een keer te vaak! Mirjam