ik had even een vraagje: Danisha slaapt snachts gewoon goed in haar eigen bed maar zodra ze wakker is voor de ochtendvoeding 06.00/07.00 dan wil ze al niet meer in haar bed. Overdag ook alleen maar op de arm. Soms leg ik haar in bed en zet ze het op huilen en dan krijsen en dat houdt ze gerust een uur vol. Natuurlijk ga ik er om de 10/15 min heen maar helpt niet. Als ik haar dan uiteindelijk pak dan valt ze zo in slaap en haar dan wegleggen wil ook 9 van de 10x niet Ze beweegt tijdens het huilen druk met haar handjes en voetjes (normaal?) en merk ook dat ze soms nog van die schrik reflexen heeft en daardoor wakker word. Iemand advies? Zou inbakeren helpen? en hoe gaat dat? sorry voor de vele vragen
Ja ik denk zeker dat inbakeren zal helpen! Iman had dit ook en zij is tot 6 maanden ingebakerd geweest in de SwaddleMe.
Hier hetzelfde, lekker gaan proberen. Evt eerst in een hydrofiel met een omslagdoek, zodat je verder nog niets hoeft aan te schaffen.
nou ik las ook weleens dat je het op een bepaalde manier moest aanpakken..bepaalde ritme en dat de 3de dag dan zwaar is ofzo..
wij houden een vast ritme aan, eten, spelen, in de box en moe is naar bed. maar het inbakeren hebben we al vanaf dag 2 gedaan, dus weet niet of daar een terugslag mee komt ofzo. suc6 ermee!
Ik heb de bakerzak besteld (bakerzak.nl) eerste slaapje even tegenspartelen maar na 10 min sliep ze als een roos. 3 uur achter elkaar! Overdag slaapt ze altijd in de bakerzak en snachts doen we haar in de gewone slaapzak. Ik vind het een geweldige uitvinding de bakerzak! Kijk even op de website. dan krijg je een goed beeld van wat het inhoudt. suk6 gr Charlotte
Hoi, Inbakeren is echt een uitkomst! Bij mijn oudste heb ik het vanaf 5 weken gedaan en hij sliep meteen door! Ik heb het boek van Ria Blom, Regelmaat en inbakeren, gekocht en hulp gevraagd bij het consultatie buro. Later heb ik twee bakerzakken gekocht, ook perfect en wat minder omslachtig... Nu heb ik Quinten zodra hij uit het ziekenhuis was ook ingebakerd... Heel veel succes! Groetjes Jessica
Hai, Gewoon uit gaan proberen. Bij ons op het CSB kon ik doeken halen en werd het voorgedaan. Toen het werkte heb ik ze zelf gekocht en teruggegeven. Nu de bakerzak...ook super groetjes Bianca
ja jayden heeft de 1ste maand ook ingebakerd geslapen.perfect hoor!daarna ben ik overgegaan op de slaapzak omdat ik niet zo goed kon inbakeren vond het een heeel gedoe.... hij deed het prima in de slaapzak
Hier met Joris was het precies hetzelfde! Niet willen slapen en alleen op de arm willen en dan zelfs maar heel weinig slapen! Vooral het wapperen met de handjes hield hem de hele tijd wakker... En dan nog die schrikreflexen...! Nadat we hier zijn gaan inbakeren ging het meteen stukken beter! Probeer het eerst met een badcape of hydrofiele luier, zo kan je kijken of het effect heeft! En heb je vragen, je kan altijd bij het CB terecht! Succes en hopelijk heb je snel verandering, want zo word het voor jullie alleen maar met de dag vermoeiender!
echte inbakeren gaat toch heel strak? want ik "baker" elijah ook in, althans hij ligt op een lakentje of wikkeldoek; en dan leg ik zijn armpjes naast zijn lichaam, dan vouw ik de punten over zijn buik en dan een lakentje erover en die laatste doe ik onder het matrasje, meestal als hij wakker is zijn zijn armpjes los.. ik lees dat het echt inbakeren slecht is voor de heupjes, maar nergens waarom.. hij slaapt wel beter zo, ik heb nooit zo'n zak besteld, dat is toch ook wat losser dan? hoe zit dat eigenlijk met omkeren in bed, met zo'n zak?
Ik wilde ook graag gaan inbakeren maar mocht het niet vanwege de heupjes omdat ie een stuitbaby was. Pas als is uitgesloten dat er niets mis mee is mag ik pas inbakeren. Dat is pas augustus! Daarom heb ik een afspraak met een osteopaat gemaakt om te kijken of hij hem rustiger kan krijgen..
Bij de swaddleMe zit er niets om de heupen, alleen de armen liggen er klem mee... Dus is dat misschien een optie?
Ons meisje lag ook in een stuit, maar ik ben in overleg met CB eerder gaan inbakeren dan de drie maanden die ervoor staan. De kinderarts heeft toen iedere keer haar heupen nagekeken. Maar ik was wel blij toen bleek dat de heupjes goed waren. groetjes
nou ik heb uiteindelijk een bakerzak aangeschaft. Ze heeft er gister voor het eerst ingeslapen! Wat ik een groot voordeel vind is dat ik haar nu kan wegleggen (als ze slaapt) zonder dat ze dan gauw weer wakker wordt. Normaal wel altijd en dat kwam voornamelijk door haar eigen bewegingen en schrikreflexen. Ik had haar net op bed gelegd in de bakerzak maar nog steeds als anders gaat ze dan krijsen.. nee niet huilen maar krijsen haha dus heb haar naar beneden gehaald en wiegde haar zo in slaap en kon haar gelukkig zo in de wagen leggen