zou je dit uit de verzekering kunnen krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nou nee hoor, want je eigen kind valt onder dezelfde verzekering.Toen mijn broertje vroeger een raam intrapte in ons huis was het ook niet gedekt onder de Aansprakelijkheidsverzekering omdat je kinderen onder dezelfde verzekering vallen. Een Aansprakelijkheidsverzekering dekt alleen schade die jezelf of andere gedekte gezinsleden veroorzaken aan derden.

Alleen met een andere clausule is het vergoed of met een allrisk inboedelverzekering.

Tis trouwens ook geen WA verzekering maar een Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    WA betekent wettelijke aansprakelijkheid. Dus de verzekering betaalt jouw aansprakelijkheid voor de schade bij een ander.
    Daar valt je eigen kind niet onder.
    Alleen wanneer je een verzekering hebt met daarin een clausule dat ook schade door jezelf of je kinderen vergoed worden, gaat het op, anders niet.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Als je het goed had gelezen, had je gezien dat ik reageerde op iemand waarbij haar kindje de telefoon van iemand anders (dus van derden) had kapot gegooid!

En sorry dat ik het een WA verzekering noemde hoor.....je snapt toch wat ik bedoel!!

4. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    nou ik denk dat je het wel vergoed krijgt hoor...hier had vriendlief een sigaret op de salontafel laten vallen en deze hadden we net 1 jaar...hiervoor ook gebeld en een bedrijf is toen de tafel komen halen en hebben de tafel gemaakt....niks voor hoeven te betalen ook geen eigen risico...

Deel Deze Pagina