zou je een aannemer/klusjesman alleen laten in je huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zou je een aannemer /klusjesman alleen laten in je huis voor een uur

1. ja

2. nee

3. anders..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou er niet zo'n moeite mee hebben, maar mijn man wel. Dus gebeurt het bij ons niet. Inmiddels is dat niet zo'n punt meer: sinds we kinderen hebben, is er drie dagen in de week iemand thuis. Maar toen we beiden nog fulltime werkten, was dat wel erg lastig hoor. Dan moet je dit soort dingen altijd in een vakantie plannen. En bij spoedklussen (lekkage ofzo) kan dat natuurlijk niet. Daarom hebben bijv. onze ouders wel eens op ons huis gepast als we moesten werken en er iemand kwam. Ik vind dat persoonlijk onzin. Van huis uit ben ik gewend dat mijn moeder een eventuele klusjesman 's ochtends binnen liet en aanwees waar het koffiezetapparaat staat. Nooit een probleem opgeleverd.

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja hoor natuurlijk. Als ze willen jatten doen ze dat wel via de prijsopgave van de klus :D :D

Ga niet de hele tijd de werklui op hun vingers kijken, heb wel wat beters te doen

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier pas een verbouwing van 2 weken gehad. En de uitvoeder had gewoon de sleutel van ons huis. Als ik niet thuis was dan konden ze er in.
    En ik ben ook zeker weg geweest.
    Zo veel valt er bij ons niet te halen. :D

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee, nooit.

5. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nee. Er is wel eens eerder iets gestolen.

6. IH5

IH5 Niet meer actief

Ben ik dan misschien te makkelijk in: er was eentje bezig met de CV ketel en ik moest weg maar er zou nog een andere komen voor iets met het water en toen heb ik gewoon die ene uitgelegd hoe hij de deur moest openen en heb hem die andere laten ontvangen haha. Toen ik terug kwam, was die eerste klusjesman er nog en die andere was geweest en was alweer weg. Prima hoor. Ik zou geen uren achtereen weg gaan, maar een uurtje ofzo kan wel toch.

7. Verox

Verox Niet meer actief

Geen probleem. De stucadoor was hier twee weken dagelijks bezig terwijl wij gewoon naar ons werk gingen. We lieten hem s'ochtends binnen en als we s'avonds thuis kwamen was hij weer weg.
    Ik ga klusjesmannen echt niet constant op hun vingers zitten kijken.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nog nooit zoiets aan de hand gehad maar mocht het in de toekomst wel nodig zijn dan zullen we wel moeten denk ik...loop met de oudste 4x op een dag heen en weer naar school. Daar kan ik echt niet een week lang iemand voor regelen.

9. pipootje

pipootje Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen, gewoon omdat je nooit weet wat ze uitvreten in huis, ze hoeven misschien niks te jatten maar misschien zitten ze ondertussen in je post te neuzen of aan je slipjes te sniffen;):D:p of wat dan ook.
    Zelf kom ik voor mn werk wel in huizen waar ik dan alleen ben maar het komt echt niet in mn hoofd op om in de persoonlijke spullen te kijken

10. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nope ik pieker er niet over

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja, mijn man werkt zelf als aannemer, een vreemde nee.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zal misschien ook typisch Belgisch zijn, maar hier moet je mannen die een kleiner klusje komen doen ook ineens ter plekke betalen (ik spreek hier niet over een half huis verbouwen, maar bijvoorbeeld de ketel nakijken, iets van kleine loodgieterij, ...).
    En geen geld in huis telt helaas niet, want die mannen hebben allemaal zo'n meeneem-bancontact mee ;).

Als we zelf echt niet kunnen (meestal kan ik wel wisselen op mijn werk), vraag ik dus mijn schoonmoeder om te komen.

13. mumija

mumija Niet meer actief

Nee. Alleen als het echt niet anders kan, maar dan zo´n kort mogelijke tijd.

14. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ja hoor, geen probleem. Voor een klus meer dan 1 dag krijgen ze een sleutel. Voor een klus van 1 dag laat ik ze 's ochtends binnen en als ik moet werken ga ik naar mijn werk en vraag of ze de deur achter zich dicht willen trekken....
    Ik laat zelf een paar pakken met koekjes achter die ze onbeperkt mogen eten :D

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Absoluut! Mensen die ik niet vertrouw huur ik namelijk niet in.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ligt er natuurlijk wel aan wie, laatst voor 1 dag buiten een schilderklus gehad maar die mochten dus mooi komen als manlief thuis was en er constant iemand thuis was ;).

Ooit eens een heel huis verbouwd en de aannemer had gewoon een sleutel, kwam hem in de ochtend vaak tegen voor op de stoep als ik heen werken ging en in de avond was hij alweer weg als ik thuis kwam. Ik zette koffie en koekjes klaar en dan was het red je er maar mee :D. Als er bijzonderheden waren dan belde ik of legde een briefje neer en in de avond lag er ook een briefje terug met mededelingen of bijzonderheden.

17. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Dit geldt voor ons ook, misschien wat duurder maar ik heb er meer vertrouwen in.

18. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hoeft natuurlijk niet alleen te zijn dat ze iets jatten maar ook omdat je geen toezicht houdt of hij wel doorwerkt misschien houdt hij dat uur Wel pauze en dan moet je hem wel doorbetalen zo redeneert Mn man

19. Koon

Koon Niet meer actief

Prijs voor de klus afspreken ipv per uur.
    En mensen die hier een klus komen doen, komen altijd eerst een offerte opmaken. (Meerdere mensen) dus dan bekijk ik niet alleen wie het goedkoopste is hoor, maar ook wie ik vertrouw.
    Vaak ook wel via via mensen over de vloer gehad maar ook vaak zat via werkspot.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja natuurlijk! Maar wij huren altijd via bekenden en goed aangeschreven bedrijven. Mits ik een 'goed gevoel' heb bij die mannen vind ik het echt geen probleem. Geld, juwelen, waardevolle papieren enz. liggen hier wel altijd standaard in de kluis.

Deel Deze Pagina