Zou je het bij een volgend kind anders doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Bij een eventueel volgend kindje laat ik het liefst geen druppel kv toe. Ik wist niet hoe schadelijk kv is. Maar nu weet ik dat wel.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik weet het ook niet, maar het valt te proberen.
    Wel denk ik dat ze het slikken eerder begrijpen. Dat was bij m'n dochter soms wel frustrerend.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat weet je inderdaad niet.
    Misschien heb ik het zelf wel 'verkeerd' aangepakt hoor door ten tijde dat hij niet at alles los op het bord te leggen ipv als een prakje. Ik vond dat hij dan toch de gezonde dingen binnen kreeg. Beter lekker smullen dan stress en scènes om een prakje dat hij niet wil ..

Ik kan het wel weer eens gaan proberen, alleen willen we dat goede eten dat hij nu doet er eigenlijk even inhouden. En rust, we willen vooral rust! Het gaat nu zo goed met hem -lichamelijk en mentaal- dat we dat niet willen veranderen.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    met onze tweede werd ik wel veel makkelijker... bv met het voeden op verzoek.. en niet angstvallig elke 2 a 3 uur parraat staan... gewoon wat meer loslaten... meer zelf laten doen zodra ze ouder zijn... bij mn eerste was ik heel voorzichtig... gelukkig is mijn man heel anders dus heeft dat wel gecompensseerd... :p maar verder vind ik dat ik het goed doe... dus niet erg veel anders gedaan bij onze tweede meid...

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lekker nog even zo houden dan!
    Of je legt er (af en toe) een beetje samengesteld eten naast en laat m zelf beslissen of ie er van eet of niet.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar misschien is het wel weer een fase die over gaat?
    Ik moet zeggen dat wij gewoon heel erg ontspannen zijn met eten, ze krijgt hetzelfde als wij, eet ze het niet dan niet (en dan doen we ook niet moeilijk over een boterham of bakje yoghurt voor het slapen gaan) en ik moet zeggen dat het bijna nooit voorkomt dat ze bijna niets eet, eigenlijk eet ze altijd heel erg goed... Maargoed, elk kindje is anders natuurlijk en als het je meer rust geeft om te combineren is dat toch prima! ;) Het is minstens zo belangrijk dat er rust in huis is natuurlijk!

Laat slikken ofzo was hier ook niet, madam at zo hele maaltijden weg.
    Maar het lijkt me wel moeilijk voor een 2e ja, want het kan net zo goed een totaal ander kind zijn, en misschien ook wel niet. Misschien was ik ook wel gaan combineren als het bij de 1e niet geheel goed uitgepakt had hoor. Maar hier gaan we het weer precies zo aanpakken. :D

Er is voor ons maar weinig dat wij achteraf anders hadden willen doen. Behalve dan de cosleeper, die hebben we gemist. :D

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Cosleeper ja. En inbakeren en draagdoek ipv -zak had ik wel wilen proberen. Dat had t misschien iets makkelijker gemaakt. Maar denk niet dat t de 'problemen' had kunnen voorkomen.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    :(Hoe schadelijk is het dan??

Wat ik anders zou doen: bv langer doorzetten, niet in een pnd schieten ;) maar goed daar heb ik niks over te zeggen, mijn lieve babytje liefhebben en koesteren..

Praktische dingen: niet bang zijn om te 'verwennen', maar gewoon go with the flow en er van uitgaan dat ze het zelf heel goed aan kunnen geven.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:(

Ik wil niet eens weten wat jij denkt te weten...
    Wat een kul zeg

BV is het allerbeste wat je je kindje kunt geven en kv is een alternatief

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Moest ook even mijn wenkbrauwen optrekken ;)

Mijn dochter heeft de eerste dag en later nog 1x wat fv gehad. Het lukte niet om te drinken, haar temp was wat laag en ze begon ook suf te worden.
    Heb daar ook wel een beetje van gebaald toen ik nog bv gaf. Het schijnt dat een klein beetje kv de darmflora al dusdanig kan veranderen, dat het nooit meer 'perfect' is zeg maar.

Nu denk ik over het hele borstvoeden overigens wel anders dan toen. Maar 'schadelijk' is sowieso heel erg overdreven.

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Alsjeblieft, mensen, geen bv-kv-discussie! Het is net zo interessant. Zelfs Zogelukkig is niet ngesprongen op eerdere kv-berichten:D:D

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 6 maanden gestart met rapley maar geen moeite met samengesteld eten. Vanaf 14 maanden eet ze met bestek en sinds die tijd eet ze ook het liefst prakjes.

Hier is de 2e er nu net.
    Wat we in elk geval anders doen:

- draagdoek
    - co-sleeper
    - ze hoeft niet in eigen bedje te slapen, als ze dat soms doet is het mooi meegenomen en anders mag ze lekker bij ons zijn.
    Bij de oudste had ik toch het gevoel dat die ook in haar eigen bedje moest slapen terwijl het na een paar maanden vanzelf ging.
    - eerder starten met kolven na de bevalling zodat kv niet nodig was.
    Wilde graag voeden zonder tepelhoedje maar dat gaat niet.

Maar hier nu ook weer voeden op verzoek, al pak ik haar overdag na 3 uur wel. Borstvoeding geven zolang als ze wil, met 6 maanden rapley.

Ik ben verder niet heel onzeker ofzo. Wel een ongeduldige moeder, ik hoop dat ik dat nog een keer wat kan veranderen.
    Merk er bij de jongste nog niet zoveel van, hoewel ik vannacht na 3 uur clusteren wel heb gezucht dat ze nu wel eens mocht gaan slapen ;) De oudste is ook lekker ongeduldig, dus dat botst af en toe.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja een draagdoek lijkt me ook heerlijk
    daarnetegen heb ik met volle teugen genoten van de buikdrager.. dus echt spijt/veranderen op dat gebied is niet nodig :)

hooguit dat ik eens een echte draagdoek zou willen proberen.. en dan zou ik daarna wel kiezen
    en met huilbaby was een draagdoek wel handiger geweest wellicht.. vermoed dat ik hem vooral snachts veel vaker gebruikt zou hebben. Nu sliep ze bij mij op schoot... en in een doek zit het dan toch net even wat veiligr mocht ik in slaap vallen :)

maarja.. nr2 gaat er als het goed is niet komen dus tja.. helaas :)

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij zijn zeker heel ontspannen met eten, laat dat voorop staan! Altijd geweest ook; eten is leuk, lekker en gezellig. Heb me er niet vaak zorgen over gemaakt als hij niet at. Maar toen at hij dus NIKS qua warm avondeten en nu dus wel en het is voor hem wel belangrijk om zijn vezels en eiwitten binnen te krijgen. Dus liever zo dan niet of stress, dat willen we niet.

Co-sleeper heb ik ook weleens aan gedacht.

15. susy26

susy26 Niet meer actief

denk niet dat we het veel anders gaan doen bij ons 2e kindje. Denk dat het wat gewender is, w3ant bij een eerste weet je nergens wat vanaf en nu heb je natuurlijk al enige ervaring.

16. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Wat ik bij een tweede zou veranderen is ;

* Een draagdoek aanschaffen (zoonlief huilde veel, sliep weinig, reflux en veel ziek geweest). En zo'n draagdoek had mij het eerste jaar heel wat tillen gescheeld.
    * Hopelijk langer door te gaan met borst voeden. Zoonlief kreeg 1,5jr mama's melk. :cool:
    * Eerder van de nachtvoedingen af.
    * Meer ontspannen met alles omgaan (heb heel wat in de stress gezeten bij zoonlief, en denk nu na alle ervaringen dat het veel makkelijker zal zijn.)
    * Langer bij ons op de kamer, tenminste tot het eerste jaar.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk! sorry

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, nou positief instellen op 1-tig keer per nacht wakker worden vind ik wel heel moeilijk hoor :D. Ik ben namelijk dol op slapen! Maar ik stel me er wel neutraal op in ;)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm wat heb ik anders gedaan... niet eens zo heel veel...

ben alleen meer voor mezelf en mijn kind opgekomen.
    bij de eerste heel snel om laten praten dat borstvoeding toch niet lukte met een prematuur (ja wat wil je als je er direct flesjes in stopt in het zkh en mama er niks van durft te zeggen).
    Bij de tweede (die ook op de kinderafdeling lag) heb ik gewoon net zo lang gedramt tot ze hem geen flesje gaven. En ze waren kwaad hoor. Maar ik was zooo kwaad, was in staat om zo het ziekenhuis uit te rollen (had ks gehad ;)).

Tweede wel borstvoeding gegeven tot 7 maanden. Daarna om laten praten door mijn man.

Dat zou ik nou ook niet meer doen denk ik.

Bij ons zit er geen derde meer in, mijn man wil niet. Maar ik had dolgraag een keer een gewone bevalling meegemaakt of op zijn minst een bevalling waarna ik mijn kind direct bij me zou houden.

20. prettymum

prettymum Niet meer actief

Een volgende baby mag 's nachts wel lekker bij mij op de kamer slapen... In elk geval tot drie, vier maanden.

Fijner voor de baby en ik hoef niet elke keer dat eind te lopen.

Ik denk dus dat ik meer zal handelen uit wat fijn is voor de baby en voor mezelf ipv me druk maken over 'wat als' vraagstukken.

Onze oudste sliep in het begin prima in zijn eigen bed. Schot in de roos dus dat eigen kamertje, dachten wij. Maar toen hij ouder werd hij alsnog wakker. Het maakt waarschijnlijk in de praktijk dus niet zo heel veel uit.

Deel Deze Pagina