Zou je het bij een volgend kind anders doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik heb al 3 kindjes,
    Over een jaar of 2 hoop ik nog zo'n klein wondertje te mogen krijgen.
    Ik ga dan kostte wat het kost de goede medicatie aan vragen die bij het bv geven mag.
    Dit keer heb ik Maar 3 maandjes mogen voeden,waar ik nog geen vrede mee heb,wilde zo graag mijn record van 20 maanden bv te verbeteren.
    Alleen omdat mijn ha te laks was om de juiste medicijn voor te schrijven MOEST ik stoppen met bv geven.
    Pas toen ze 4,5 maand was kreeg ik via de internist de goede Medicatie,maar helaas luktte de bv al niet meer :(

De eerst volgende keer laat ik me dit niet gebeuren.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik denk niet dat er een 3e zal komen, maar als dat wel zo zou zijn en die weer net zoveel zou huilen als mijn andere kindjes, dan zou ik accuut zwangerschapsverlof opnemen of desnoods mijn baan opzeggen.

Nu ben ik 2 keer veel te snel gaan werken terwijl mijn kindjes nog helemaal niet lekker in hun vel zaten en ik zelf ook een wrak was.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lob: ik ben een half jaar thuis geweest ivm geen werk
    en dat beviel inderdaad prima.. ik had dr met 3 maanden echt nooit weg kunnen brengen
    denk dat ik dan zelf jankend op mn werk had gezeten heel de dag :)

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ben bij de 2de meer naar mijn eigen gevoel gaan luisteren ipv de 'regeltjes en goed bedoelde adviezen".

Maar dat komt misschien ook wel omdat je weet dat alles een fase is en dat er wel een einde aan komt. Daarbij ben ik nu een stuk relaxter.

Wat ik wel weer zou doen bij een eventuele 3de en wat ik iedereen zeker kan aanraden is een geboorteplan maken.
    Dat heeft ons zoveel rust gegeven, dat ik me zonder de emotie te laten leiden de juiste keuzes heb kunnen maken.

Dus in mijn geval: bij 40+1 kiezen voor een rustige inleiding en bij wat voor complicatie dan ook gaan voor een keizersnee.
    Daardoor heb ik bijna kunnen genieten van de 2de bevalling, heb ontzettend gelachen en was heel relaxt.

Wat ik wel anders zou doen: in het geboorteplan laten opnemen dat ze de baby NIET wassen voordat de baby bij mij ligt.

Maar ach...al doende leert men!

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wat ik anders doe ( en me voorgenomen had):

- iets minder spastisch proberen discreet te voeden ( ik voed gewoon overal)
    - kraambezoek mag baby gewoon vasthouden, no problem ( natuurlijk mits baby gewoon relax is en het niet erg vindt)
    - vooral allemaal dingen om reflux te voorkomen en dingetjes wat betreft manier van voeden etc
    - vaker op mijn verzoek voeden, als dat nodig is ( werkt prima!)
    - gelijk veel ritme/regelmaat
    - ergonimisch dragen ( fantatsisch!)
    - heel vroeg gaan slapen om je slaap te pakken ( werkt echt!
    - kolven en elke dag flesje aanbiedne vanaf 5 weken ivm eventueel combineren of gewoon om voeding uit handen te kunnen geven, als ik bijv alleen met mn oudste iets wil of moet doen.

Verder ga ik straks weer rapley introduceren als hoofdzaak, en eventueel grof geprakt erbij indien nodig
    En wil ik wat betreft eten alles hetzelfde doen, is me goed bevallen. ( dus niet dat de jongste nu alles eerder mag ofzo, wat ik vaak om me heen zie of hoor)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben bij de tweede iets minder van de regelmaat, maar dat is meer omdat het een enorm makkelijke baby is. De eerste was een premature dysmature huilbaby, dus die had wat meer structuur nodig.

Voor de rest doe ik niet heel veel anders, maar merk wel dat ik nog iets makkelijker ben geworden. Gewoon minder tijd om me helemaal te focussen op mijn kind en of hij alles wel volgens het boekje doet, terwijl ik dat bij de eerste wel meer had en me dan vervolgens weer probeerde gerust te stellen ;)

Deel Deze Pagina