kraam en verjaardagsvisite ..

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    grrrrrrrrr waar ik al bang voor was en eerder heb geuit gaat ws nog gebeuren ook .

Ik ben 15oktober uitgerekend , jongste zoon wordt 17oktober 3 en de oudste wordt 25oktober 7 .
    nu heb ik al van 3 mensen de vraag gehad of zij het goed vinden als ze op kraamvisite komen ook gelijk het verjaardagskadootje mee kunnen nemen voor de jongens anders moeten ze 2 of 3 keer heen en weer :x
    ik wil dat helemaal niet , we krijgen ereen kindje bij en hebben 2 jarige jongens die zijn toch ook belangrijk of zie ik t nou verkeerd ?
    bij een iemand ben ik n beetje bot geweest en eb gezegd dat ze dan niet op kraamvisite hoeven te komen als het allemaal teveel moeite is .
    zij wonen 30min bij ons vandaan dus wat is nou de moeite ?
    mijn vader en andere familie woont in limburg als die vraag van hun zou komen had ik er wel begrip voor maar zij komen gewoon op kraamvisite en verjaardagsvisite ......

nu zit ik te denken om de verjaardagen van de jongens te vieren en een kraamfeest te geven gewoon om te stangen :p
    alle 3 zijn ze toch belangrijk ? als ons meisje nou bijv 10 okt geboren wordt krijg de oudste al ruim 2 weken voor zn verjaardag zn kadootjes wat is dan nog speciaal aan zijn echte verjaardag ??
    grrrrrrrrrrrrrrrr ik kan er zo boos en verdrietig om worden :(

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Tja, het ligt er een beetje aan wie het zijn, maar persoonlijk zou ik ook liever gewoon 1 of 2 keer gaan, dan elke week voor een verjaardag en straks ook kraamvisite bij iemand langs te gaan in drie weken tijd ofzo.
    Mijn kinderen zijn vlak na elkaar jarig, wij combineren de verjaardagen gewoon voor familie/vrienden, vanaf de kleuterschool mogen ze hun eigen kinderfeestje geven en natuurlijk doen we op de dag zelf wel wat extra of geven we wat aan de jarige als gezin, maar verder vind ik dit juist wel prima zo, heb ook niet het idee dat mijn kinderen daar mee zitten. Kraamfeest hebben we ook destijds gecombineerd met de verjaardag van de oudste.
    Van directe familie of goede vrienden die in de buurt wonen, lijkt het me toch wel dat ze even langs kunnen komen op de verjaardagen zelf en op kraamvisite.
    In ieder geval vragen ze het nog, dan kun antwoorden hoe jij er over denkt.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Misschien nu al uitnodigingen versturen voor de verjaardagen, dan weet iedereen dat jullie het 'los' willen vieren.

Wees blij dat de mensen het in ieder geval vragen, dat betekent toch dat ze geinteresseerd zijn in jouw mening erover en kun je er nog wat van zeggen.

4. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het hangt er van af hoe jullie het willen vieren.
    Ik kan me nl voorstellen dat als je 15 okt bent uitgerekend niet op 17 okt je huis vol wil hebben zitten met bezoek. En misschien op 25 okt ook nog niet.

Maar als jullie aangeven de verjaardagen gewoon te vieren, dan zou ik, gezien het feit dat het om kinderen gaat op en neer komen. Voor een volwassen zou ik dat bijv niet doen.
    En worden de verjaardagen niet uitgebreid gevierd omdat ze zo dicht bij de bevaldatum liggen, zou ik zorgen dat als ik op kraamvisite kom ook voor beide jarige een cadeautje meenemen.

Dus ik vind dat het er vooral vanaf hangt hoe jullie het gaan aanpakken en ik zou zorgen dat je dat dus wel nu al gaat communiceren met mensen. Want dat is al bijna nl.

Succes ermee iig want ik haal uit je verhaal op dat jullie er voor kiezen om de verjaardagen te gaan vieren. Lijkt mij verschrikkelijk zwaar en ik zou er zelf niet aan moeten denken.

Liefs Annemiek

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn oudste is van 8 aug en ik was 6 aug uitgerekend. Wij ebben zijn verjaardag gewoon een maand eerdee gevierd.

6. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Als ik in die situatie zou zitten zou ik het andersom doen. Verjaardagen gewoon vieren en daaraan geplakt (aan 1 van die feestjes) ook het kraamfeest / kraamvisite.

Is natuurlijk echt persoonlijk, ik snap dat anderen het misschien anders zouden doen.

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja en zo zal dat de komende 16 jaar nog wel zijn.
    Soort van gemakzucht van het bezoek.
    Het is toch leuker voor een kindje om op zijn echt verjaardag de cadeautjes te krijgen en taart eten!
    Ik snap het wel, ook al zijn we hier fijn gespreid jarig. (behalve de tweeling dan duh..)

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Tja heel eerlijk, ik zit er niet op te wachten om 3 weekenden bij dezelfde familieleden/vrienden op verjaardag te gaan..

Ik zou het dus ook meenemen op kraamvisite.

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik denk dat die mensen dan beter het cadeautje voor de baby mee kunnen nemen op de verjaardag van je andere kinderen. Voor de baby maakt het toch niks uit en dan kunnen je andere kinderen toch gewoon hun verjaardag vieren (dat zou ik zelf wel op 1 dag doen trouwens).

10. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik kan me er eerlijk gezegd wel wat bij voorstellen.

maar belangrijker, zit je er zelf wel op te wachten? hoogzwanger of net bevallen en dan 2 verjaardagen vieren wat toch de nodige rommel met zich mee brengt?
    ik zou de verjaardagen van je kindjes van 3 en 7 volgende vieren en dan daarna kraamvisite. je kan dan je kindje van 7 op de dag zelf nog extra verwennen.

11. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

dat denk ik ook ja

12. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Zo zou ik het ook doen, wel op allebeide oudste kindjes op verjaardag komen en dan het kraamkadootje meenemen.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik denk dat het ook wel een beetje aan je hormonen ligt.....

Zie het van de andere kant, er zijn twee knullen jarig en ergens tussendoor komt er nog een baby. Zelf zou ik peroonlijk ook niet weten waar iemand op zou rekenen en het wil hebben. Ik kan me nl goed voorstellen dat je geen grote verjaardag viert als je op klappen staat en zou me ook wel wat bezwaard voelen. Ik zou er goed over na denken hoe je het zelf zou willen, en dat spoedig kenbaar maken zodat iedereen daar rekening mee kan houden. Zelf had ik denk ik ook de optie, Kadootjes mee Nasr kraambezoek bedacht omdat de kraamtijd erg druk s en ik niet zou verwachten d iemand dan ook nog eens twee verjaardagen zal vieren.

Een kraamfeest zou ik niet organiseren, dan hebben mensen haar al op een verjaardag gezien en is het vreemd nog naar een kraamfeest te gaan.

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

persoonlijk vind ik dat alle 3 de kinderen op hun eigen dag hun eigen verjaardag mogen vieren! Ik houd niet van dat dubbele gedoe, dan is het veel minder speciaal in mijn ogen!

Nee van mij hadden ze 3x mogen komen!!!

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik vind het dapper van je dat je die verjaardagen gewoon wil gaan vieren. Vorig jaar was ik een week na mijn oudste haar verjaardag uitgerekend en ik heb op haar verjaardag alleen mijn ouders en de ooms en tantes uitgenodigd. Ik had de puf niet voor een hok vol. Ik dacht dat mensen die op kraamviste kwamen wel een verjaardagscadeautje voor mijn oudste mee zouden nemen maar daar had ik me dus in vergist... ze is gewoon vergeten..
    Ik kan je dus geen goed advies geven want mijn eigen idee werkte dus niet... (of ik heb gewoon niet echt de meest sociale vrienden.. dat kan natuurlijk ook hahaha)

16. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou ik vind het gewoon sneu voor mn mannetjes :) zij hebben e net als ik niet voor gekozen om in oktober n zusje of dochter te krijgen :) komt gewoon zo uit .
    en zoizo vieren we de verjaardagen van de oudste 2 wel samen want om 3 keer in 2 weken feest te vieren lijkt me ook niet leuk .
    maar vind het niet leuk dat ze voor onze dochter komen en gelijk dan maar t verjaardagskadoo vvoor de jongens achterlaten .
    heb nu gevraagd aan 2 mensen of zij het dan erg vinden om het verjaardagskadootje ingepakt aan mij te geven en dan geef ik het wel op de verjaardag zelf met de mededeling van wie het is .
    we vieren het ws de 23e , volgende week donderdag wordt ik gestript bij de vk en hopelijk zet het dan door of ben ik inmiddels bevallen dus het is nog afwachten he :)

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het ook omdraaien: Als je de jongste wil zien, dan zie je die wel wanneer we de verjaardag van de jongens vieren - heb je daar al een datum voor geplant? Of niet?

18. Als jij het niet zo wil, niet op die manier doen.
    En dat duidelijk maken!

Ik zou sowieso die verjaardagen samen vieren van de jongens.
    Op bijvoorbeeld zaterdag 22 oktober.

Maarja, miss ben je dan net bevallen of hoogzwanger, en of een huis vol visite zo fijn is.

19. tulip

tulip Niet meer actief

Als ik de visite was geweest, dan zou ik naar de verjaardag zijn gekomen en dan ook het kraamcadeautjes meegebracht hebben. Maar dan ook denk 1 keer. Je kunt toch ook echt niet van de visite verwachten dat ze 3 keer komen??? Dan zijn ze zowat een hele maand alleen maar in het weekend naar jullie op en neer aan het rijden... ik zou daar ook niet op zitten te wachten.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ze geeft al aan dat ze de verjaardag van de jongens sowieso samen doet.. dus 2x vind ik op zich niet gek hoor...

Deel Deze Pagina