Zou je je verjaardag eerder vieren omdat een bepaald persoon anders niet kan komen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Saartje1, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij houden alleen rekening met ons eigen gezin en de opa's en oma's. In jullie geval zou ik het niet eerder vieren.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Eerder vieren doen we hier sowieso uit bijgeloof niet. Eerst verjaren en dan pas vieren. Als ze door de weeks jarig zijn en het weekend beter uitkomt doen we het altijd het weekend erna. Ik geeft dit altijd oprijd door aan familie/vrienden zodat ze er rekening mee kunnen houden. Kunnen ze niet? Dan is dat jammer maar daar passen we de verjaardag niet op aan, dan kun je bezig blijven.

Om deze reden zou ik het al helemaal niet verzetten. Blijkbaar is het voor jullie veel belangrijker dan voor hun. Je hebt genoeg alternatieven aangedragen en ja.... Het lijkt niet echt of dat ze zelf ook een beetje willen meebewegen. Zelf zou ik zwemles ook niet afzeggen maar zou dan erna gaan oid.

Maar waarom is het voor jouw dochter zo belangrijk? Misschien is ze nu teleurgesteld maar op de verjaardag zelf, als ze allemaal Kadootjes krijgt zal het haar weinig doen denk ik. Tenminste.....dat is hier altijd wel het geval. Kun je geen feestje plannen met vriendinnetjes uit de klas en haar dan uitnodigen?

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat vind ik een goed idee.

vind het wel een beetje apart als ik het zo lees. lijken bijna wel smoesjes (komt zo over hoor weet niet of het zo is)

4. tulip

tulip Niet meer actief

ligt er idd aan wie het is. De verjaardag van mn dochter wil ik in 2 keer vieren, omdat we een kleine woonkamer hebben en de kindjes anders geen plek hebben om te spelen. Eerst wilde ik het de dag voor haar verjaardag doen voor de 2 vriendenstellen die komen, maar mn beste vriendin kan dan niet (moet werken), dus doe ik het een weekje later. Achteraf wel fijn denk ik, want 2 dagen achter elkaar vind ik ook wel erg druk.

Maar ik heb bv ook een schoonzus die mij niet zo ligt, als die niet kon zou ik het nooit verschuiven.

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Om de reden die jij geeft, zou ik het niet doen.
    Je hebt al een aantal opties gegeven en dan kan ze niet, op een gegeven moment houd gewoon op.
    Of je moet er zelf geen problemen mee hebben om het eerder te vieren.

Ik vier de verjaardagen wanneer het ons het beste uitkomt en dat is soms al niet makkelijk, aangezien ik vaak 's weekends werk. Als ik dan ook nog rekening moet houden met anderen is het einde zoek.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben de eerste verjaardag van onze dochter verzet, wilde eignelijk op de zaterdag maar omdat "vrienden" van ons niet konden hadden we zoiets nou dan zetten we het naar de zondag...
    Nou NOOOOIIITTT meer!!!

Want ik kreeg een paar dagen van te voren een sms of ze misschien toch niet een andere tijd (wij hadden die zondag van 13 - 17 gereserveerd voor de verjaardag ) konden komen want ze wilde toch ook nog wel graag bij zijn ouders op bezoek :x Nou wat denk jezelf ???
    Nee dus! We hadden het al verzet en dan ook nog eens vragen of het een andere tijd kon ? Echt niet!
    Uiteindelijk zijn ze wel gekomen maar het was volgens mij niet van harte.... Daarna is de vriendschap eigenlijk ook vrij snel over gegaan want wij waren er helemaal klaar mee (al speelde daarbij nog wel wat dingen )

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #27 nijntje1984, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    Nee, ik hou er geen rekening mee.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Als het om een andere reden geweest zou zijn zou ik het wel gedaan hebben. Maar als die moeder niet eens die zwemles af kan zeggen of daarna kan komen zou ik die moeite niet doen, ws heeft ze dan wel weer een zelfde soort reden om alsnog niet te komen. Ik weet niet van hoe laat tot hoe laat jullie de verjaardag vieren, maar kan het vriendinnetje niet na de zwemles gezellig bij jullie komen eten oid? Vind het wel raar, helemaal als de moeder ook nog eens een vriendin van je is..

9. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ligt een beetje aan de persoon die niet kan...
    maar inprinciepe vier ik (en mijn kids) gewoon de verjaardag wanneer het ons uitkomt!

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ow ik lees nu pas je latere bericht dat het om het vriendinnetje gaat...
    ik zou het dan tocht gewoon op de dag zelf vieren (en tegen de moeder van de vriendin zeggen, jammer dat ze niet 1x kan overslaan met zwemmen!)
    het is dan misschien jammer voor je dochter, maar ook dit is iets wat ze zal moeten leren... en als je nu al rekening moet houden met vriendinnetjes, blijf je in de toekomst waarschijnlijk aan het schuiven...
    het zou er namelijk op neer komen dat ooms en tantes (en wie er nog meer komt op de verjaardag) moeten wijken voor 1 vriendinnetje?

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Nee, ik doe het wanneer het mij uitkomt. Als ze op die dag niet kunnen mogen ze wel een andere dag komen.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    We houden alleen rekening met onze ouders en zussen. We hebben niet zo'n grote familie en zij willen er toch wel graag bij zijn. Maar soms kan dat niet vanwege onregelmatige diensten. Dus dan wordt het wel eens verschoven, als ze echt niet kunnen. Voor de rest hou ik met niemand rekening, want dan blijf je aan de gang. De verjaardag draait om de jarige, niet om de visite.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

dan zal die gene toch echt pech hebben
    ik vier alle verjaardagen op hun eigen dag
    niet op andere dagen en ga ook echt niet iets verzetten of schuifen
    hi hi daar ben ik niet voor:)

14. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Nee, dan komen ze maar een andere keer.en anders niet.

15. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ligt er idd aan voor wie je wilt schuiven. Ik zou voor mijn beste vriendin ook niet de verjaardag schuiven ;). Dan komt ze gezellig een andere keer dan kunnen we ook gezellig kletsen dan met zoveel visite. Als jij perse de verjaardag een week eerder wilt vieren omdat dan de beste vriendin van je dochtertje kan komen, moet je dat doen. Maar zo te lezen werkt haar moeder ook niet echt mee, dus dan zou ik het zo laten en hun een andere keer laten komen. Hun hebben blijkbaar belangrijkere dingen te doen, dan naar de verjaardag te komen (niet verkeerd bedoeld) dus dan zou ik er ook niet zoveel moeite voor doen.

16. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik niet. Het is bij mij elk jaar hetzelfde liedje, ik zeg ik vier me verjaardag dan en dan en toch presteren het mensen om andere dagen te komen. Dus nee ik zeg gewoon waneer ik me verjaardag vier, komen ze niet dan pech....ben er wel een beetje klaar mee!

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn eigen verjaardag laat ik er even buiten.

Die moeder van dat meisje vind ik in een kwaad dag licht gesteld worden.

De reden van het zwemmen. Het kan zijn dat er proef zwemmen is ect ect ze vlak voor de diploma zit. Daar bij zwemles kost een hele hoop geld. En kan zijn dat je je les dan kwijt bent.

Daar bij. Die moeder zal haar goede redenen hebben ook al is het kind goed bevriend met jou dochter.

Als iemand echt niet kan hoeft het niet meteen te betekenen dat ze het niet belangrijk vinden( minder belangrijk dat dat jij het als moeder vind in elk geval dat wel)

Jou dochter leert op deze manier ook met teleurstellingen om gaan.

Waarom vraag je dat meisje niet om op een woensdag middag wat te doen dan zijn de meeste kinderen vrij uit school en ga je met die meiden opstap. Dan heeft ze ook nog meer aan dat vriendinnetje dan op de dag zelf met de rest van het bezoek.

Vele teleurstellingen zullen volgen.

Succes ermee.

En blijft die moeder hier na stug doen ect ect dan weet je je antwoord en is het jamemr voor je dochter maar dan zal die vriendschap met dat meisje uit eindelijk ook doodbloeden.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als het een bijzonder dierbaar iemand is die heel graag wil komen maar echt niet op de dag zelf kan dan wel. Zeker als m'n kind het ook nog erg leuk zou vinden als diegene erbij was.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lees nu pas je hele verhaal. Om deze redenen zou ik echt niet de verjaardag van mijn kind verzetten. Het gaat tenslotte maar om een zwemles notabene! Je hebt zoveel alternatieven gegeven en die moeder wil alleen op een door haar aangegeven dag?! Het moet niet veel gekker worden, komt erg egoïstisch en dominerend over. :( Het zou bij mij de "vriendschap" ernstig doen bekoelen zoiets. Jammer voor je meisje maar ik zou het haar gewoon uitleggen en ze zal ongetwijfeld toch wel een leuke verjaardag hebben met lekkere taart en veel kado'tjes! ;)

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De reden van het zwemmen. Het kan zijn dat er proef zwemmen is ect ect ze vlak voor de diploma zit. Daar bij zwemles kost een hele hoop geld. En kan zijn dat je je les dan kwijt bent.

Mijn zoon zat opzwemles. Je kreeg voor 5 weken zwemlessen als je eens een keer niet kon of wat dan ook en je kwam in week zes dan had je kans dat jeje zwemles kwijt was:( A 6 euro per stuk) Dus als dat een reden zou kunnen zijn snap ik waarom die moeder zwemmen niet afzegt plus. Dat ze ook vaak proefzwemmen hebben voor hun diploma wat ook hier zo eens zou kunnen zijn.

Wilde het toch even toelichten. Waarom zwemles gewoon door gaat.

Ik zou ook gegaan zijn naar zwemles en persoonlijk dan daarna gegaan zijn. Mits er niet nog iets op het programma stond wat ik van t.s begreep komen de ouders op bezoek waar die vriendin even tijd aan wilt besteden en daarom het niet wilt veranderen. Dat vriendinnetje vind het misschien zelfs leuker om dan opa en oma te zien. Misschien daarom de afweging van die moeder met andere voorstellen.

Zo kijk ik er tegen aan.

Deel Deze Pagina