Zou je mee betalen aan parkeergeld??

Discussie in 'De lounge' gestart door tukker, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je houd je nu voor vanavond heel erg vast aan het parkeergeld. Als je daar vanavond plotseling een heel ding van gaat maken begrijpt ze er niks van. Mijn advies is; laat dat los. Ga gezellig winkelen en na afloop wat drinken. Heb een leuke avond en bespreek in de kroeg jouw ergernis. Maak daar samen afspraken over hoe jullie met geld omgaan.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als je alleen was gegaan, had je ook alleen voor de kosten op moeten draaien, je vraagt haar zoals je zegt mee uit eigen belang, voor de gezelligheid. Ik zou er dan niet zo'n punt van maken dat ze niet mee betaald. Ik zou al blij zijn dat ze meegaat en je net alleen hoeft!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zelf betaal ik altijd mee maar ik zou hier zelf absoluut geen probleem van maken. Jij wil winkelen en vraagt haar mee. Als je alleen zou gaan zou je ook rijden en de parkeerkosten betalen waarom verwacht je hierin een bijdrage? Bij het drinken zou ik zeggen samsam?
    Maak er een fijne avond van!

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Loesje, dat is ook zo..wil ook gewoon een gezellige avond hebben.Wil geen kinderachtig gedoe. mamavanmeisje,Ik zie wel wat er gebeurd..is het weer het zelfde liedje dan wil ik het wel bespreekbaar maken. Maar het valt mij wel op dat alle meiden gewoon uit zich zelf ''iets" zouden doen. Ik ga shoppen doei!

5. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    als ik met iemand mee ga en zei gaat parkeergeld betalen loop ik altijd mee om te vragen of ze wel genoeg heeft en dat ik ook wel los geld heb dan gooi ik er ook wat in of zeg die persoon nee joh heb al.maar ga nooit afstand nemen maar wil wel op wijzen dat jij hij meevraagt.ze zal misschien wel denken tjah als ik niet mee ging zou ze dat ook doen en misschien denkt ze ook van zei heeft me meegevraagd ik niet haar.

6. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Gewoon iets van zeggen hoor. en dan met een geintje....

7. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    ik zou het uit mezelf aanbieden om mee te betalen.
    Maar ik heb het ook wel eens gehad, een ander ging mij vragen om mee te gaan shoppen aangezien ik een auto heb reed ik. Maar ik mocht ook nog 15 euro aan parkeergeld betalen en de lunch heb hier niets van terug gezien. dus dit was voor mij eenmalig ondanks dat ze mij mee vroeg heb ik alles kunnen betalen baalde hier thuis ook flink van. Heb aangegeven volgende keer wil ik wel mee maar met de bus en ieder betaald voor zich.

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Dat het niet in haar hoofd opkomt om iets bij te leggen aan bijv parkeren of benzine.
    Is toch logisch, tenminste zo zie ik het wel..

Veel plezier met shoppen! :D

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou het gewoon luchtig aanpakken? Bij de automaat: heb je nog 2 euro/kleingeld, want ik heb geen kleingeld meer .. Zoiets :)

En misschien gaat het wel automatisch/onbewust bij je vriendin.. 'Tukker betaald altijd parkeergeld, en ze hoeft van mij niks?'

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.926
    5.240
    113
    Home
    het zou niet bij me opkomen om een ander alles te laten betalen.
    ook al vraagt iemand anders je mee is toch normaal om te delen tenminste zo zie ik het ;)

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Moeilijk, zou er niet om vragen.
    Vind het een beetje een rare gang van zaken, en het anders zo bespelen dat ze met de bus moet komen.

Zou het niet kunnen vragen, maar wel bespelen dat het toch wel eens duidelijk word dat een ander ook wel eens kan trakteren.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vind het ook niet eer dan normaal hoor dat je beide wat doet. als ik met vriendin ga en zij rijd betaal ik ook de parkeerkosten. of ik trakteer. en andersom net zo. behalve als we voor onze verjaardag gaan dan betaald de jarige niks.......

mijn sma ziet dat denk ik ook anders die betaald nooit mee en trakteert ook nooit. ze komt wel eens logeren en dan nog betaal ik alles. nog niet eens een ijsje voor de kids....... vind dit ook storend maar tegen sma zeg je het toch minder snel in mijn geval tenminste erger me er alleen aan hahaha.....

zou dus wel een soort van hints geven of gewoon heel direct dat je het fijn vind om de kosten te delen.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij zijn vorige keer met mijn zusje meegereden van Tilburg naar rotterdam. Ik en mijn zus hebben toen voor haar het parkeren betaald en een drankje op het terras. Benzine geld wilde ze niet en vond het zo dan ook goed geregeld.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zou het ook niet zo snel vragen.. Ik ben gewoon niet zo handig met dat soort dingen.
    Maar als ik jou vriendin was.. Zou ik denk dan wel bijv koffie halen voor ons. Of een keer het parkeergeld betalen als dat beter uitkomt...
    Ben niet zo bijdehand met dat soort dingen... Restje verlegenheid denk ik. Maar vind het ook niet kunnen dat een ander altijd alles betaald dus dat probeer ik dan toch wel te voorkomen :)

15. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb een vriendin die niet zo goed durft te autorijden en soms vraagt ze of ik mee ga de stad in .
    Dan vind zij het net zo goed om op de fiets te gaan, maar ik haal haar dan altijd op met de auto.
    Ik vind het dan niet meer dan normaal dat ik het parkeren zelf betaal (ik wil tenslotte met de auto), maar ze stopt me altijd wat geld toe of betaald een drankje als we wat gaan drinken.

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou, als ik de vriendin was, uit mezelf wel aanbieden parkeergeld of een hapje/drankje te betalen.
    Als ik echter degene was die altijd reed, zou ik er niets van zeggen. Ik wil met de auto, ik kies derhalve voor betaald parkeren. Lunch of een drankje zou ik dan overigens ook wel alleen voor mezelf betalen :p maar lijkt me dat je vriendin dat ook geen probleem vindt.

17. danip

danip Niet meer actief

Ik zou het gewoon los van dit uitstapje eens bespreken. Gewoon aangeven dat je het niet leuk vind dat ze niet ook eens wat betaald als jullie samen weg zijn.

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik zou wel de enige zijn.
    Maar ik vraag me juist af waarom jij haar telkens mee vraagt als je hieraan ergert?

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou geen geld ofzo vragen jij vraagt haar mee.

20. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Ik heb geen rijbewijs en mijn vriendin rijd altijd.
    Maar ik betaal altijd de parkeer kosten! En 1 drankje of hapje

Deel Deze Pagina