Hoi, ik vraag me ineens af of het leuk is om Moderator te worden van een forum/chatsite... Wat zijn de voor- en nadelen en hoe word je het? Is het allemaal vrijwilligers werk en hoeveel tijd gaat erin zitten?
Ik ben moderator bij de fanclub (en daarnaast beheer ik de email) en dit is erg druk, maar ook erg leuk. Ben er elke dag sowieso wel een half uur mee bezig, als het druk is al vaak langer.
Ik zou t ook wel leuk vinden, maar ben bang dat ik het op een gegeven moment gaat verwaarlozen ivm tijdgebrek..
Wij doen het inderdaad op vrijwillige basis en het is erg leuk om te doen. We werken zelf allemaal en moderaten dus in onze vrije tijd. Soms ben je veel online en soms ook heel weinig.
op een forum zoals hier waar ik toch al veel zit ja dat zou ik best leuk vinden denk ik. op een forum waar veel rellen zijn niet omdat je dan als mod gewoon niet mee kunt forumen omdat je dan een naam hebt
Ik zou er absoluut niks voor voelen. Teveel werk en het werk lijkt me niet zo interessant. Ik ben blij dat dit werk goed gedaan wordt door andere
Hier op ZP lijkt het me erg leuk om te doen. Ben hier toch al wel elke dag even actief haha! (Dus, mocht er ooit een "vacature" zijn... ). Op een ander forum dat ik niet zo goed ken niet
Heb erg lang zelf een server beheerd/gedraaid met wereldwijde chatrooms ( toen was downloaden etc nog niet strafbaar dus nu zon 10 jaar gestopt) en ik vond het heel erg leuk om te doen.
Het lijkt mij ook leuk hoor! Zeker op zo'n groot forum. Ik vind het ook mooi om te zien hoe gemoederlijk het er hier aan toe gaat, zeker ook omdat de meesten hun eerlijke mening op een vriendelijke manier geven! Ben nog niet zo lang lid, maar voel me helemaal thuis. En daarom zou ik hier wel moderator willen zijn.
Ik heb een eigen tuningclub gehad, en was beheerder van de site/het forum. Was aardig wat werk, maar wel erg leuk!
ik ben moderator geweest van het jonge gezinnen forum , was wel leuk maar ook wel lastig om te schakelen tussen lid en moderator , heb ook bijna niemand verteld dat ik het deed daarnaat heb ik al 6 jaar een eigen forum voor moeders uit oktober 2004 wat nog steeds erg actief is
Ik ben beheerder op een profielensite en moet dus de profielen en de inhoud daarvan in de gaten houden, en mensen helpen die problemen met hun profielen hebben.. Ik vind het echt zó leuk om te doen! Mensen die zich niet aan de regels houden waarschuwen, waarna ze boos worden en boze berichten sturen naar het beheer, waarna je ze vervolgens kunt bannen.. Oooh ik vind het heerlijk
Je wordt gevraagd of aangedragen en sommige sturen een pb naar het beheer. Ook wordtner soms een oproep geplaatst dat er nieuwe moderators worden gezocht. De tijd varieert, wij hebben allemaal een baan dus gaat het alleen met vrije tijd. De ene keer ben ik een paar uur per week online en de andere keer heel veel. Het ligt er maar net aan.
ik voel er niks voor. zeker van een grote site ben je heel wat uurtjes van de dag kwijt. en je krijgt alles over je heen en moet bepalen wie wel of wie niet toegelaten wordt en/ of gestraft wordt en er weer af moet. maar de meeste tijd en frustraties gaan zitten in de site onderhouden. als er iets mee is moet je het oplossen en soms is dat eenvoudiger gezegd dan gedaan. ik heb een aantal jaar 2 internet sites gehad en daar was ik toch zeker wel 5 tot 6 uur per dag mee bezig.(vaak zelfs meer) mensen gaven wel reacties ook maar het was geen forum. het is behoorlijk veel werk, een site te opbouwen, alles wat erop moet te schrijven en/ of bewerken. en alles up to date te houden. nu was het wel een informatieve site dus da's heel anders dan een forum. maar een forum met zoveel leden,daar gaat heel wat in om hoor, vergis je niet.als je tijd zat hebt is het leuk om te doen. ik heb er wel een aantal jaar met plezier aan gewerkt.
Ik denk dat het over het algemeen best mee valt met de tijd die je er aan kwijt bent...alleen ten tijden van rellen ben je wat langer bezig denk ik Ik voel me hier af en toe al een soort van moderator door dat ik heel veel pb's krijg met vragen over babyspullen en alles wat daar mee te maken heeft. Maar dat geeft niet als ik iemand kan helpen doe ik dat natuuurlijk graag, alleen de wekdagen duren soms wel wat langer...