nee, ik zal wel blijven werken, dan wel een dagje minder, maar ik wil wel bezig blijven. ook voor mn sociale contacten en onder de mensen blijven. En ik wil ook gewoon 'sanne' zijn, en niet alleen maar 'mama'
Nee ik zou willen blijven werken. Ik ben niet weggelegd als thuisblijf moeder verveel me nu al dood. En ben blij als mn man thuis komt zodat ik nog eens iemand zie!
Ja, direct. Maar moet er wel bijzeggen dat ik mijn werk niet leuk vind. Ik ga een nieuwe opleiding doen om mijn droombaan te kunnen krijgen en dan zou ik wel koste wat kost willen werken!
ik zou absoluut niet willen stoppen met werken omdat ik mijn werk erg leuk vind, de contacten met patiënten en collega's en ik mijzelf daardoor blijf ontwikkelen en je wereld niet alleen maar om de kinderen draait. wel zou ik nooit fulltime willen werken met kinderen of je moet niet veel te willen hebben natuurlijk, dan is het niet anders.
Nee, ik zou er echt gek van worden! Ik vind het natuurlijk hartstikke leuk om bij m'n kindjes te zijn, maar dag in dag uit thuis zitten lijkt me nou ook niet alles... Ik heb de baan waar ik altijd al van gedroomd heb, dus ik denk dat het nog heel lang duurt voordat ik daarop uitgekeken ben.
Nee, inkomen is de tweede reden waarom ik werk. We zouden op zich kunnen leven van mijn man's salaris, maar niet in het huis waarin we nu wonen. De eerste (veruit) is dat ik ergens wil komen met mijn werk. Ik ben 1 dag thuis en mijn man ook. Heerlijk zo. Als alle kindjes straks op school zitten zou ik dezelfde uren werken, maar zorgen dat ik zoveel mogelijk na school thuis ben. Weet niet of dat gaat lukken.
Euhm? Buiten je werk zou je geen sociale contacten kunnen opbouwen en niks anders kunnen bedenken als het huishouden?
Nee, ik vind het echt saai om thuis te zijn doordeweeks. Maar dat komt natuurlijk mede doordat mijn zoontjes allebei al naar school gaan. Mijn vriendinnen zijn ook het werk. 1 vriendin werkt niet, maar die zie ik al 1 ochtend per week. Ik werk 3 dagen onder schooltijd, dus kan mijn kinderen altijd zelf naar school brengen en weer ophalen. Ik vind dit heerlijk. Dan heb ik dus nog 2 ochtenden voor mezelf. En moet eerlijk zeggen dat ik me dan nog zelfs wel eens verveel. Dus nee, stoppen met werken zou ik echt niet gelukkiger van worden.
Ja, ik zou wel stoppen, maar voor een jaartje ofzo. Zou het werken toch weer gaan missen op lange termijn
Ja dan zou ik vanaf de geboorte zijn thuis gebleven. Mijn vriend had het ook graag zo gezien maar kreeg geen vast contract waardoor hij nu een stuk minder verdiend. Ik zou het wel missen het werken, maar als ik mocht kiezen bleef ik thuis.
Dat heb ik ook idd. Mijn beide kinderen zitten op school dus ik vond het heerlijk om de ochtenden te werken en kon ze altijd zelf uit school halen. Nu zit ik thuis ivm zwangerschap en merk ik gewoon hoe saai het soms kan zijn. En ja ik deed toch wel sociale contacten op tijdens me werk. Een praatje in de super markt maak ik niet snel en verder wonen hier in de buurt niemand die thuis blijft ( op eentje na) Maar toch als straks onze kleine is geboren heb ik een jaar ouderschaps en daar kijk ik wel naar uit! heerlijk met me frummel tutten. overigens om antwoord te geven op de vraagok als het financieel kon zou ik niet stoppen met werken. Ik vind het fijn me eigen geld te hebben en onafhankelijk te zijn. Maar mijn man zijn werk is gewoon nu nog onzeker dus stoppen zit er niet in.
JA! heb altijd gezegd, als ik een miljoen win ga ik toch door met werken. na onze verhuizing ben ik daarop teruggekomen veels te veel leuke dingen om ons heen om van te genieten en nu ook die kleine er nog bij. moet je voorstellen dat je vent ook lekker bij je is. heerlijk!
Absoluut niet,ik vind mijn werk leuk en ik begin me nu in mijn verlof aardig te vervelen. Merk gewoon dat ik minder te vertellen heb en het huishouden heb ik nu ook wel gezien.
Tot begin dit jaar had ik gelijk JA gezegd! Maar ik heb nu zo'n leuke baan dat ik dat echt niet meer zou willen.
Nee, ik zou niet stoppen met werken! Ik vind mijn werk hartstikke leuk en ik vind het heerlijk om even thuis weg te zijn. Bovendien is een gemiddelde werkdag minder pittig dan een hele dag met mijn (actieve) zoontje haha. Dus hij is lekker aan het spelen op het kdv en ik ben lekker mijn ding aan het doen!
De ´fout´ die ik nu wel gemaakt zie worden in dit topic is dat werkende moeders het thuiszitten tijdens vakanties, verlof etc inbeelden als het leven van een thuisblijfmoeder, maar dat is natuurlijk niet zo. Zo ben ik bijv sowieso 2 a 3 ochtenden in de week de hele ochtend vrijwilliger. Als de vakantie aan de gang is en dit tijdelijk wegvalt verveel ik me soms ook weleens hoor.
Ik denk ook dat dat de fout is als je tijdelijk thuis bent deel je je leven toch heel anders in als dat je standaard thuis bent, dan pak je of meer hobbies op, of evt ee thuisstudie of wat je zegt iets vrijwilligs / voor je omgeving of familie.
Ik heb nee geantwoord. Ik werk niet alleen maar voor het geld, maar om meerdere redenen. Maar ik zou het werk wel zo inrichten dat er altijd iemand thuis zou zijn voor onze zoon (oftewel mijn vriend zou dan ook parttime moeten gaan werken).