Zou je stoppen met werken..

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou je stoppen met werken, als dat financieel zou kunnen?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ja, als het zou kunnen zou ik dat zeker doen.

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    #122 Doortje25, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    Op dit moment zeg ik van niet, maar de kleine is er nog niet dus misschien denk ik er straks wel heel anders over.

Ik ontvang een Wajong-uitkering en ben op mijn 19e om 2 'handicaps' 100% afgekeurd. Om die reden ben ik juist weer een opleiding gaan doen en nu sta ik 2 dagen in de week voor de klas en dat vind ik heerlijk. Soms staan mensen er wel van te kijken, ik had er ook voor kunnen kiezen om volledig afgekeurd te blijven. Maar in mijn ogen is dat geen optie, 'iedereen' werkt toch!

Ik ben veel thuis geweest tijdens deze zwangerschap, terwijl ik me prima voelde en dat is even leuk, maar na een tijdje werd ik het wel zat. Ik miste de sociale contacten met collega's, ouders en kinderen. Ook het bezig zijn met even iets anders dan de honden en het huishouden miste ik. Daarbij had ik totaal geen ritme en kwam er juist steeds minder uit mijn handen, naarmate ik langer thuis was.

Dus voor nu zeg ik nee, ik zou er depressief van worden denk. Maar met een kleintje is het ook wel weer heerlijk om thuis te zijn natuurlijk. Mijn ene vriendin zou er zo voor tekenen als ze kon, maar een andere vriendin zegt dat ze het juist fijn vindt om er even uit te zijn en geen 'mama' te zijn. Ik ben benieuwd hoe ik dat zal ervaren!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nou, ik heb al niet zo veel vrienden en de vrienden die ik heb werken... als ik thuis zou zijn dan zijn die dus aan het werk.

4. tulip

tulip Niet meer actief

nee, maar wat ik bedoel is dat het nu voor kan komen dat je vrienden kunnen wanneer jij toevallig moet werken of iets anders hebt dat je niet op een andere dag kan doen, omdat je dan moet werken.
    Ik ben nu heel flexibel en hoef dus niet zo vaak nee te zeggen. Ook einde van de middag of s avonds. Nu ging ik na visite oid op tijd naar huis, om op tijd te kunnen eten om alle spullen voor een werkdag weer klaar te moeten leggen. Ik fiets nu gerust om half 5 nog naar mn ouders om daar te eten en dan vlak voor bedtijd van meisje (7 uur/half8) weer terug te komen. Ik ben overal veel relaxter in.

5. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ik zou wel een stuk minder gaan werken. vind me werk erg leuk en inderdaad de sociale contacten zou ik ook missen.

Deel Deze Pagina