Ik geef m krackertjes komkommer of n stuk tomaatje. Of van die natuurlijke smaakloze dreumes chipsjes. Ben benieuwd wat jullie allemaal geven. Misschien haal ik er wat tips uit.. Alvast dank
Knijpfruit, komkommer, tarwecracker, rozijntjes, speculaaskoekje, gekruide soepstengel (licht gekruid). Verder in plaas van speculaas of rozijnen krijgt ze ook wel eens een spekje of een gewoon kinderkoekje/cakeje net wat ik in huis heb gehaald. En dan in het weekend krijgt ze wel eens een ijsje bij oma of als het warm is buiten.
Nog geen dreumes, maar toch. Zoontje krijgt eigenlijk vanalles wel. Wil hem een gezond eetpatroon aanleren met ook af en toe iets lekkers. Hij krijgt als tussendoortje gewoon een rijstwafel, een soepstengel, maar ook wel een volkoren kaakje of een klein stukje speculaas. En als ik bijvoorbeeld een handje pepernoten eet, krijgt hij er ook 1 om te proeven. Heel afwisselend dus eigenlijk. Er zin ook dagen dat hij enkel fruit krijgt: nu bijvoorbeeld vaak mandarijntjes. Vindt hij heerlijk. En wat ik een voordeel vind van het feit dat hij ook af en toe wel iets 'lekkers' krijgt (al is dat nog vrij beperkt), dat het niet bijzonder is voor hem. Hij kan gerust een hapje van een kaakje of speculaasje nemen en daarna weer verder gaan met fruit. Soms eet hij zelfs liever alleen een mandarijntje (omdat hij 's ochtends lang slaapt, combineer ik het vaak bij het middagtussendoortje).
fruit fruit en nog meer fruit. koekjes en rouwe groentes lust ze niet, rijstwafel enz moet ze ook niet. dus hier 3 stuks fruit pd en een doosje rozijntjes.
Hier eigenlijk alleen s morgens tussendoortje want s middags slaapt hij. Maar vaak fruit of nijntje koek, doosje rozijntjes ( vaak ook handig voor onderweg), fruitreepje van nestle.
fruit, komkommer, tomaat, paprika, wortel, stukje kaas, stukje worst, bisquitje, goodies chips, maisboogjes, soepstengel, rijstewafel, ontbijtkoek, eierkoek, rozijntjes, gekookt eitje, droog melba toastje, droge volkoren cracker, knijpmoes
Zeg eh... Wanneer zijn ze nu dreumes dan? Vanaf 1 jaar is het een peuter. Maar vanaf wanneer een dreumes? Of is dat hetzelfde? Tussendoortjes hier: zijn eigen vingers/vuist... Het liefst twee tegelijk
Oke, op het cb noemen ze vanaf 1 jaar peuter namelijk. ...maar zou kunnen hoor Weet ik dat als ze het over een dreumes hebben
Boogies chips en goodies chips en rijstewafel krijgt ie al en druifjes vindt ie heerlijk zn fruithapje krijgt ie zoiezo. Rozijntjes ook maar niet uit die kleine doosjes zal die ns nemen. Eierkoek ontbijtkoek en soepstengels neem ik ook mee. Thnx
Echt tussendoortje buiten huis: koekjes goodies bijv en sap zonder t.suiker. Thuis gewoon fruit en kwark en rijstenwafel of crackers
Voor mij is een kind een dreumes op het moment dat hij /zij kan lopen. Mijn zoon is nu 12 maanden maar kan nog niet (zelfstandig) lopen dus lekker nog een baby (heel persoonlijk hoor) 0-1 jaar baby 1-2 jaar dreumes 2-4 jaar peuter 2-4 jaar kleuter 6-10 jaar schoolkind 10-18 jaar tiener 18-25 jaar jongvolwassen 25-65 jaar volwassen 65-75 jaar oudere 75-85 jaar bejaard 85+ jaar hoog bejaard zo iets tussendoortjes: - fruit - kwark - yoghurt - kinderkoekje - soepstengel - cracker - toastje - ontbijtkoek - krentenbol - rauwkost - knijpfruit - rijstwafel (met smaakje of zonder) - stukje kaas of worst - popcorn (zonder toevoegingen)
Rijstwafels naturel of van Goodies met appel kaneel smaak, rozijntjes, fruit, Verkade volkoren biscuitje, heb nu iets gekocht van Ella's kitchen als snoep, Goodies fruitgums, volkoren cracotte, Nestlé fruitreepje, fruitreepje gedroogd fruit van AH. Gewoon snoep koop ik niet want tot nu toe vindt mijn oudste het elke keer niet lekker als ze het ergens krijgt.
Hier nog geen dreumes, maar wij geven nu halve avocado, yoghurt en als extra wat maisboogies maar dit is meer een snack dus die krijgt ze elke dag wel. Ik ben nog niet begonnen aan stukjes komkommer. Dat vind ik nog te hard.