Wat voor tussendoortjes geven jullie je dreumes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mireia, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef m krackertjes komkommer of n stuk tomaatje. Of van die natuurlijke smaakloze dreumes chipsjes.

Ben benieuwd wat jullie allemaal geven.

Misschien haal ik er wat tips uit..

Alvast dank

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Rijstwafeltje, tomaatje, stukje komkommer of heeel soms stukje soepstengel

3. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Knijpfruit, komkommer, tarwecracker, rozijntjes, speculaaskoekje, gekruide soepstengel (licht gekruid). Verder in plaas van speculaas of rozijnen krijgt ze ook wel eens een spekje of een gewoon kinderkoekje/cakeje net wat ik in huis heb gehaald. En dan in het weekend krijgt ze wel eens een ijsje bij oma of als het warm is buiten.

4. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Nog geen dreumes, maar toch. Zoontje krijgt eigenlijk vanalles wel. Wil hem een gezond eetpatroon aanleren met ook af en toe iets lekkers. Hij krijgt als tussendoortje gewoon een rijstwafel, een soepstengel, maar ook wel een volkoren kaakje of een klein stukje speculaas. En als ik bijvoorbeeld een handje pepernoten eet, krijgt hij er ook 1 om te proeven. Heel afwisselend dus eigenlijk. Er zin ook dagen dat hij enkel fruit krijgt: nu bijvoorbeeld vaak mandarijntjes. Vindt hij heerlijk. En wat ik een voordeel vind van het feit dat hij ook af en toe wel iets 'lekkers' krijgt (al is dat nog vrij beperkt), dat het niet bijzonder is voor hem. Hij kan gerust een hapje van een kaakje of speculaasje nemen en daarna weer verder gaan met fruit. Soms eet hij zelfs liever alleen een mandarijntje (omdat hij 's ochtends lang slaapt, combineer ik het vaak bij het middagtussendoortje).

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    fruit fruit en nog meer fruit.
    koekjes en rouwe groentes lust ze niet, rijstwafel enz moet ze ook niet. dus hier 3 stuks fruit pd en een doosje rozijntjes.

6. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Hier eigenlijk alleen s morgens tussendoortje want s middags slaapt hij. Maar vaak fruit of nijntje koek, doosje rozijntjes ( vaak ook handig voor onderweg), fruitreepje van nestle. :D

7. tuc

tuc Niet meer actief

fruit, komkommer, tomaat, paprika, wortel, stukje kaas, stukje worst, bisquitje, goodies chips, maisboogjes, soepstengel, rijstewafel, ontbijtkoek, eierkoek, rozijntjes, gekookt eitje, droog melba toastje, droge volkoren cracker, knijpmoes

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zeg eh... Wanneer zijn ze nu dreumes dan? Vanaf 1 jaar is het een peuter. Maar vanaf wanneer een dreumes? Of is dat hetzelfde?

Tussendoortjes hier: zijn eigen vingers/vuist... Het liefst twee tegelijk

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Van 1-2 is het dreumes vanaf 2 peuter

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oke, op het cb noemen ze vanaf 1 jaar peuter namelijk. ...maar zou kunnen hoor ;)
    Weet ik dat als ze het over een dreumes hebben :D

11. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Boogies chips en goodies chips en rijstewafel krijgt ie al en druifjes vindt ie heerlijk zn fruithapje krijgt ie zoiezo. Rozijntjes ook maar niet uit die kleine doosjes zal die ns nemen. Eierkoek ontbijtkoek en soepstengels neem ik ook mee. Thnx

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Echt tussendoortje buiten huis: koekjes goodies bijv en sap zonder t.suiker. Thuis gewoon fruit en kwark en rijstenwafel of crackers

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor mij is een kind een dreumes op het moment dat hij /zij kan lopen. Mijn zoon is nu 12 maanden maar kan nog niet (zelfstandig) lopen dus lekker nog een baby (heel persoonlijk hoor)

0-1 jaar baby
    1-2 jaar dreumes
    2-4 jaar peuter
    2-4 jaar kleuter
    6-10 jaar schoolkind
    10-18 jaar tiener
    18-25 jaar jongvolwassen
    25-65 jaar volwassen
    65-75 jaar oudere
    75-85 jaar bejaard
    85+ jaar hoog bejaard

zo iets ;)

tussendoortjes:
    - fruit
    - kwark
    - yoghurt
    - kinderkoekje
    - soepstengel
    - cracker
    - toastje
    - ontbijtkoek
    - krentenbol
    - rauwkost
    - knijpfruit
    - rijstwafel (met smaakje of zonder)
    - stukje kaas of worst
    - popcorn (zonder toevoegingen)

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Rijstwafels naturel of van Goodies met appel kaneel smaak, rozijntjes, fruit, Verkade volkoren biscuitje, heb nu iets gekocht van Ella's kitchen als snoep, Goodies fruitgums, volkoren cracotte, Nestlé fruitreepje, fruitreepje gedroogd fruit van AH.
    Gewoon snoep koop ik niet want tot nu toe vindt mijn oudste het elke keer niet lekker als ze het ergens krijgt.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En Goodies chips ook favoriet alle soorten....

17. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hier nog geen dreumes, maar wij geven nu halve avocado, yoghurt en als extra wat maisboogies maar dit is meer een snack dus die krijgt ze elke dag wel. Ik ben nog niet begonnen aan stukjes komkommer. Dat vind ik nog te hard.

Deel Deze Pagina