Dat dacht ik ook, maar helaas... Bij sommige ouders blijkt zonder gordel en op schoot heel normaal te zijn... Ik geef in ieder geval altijd een zitverhoger (en bij de jongste straks een complete autostoel) mee, dan is dat al geregeld. En ik heb tegen mijn dochter gezegddat ze zonder gordel of op schoot niet mee mag...maar geen idee hoe ze nu zou reageren in die situatie... Ik spreek nu meestal vooraf even met de ouders erover. Na zes weken zou ik hem met zo'n uitstapje wel mee laten gaan, tenzij het aan school wennen hem heel veel moeite kost.
Dat zeggen wij ook altijd tegen de kinderen. Totdat ik dus van een andere ouder hoorde dat mijn dochter niet bij een bepaalde moeder in de auto wilde. Die moeder had haar gezegd dat ze haar verhoger wel op school mocht laten waarop mijn dochter dus zei dat ze dan niet met haar mee ging. De beste moeder heeft dus de verhoger van mijn dochter in haar auto moeten plaatsen omdat mijn dochter glas hard weigerde om met haar mee te gaan.
Ik zou iets op mijn werk regelen, maar heb het geluk dat ik een vrij flexibele baan en werkgever heb. Als dat geen optie is dan zou ik hem toch mee laten gaan, en die dag lichtelijk nerveus zijn.
Ik zou willen dat mijn dochter zo zou reageren, maar haar kennende stapt ze gewoon in de auto... Als het even kan rijd ik dus ook graag zelf, want dan weet ik 100% zeker dat ze veilig vervoerd wordt. Met klassenuitstapjes plant de juf het aantal kinderen in de auto ook, dat scheelt ook wel (dan zitten ze dus niet opeens met zeven mensen in een auto met vijf zitplekken).
Toevallig net een oproep om te rijden voor een uitstapje nav het project! Ben zelf vrij en ga dus zelf rijden. Ben blij dat het kan. Anders wel laten gaan met 3 keer slikken....!
Oké hysterische moeder hier, maar ik regelde dat ik zelf toch mee kon. Euhm mijn kind moet nog beginnen op de basisschool dus vind sowieso alles nog erg spannend.: -)
Dit heeft in mijn ogen niks met loslaten te maken. Onze kinderen gaan niet bij vreemden in de auto. Ze mogen allerlei andere dingen. Prima als de juf met enkele hulpouders lopend ergens naartoe gaat. Met de bus op schoolreis vind ik ook best. Oudste is met de bus op schoolreis geweest lig ik geen seconde wakker van. Maar hij gaat niet met een vreemde mee. Ik zie hoe veel andere mensen rijden. Ik zie hoeveel ouders zelfs bij hun eigen kind niet de moeite nemen een gordel om te doen. Ik ga niet het risco nemen dat ons kind bij zo'n onverlaat in de auto terecht komt. We rijden zelf of regelen dat iemand die we kennen en vertrouwen rijdt. Anders is het jammer.
Ik zou zorgen dat ze met mijn vriendin meerijdt of de moeder van haar beste vriendinnetje. Ik zou haar er niet voor thuis houden!
Toen me oudste voor t eerst naar school ging, had hij kort daarna ook een uitstapje, kon toen zelf niet rijden. Hij mocht gewoon mee hoor, heb een beetje vertrouwen in de mede mama's☺
Ik zou er alles aan doen om zelf mee te kunnen gaan. Als dat echt echt echt niet zou lukken, weet ik het niet... Snap heel goed dat je dit lastig vindt. Duurt bij ons nog een jaar gelukkig .
Mijn dochter is na 3 weken op school meegegaan op zo'n soort uitje naar teddyberen ziekenhuis. Het was niet eens bij mij opgekomen om daar iets van te vinden . Geen enkel probleem mee. Juf heeft extra op haar gelet, juist omdat ze nog zo jong was, zat daarom ook bij juf in auto (maar daar had ik niets mee te maken, dat hebben juffen zelf bedacht).
onze dochter zat net 2.5 maand op school en ging toen met de hele school op schoolreisje naar de efteling! ik vond het ook eng maar ik heb haar wel laten gaan. en ze heeft het erg naar haar zin gehad. ze was wel erg moe toen ze thuis kwam het schoolreisje duurde van 8.30 tot 18.00!